2026-09-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vankel
Gällande att åka kommunalt som någon föreslog:

Det är inte så enkelt som du tror. Man behöver ha mobilt BankID och svenskt konto.

A säger ju att C inte hade några pengar= kontanta medel, inte sparande för stunden.
Stor skillnad.

Kontanter? Jag har inga kontanter heller...men jag svälter inte...jag har ett kort...du vet, det lilla plastkortet...det får plats i fickan...det är oftast kopplat till det konto som inflödet kommer ifrån, Jag vet inte, till exempel från att hyra ett hus, från att delta i Let's dance...och så vidare.
Citera
2026-09-05, 23:50
Medlem
Citat:

Det är inte så enkelt som du tror. Man behöver ha mobilt BankID och svenskt konto.

A säger ju att C inte hade några pengar= kontanta medel, inte sparande för stunden.
Stor skillnad.

Det är enklare än så bara att blippa sitt MasterCard eller alternativt Visa kort direkt på bussen.

Herregud har människan typ tillgång till 0 kr bara för att hon är i Sverige som ansvarig mamma till två små pojkar?? Låter högst oroande.
Citera
2026-09-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, dummare än dummast måste jag säga, och det ligger på en så låg nivå att det blir direkt pinsamt.

Jag har också väldigt svårt att tro att MZ eller den heltidsanställda nannyn på 60 timmar i veckan överhuvudtaget skulle låta barnen gå runt i smuts eller trasor.

Däremot gläds jag verkligen med MZ:s barn att de uppenbarligen får chansen att leva ut ordentligt när de är hos sin pappa, med naturen nära inpå och tillgång till olika friluftsaktiviteter. Det hör ju till en helt vanlig och sund barndom att få springa av sig utomhus.

Men det är tydligt att det kommer som en total överraskning för Ciaras väninnor att barn faktiskt kan råka bli både smutsiga och slitna av att leka fritt. Det visar ganska väl hur verklighetsfrånvänt hela det här dramatiska offerspåret är uppbyggt.

Det verkar behöva påminnas återigen att det inte finns någon natur i närheten av den fastighet som Trådens Huvudperson bebor utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund. Omgivningarna består nämligen av åkrar: https://www.google.com/maps/place/Flintev%C3%A5ngsv%C3%A4gen+267-15,+245+92+Staffanstorp/@55.6395033,13.2518379,4261m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4653998b3e1fd21b:0x82090 3b9fdceb709!8m2!3d55.6395003!4d13.2724373!16s%2Fg% 2F11c43yt0hj?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDkwMi4wIKXMDS oASAFQAw%3D%3D
Citera
2026-09-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, dummare än dummast måste jag säga, och det ligger på en så låg nivå att det blir direkt pinsamt.

Jag har också väldigt svårt att tro att MZ eller den heltidsanställda nannyn på 60 timmar i veckan överhuvudtaget skulle låta barnen gå runt i smuts eller trasor.

Däremot gläds jag verkligen med MZ:s barn att de uppenbarligen får chansen att leva ut ordentligt när de är hos sin pappa, med naturen nära inpå och tillgång till olika friluftsaktiviteter. Det hör ju till en helt vanlig och sund barndom att få springa av sig utomhus.

Men det är tydligt att det kommer som en total överraskning för Ciaras väninnor att barn faktiskt kan råka bli både smutsiga och slitna av att leka fritt. Det visar ganska väl hur verklighetsfrånvänt hela det här dramatiska offerspåret är uppbyggt.
Det kan väl inte vara så svårt att ringa nannyn och be om ombyten till pojkarna.
Så kunde väninnan AN åkt dit och hämtat väskan utanför dörren.
Låter som ett urfånigt problem. Men CJ har ju beskrivits som en tonåring av bekanta till paret här i tråden. Det verkar nästan ligga något i det.
Citera
2026-09-06, 00:00
Medlem
Citat:

Stor skillnad.

Nej, det behöver man inte: https://www.skanetrafiken.se/biljetter/kopbiljett/

Och så heter det inte "åka kommunalt" i civiliserade trakter.
Citera
2026-09-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan väl inte vara så svårt att ringa nannyn och be om ombyten till pojkarna.
Så kunde väninnan AN åkt dit och hämtat väskan utanför dörren.
Låter som ett urfånigt problem. Men CJ har ju beskrivits som en tonåring av bekanta till paret här i tråden. Det verkar nästan ligga något i det.

Det verkar snarast som om båda part(n)er i relationen har mental ålder övre tonåren - höga tankar om sig själv, bristande erfarenhet av det mesta praktiska i livet. Synd att det inte höll mellan dem, de förtjänade nog varandra.
Citera
2026-09-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det verkar behöva påminnas återigen att det inte finns någon natur i närheten av den fastighet som Trådens Huvudperson bebor utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund. Omgivningarna består nämligen av åkrar: https://www.google.com/maps/place/Flintev%C3%A5ngsv%C3%A4gen+267-15,+245+92+Staffanstorp/@55.6395033,13.2518379,4261m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x4653998b3e1fd21b:0x82090 3b9fdceb709!8m2!3d55.6395003!4d13.2724373!16s%2Fg% 2F11c43yt0hj?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDkwMi4wIKXMDS oASAFQAw%3D%3D
Det finns gott om geggamoja iallafall. Barn gillar att gegga runt i geggan!
Citera
2026-09-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det verkar snarast som om båda part(n)er i relationen har mental ålder övre tonåren - höga tankar om sig själv, bristande erfarenhet av det mesta praktiska i livet. Synd att det inte höll mellan dem, de förtjänade nog varandra.
MZ verkar inte dålig på det praktiska. Renoverar ständigt, kokar plommonmarmelad för glatta livet.
I deras äktenskap så var det MZ o barnflickan som veckoplanerade måltider samt lagade mat. Handlade o fyllde kylskåpet. Även för den veckan MZ inte var där. CJ tycks behöva hjälp och stöd med det mesta. En trasig pol var det senaste, som hon vädjade hjälplöst om hjälp med på sitt IG.
Citera
2026-09-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Adelina avslutar sin text med:

"Hennes handlingsutrymme blev mindre och mindre, samtidigt som hon förväntades lösa allt själv.

Jag kan inte säga vad någon annan hade för avsikt. Det vet jag inte. Men jag kan berätta vad jag såg. Och jag kan berätta vad effekten blev.

Jag såg en kvinna som försökte resa sig, samtidigt som marken under henne hela tiden verkade flyttas.

Hon kämpade för att hitta en väg framåt, men varje gång en sak löstes, dök nästa hinder upp.

Men det fanns ytterligare en utsatthet. Hon kunde inte Sveriges lagar, regler eller system. Hennes kontaktnät fanns i London

Här stod hon utan pengar, tryggt boende och egna vägar framåt.

Och jag kunde inte släppa en enda tanke: Vad hade hänt om jag inte hade funnits där?

Samma mönster. Samma styrka Och ändä
Vem hade ringt samtalen, öppnat dörrarna och hjälpt henne hitta nästa lösning?
Hur skulle hon ha klarat sig?
Den frågan bär jag fortfarande med mig
Det här är vad jag såg. Det här är vad jag upplevde.

Starka människor syns inte alltid. Men de finns. Och de kämpar ändå.

Och det här var bara börian."

Vad vill du ens säga med det här?
Denna tjej tycker tydligen att hon borde få ett "tack" och ett "förlåt".
Från MZ av alla, av någon konstig anledning.

Ett tack från honom - eftersom hon köpte kläder och mat till barnen - när deras mor med sin stora inkomst borde varit den som försåg dem?
Ett förlåt från honom - eftersom de gick in på hans privata rum (med barn någonstans i släptåg) och såg saker som inte var deras angelägenheter?

"Och jag kunde inte släppa en enda tanke - vad hade hänt om inte jag hade funnits där" är hennes tankar om hur hon "räddade" CJ.
Well. Läckberg efterlyste ju bostad på insta och bistod därefter med både råd, vittnesutsago, advokat, hem & pengar.
Men tänk ändå; om inte AN hade funnits där!

Den här AN har också skrivit följande till CJ:
"De sa att det var omöjligt. Men omöjligt existerar inte i mitt ordförråd. Vad fan har jag just gjort!!!!" (1 år sedan idag. Ni som vet - vet) Ciara ❤️❤️❤️

Varpå Ciara Janson svarar:
I appreciate you and love you more than I can explain and trust me I'll make it up to you somehow. But first of all, and with most 10906300500% ceartainty you need to know that you have all my trust. I would never let you down. I promise you.

1 år sedan idag = 14 maj 2025.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-06 kl. 00:23.
Citera
2026-09-06, 00:28
Medlem
Citat:
Det finns gott om geggamoja iallafall. Barn gillar att gegga runt i geggan!

Man kan förstås vid lämplig årstid skicka ut dem på nyplöjd åker, men det är inte många dagar mellan plöjning och sådd här på "Sveriges bästa åkerjord", som man plägar kalla den. Eller också får de krypa runt bland vinstockarna, det blir en härlig kontrast till terminerna med skoluniform.
Citera
2026-09-06, 00:34
Medlem
Citat:

Stor skillnad.
Kan inga turister åka kommunalt i Sverige?
Citera
2026-09-06, 00:34
Medlem
Citat:
MZ verkar inte dålig på det praktiska. Renoverar ständigt, kokar plommonmarmelad för glatta livet.
I deras äktenskap så var det MZ o barnflickan som veckoplanerade måltider samt lagade mat. Handlade o fyllde kylskåpet. Även för den veckan MZ inte var där. CJ tycks behöva hjälp och stöd med det mesta. En trasig pol var det senaste, som hon vädjade hjälplöst om hjälp med på sitt IG.

Nyrenoverat (halvrenoverat? under ständig renovering varande?) hem och plommonmarmelad i all ära, men barn behöver mer än så. En fungerande pool är förstås ett minimum i dessa kretsar, men är poolrenovering en kärnkompetens hos barnflickor? Och det finns ju mycket hjälp att få med färdiga matkassar. (Jag kollade just och ett ledande företag levererar till vineriadressen. Däremot beställde jag inte, för jag vet inte om Trådens Huvudperson vill ha "Kockens val" eller "Familjefavoriter", exempelvis.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in