Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Vi har kommit ur lågkojunkturen nu och Sverige går starkare än historisk tillväxttakt. Vi växer alltså mer än vanligt. Du vet inte vad du pratar om. Men detta är OT för tråden.
Det är inte det minsta OT din spjuver
Vi pratar om varför unga det här valet byter till vänstern och förra till högern. Varför olika politiska tankegods premieras.
Och staten har fortfarande ett enormt skuldberg, jag vet att finansministern över en vecka bytte från "vi har underskott" till "det går toppen!" och har hittills duckat frågor om just Sveriges rätt tunga skulder.
Om man ska vara sån kan just ungdomarnas röster vara det som skapade den historiska trenden från 50 och framåt. I kris tenderar man att välja mer vänster, i bra tider mer höger. (Här är det SJUKT viktigt att påpeka att jag inte försöker säga "åh högern är alltid bajs och vänstern räddar dom" - man vet inte hur den här trenden kommer sig, men den är rätt ihållande)
Och som slutgiltig brasklapp vill jag självklart hysta in: vi har inte en aning om hur valet kommer gå. Det är rätt jämnt och det finns alla möjligheter till ändringar hela vägen fram till mållinjen. Så om du är höger, så ska man inte ge upp för det.
Meeeeeeeen det finns också den där störiga reformen som ska betalas runt januari 2027