Citat:
Ursprungligen postat av
Rikskrim08
Adelina avslutar sin text med:
"Hennes handlingsutrymme blev mindre och mindre, samtidigt som hon förväntades lösa allt själv.
Jag kan inte säga vad någon annan hade för avsikt. Det vet jag inte. Men jag kan berätta vad jag såg. Och jag kan berätta vad effekten blev.
Jag såg en kvinna som försökte resa sig, samtidigt som marken under henne hela tiden verkade flyttas.
Hon kämpade för att hitta en väg framåt, men varje gång en sak löstes, dök nästa hinder upp.
Men det fanns ytterligare en utsatthet. Hon kunde inte Sveriges lagar, regler eller system. Hennes kontaktnät fanns i London
Här stod hon utan pengar, tryggt boende och egna vägar framåt.
Och jag kunde inte släppa en enda tanke: Vad hade hänt om jag inte hade funnits där?
Samma mönster. Samma styrka Och ändä
Vem hade ringt samtalen, öppnat dörrarna och hjälpt henne hitta nästa lösning?
Hur skulle hon ha klarat sig?
Den frågan bär jag fortfarande med mig
Det här är vad jag såg. Det här är vad jag upplevde.
Starka människor syns inte alltid. Men de finns. Och de kämpar ändå.
Och det här var bara börian."
Vad vill du ens säga med det här?
Denna tjej tycker tydligen att hon borde få ett "tack" och ett "förlåt".
Från MZ av alla, av någon konstig anledning.
Ett tack från honom - eftersom hon köpte kläder och mat till barnen - när deras mor med sin stora inkomst borde varit den som försåg dem?
Ett förlåt från honom - eftersom de gick in på hans privata rum (med barn någonstans i släptåg) och såg saker som inte var deras angelägenheter?
"Och jag kunde inte släppa en enda tanke - vad hade hänt om inte jag hade funnits där" är hennes tankar om hur hon "räddade" CJ.
Well. Läckberg efterlyste ju bostad på insta och bistod därefter med både råd, vittnesutsago, advokat, hem & pengar.
Men tänk ändå; om inte AN hade funnits där!
Den här AN har också skrivit följande till CJ:
"De sa att det var omöjligt. Men omöjligt existerar inte i mitt ordförråd. Vad fan har jag just gjort!!!!" (1 år sedan idag. Ni som vet - vet) Ciara ❤️❤️❤️
Varpå Ciara Janson svarar:
I appreciate you and love you more than I can explain and trust me I'll make it up to you somehow. But first of all, and with most 10906300500% ceartainty you need to know that you have all my trust. I would never let you down. I promise you.
1 år sedan idag = 14 maj 2025.