Citat:
Ursprungligen postat av
Loraael-Beautyy
Varför ska man förbjuda vad andra har på sig? I Spanien har ingen förbjudit någon kvinna ifrån att bära plagg och människor lever med varandra utan problem.
Egentligen är det bara Sverige och Tyskland samt Storbritannien som har dessa problem med att vilja förbjuda människor vad man får ha på sig eller inte på sig och rättfärdigar med att rösta på extremister för att man är rädd för islam och islamister. Jag har dock sett att Spanien är mycket mer kristna och religiösa än varenda svensk men ändå kan en kvinna ha en slöja eller burkini på sig utan att hela den spanska befolkningen får fnatt över detta.
Nu är jag inte muslim så det är inte så att jag försvarar detta men jag försöker förstå varför Sverige, Tyskland och Storbritannien hellre blir tagna av att styras av nazister och diktaturen än att acceptera att vissa muslimska kvinnor vill bära slöja precis som jag vill bära bikini i Spanien. Blir jag berör av en kvinna som bär slöja? Varför skulle jag bli det.
Inser du inte att det är propaganda ifrån USA som styr Sverige
Varför skulle det ens beröra dig om en kvinna bär en huvudplagg eller inte? Jag tror att Frankrike och Spanien förbjudit propaganda ifrån USA vilket lett att deras länder inte slits isär på samma sätt.
Frankrike
Österrike
Danmark
Bulgarien
Schweiz
Nederländerna
Tyskland
Norge
Om vi ska lista länder som, enligt dig, är nazistiska.
Det berör mig inte alls personligen om kvinnor bär huvudplagg, faktum är att det finns vissa fördelar bl.a. att man slipper se deras fula nunor. Men om vi ska vara ett jämställt och demokratiskt samhälle så ska även kvinnor kunna visa sig utan dessa plagg utan att riskera repressalier. Det är möjligt att du kan tuta i andra att det är frivilligt, men det ligger inte i kvinnors natur att skyla sig.
Jag slår vad om att om du ber 100 heltäckande muslimer att bevisa att de bär plagget frivilligt genom att be dom ta av sig så kommer du få exakt 0 som gör det.
Det är naturligt och sunt förnuft för en demokratisk västerlänning att vara rädd för islams utbredning. Det finns ABSOLUT INGENTING som islam kan bidra med för att göra vårat samhälle bättre, så därför ska det bekämpas så gott det går. Att förbjuda kvinnoförtryckande plagg är en bra början att visa detta på.
Att den lilla delen som täcker sig frivilligt får sluta med det till förmån för alla de som tvingas att göra det tycker jag är ett litet pris att betala. Och om det nu mot förmodan skulle vara så att de flesta täcker sig frivilligt och vill ägna sig åt sin religiösa skit så finns det massor av länder med likasinnade.
Sån skit har vi sedan länge förkastat i den civiliserade delen av världen.