2026-09-06, 14:35
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
De har inga nämnvärda resurser.

Anledningen till att vi låter dem vara är ett uttryck för kärlek och respekt för deras sätt att leva. Vi skulle kunna förinta dem på en dag om vi verkligen ville.

Det är det jag menar, att de inte har några åtråvärda resurser. I annat fall är jag inte så säker på att kärlek och respekt skulle va prio ett.
Citera
2026-09-06, 14:37
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Det är det jag menar, att de inte har några åtråvärda resurser. I annat fall är jag inte så säker på att kärlek och respekt skulle va prio ett.

Nja, du underskattar din mänsklighet. Du har fortfarande ett samvete och en moral.

Det är just det som gör dig till en utvecklad varelse.
Citera
2026-09-06, 15:14
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Typ för 350 år sen under en 10-årsperiod Efter rättegång och enbart om de erkände högg man huvudet av dem, annars blev det fängelse istället.

Elda upp folk levande förekom inte i Sverige.

I princip allt du skrev var fel…

En person, Malin Matsdotter, Rumpare Malin, brändes levande till döds på Hötorget i Stockholm, just för att hon INTE erkände sig skyldig.

Och att erkänna omvandlade absolut inte dödsstraffet till fängelse.
Citera
2026-09-06, 16:23
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag ser framför mig en variant på att "ta någons näsa" fast med offer som endast har en hjärncell.
Ja, troende naturligtvis. Ingen förutom troende kan vara så korkade.
Citera
2026-09-06, 17:02
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ryktena om könskrympare sprids alltså främst i Kongo, Kenya, Burundi, Tanzania, Angola, Zambia, Malawi och Moçambique.

Jag orkade inte kolla upp exakt befolkningsmängd i dessa länder du nämner, men det rör sig om långt över 300 miljoner.

80 lynchningar för vilken bisarr anledning som helst på så många människor är egentligen inte så mycket att skriva hem om. Alltså, visst, jag skulle höja på ögonbrynen om EN lynchning av en påstådd häxa skulle äga rum i EU, som är ungefär lika stort, men hey: Det är ändå Afrika söder om Sahara vi talar om.
Citera
2026-09-06, 17:10
Medlem
Men är inte ändå agerandet lite märkligt.
Man kan ju förstå ilskan hos de drabbade, men om man nu blivit av med eller fått pitt & pung hopskrynklat är det då en bra taktik att lyncha den som sitter inne med förmågan att återställa sakerna igen? 🤔
Citera
2026-09-06, 18:00
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tja, vad ska man säga? Tänker inte utesluta att det kan vara så, men det var faktiskt inte så länge sedan som vi avrättade häxor i Sverige.

Sisådär en 300 år sedan vi slutade med det, händelserna i tråden är dagsaktuella och inget som slutats med nu, så vi ligger väl en 300+ år före här i väst.
Citera
2026-09-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Sisådär en 300 år sedan vi slutade med det, händelserna i tråden är dagsaktuella och inget som slutats med nu, så vi ligger väl en 300+ år före här i väst.
Och som jag sa tidigare, på evolutionär skala är 300 år absolut ingenting.
Citera
2026-09-06, 19:30
Medlem
EpicUsernames avatar
Män blir bestulna på sina penisar genom att anamma högervridna edgy altright "alpha" dumheter.
OnT låter det skevt dock.
Citera
2026-09-06, 19:36
Medlem
Helt klart, negern ska lämnas själv inför sitt öde. Låt Afrika bli en orörd kontinent där negern får göra som den vill, och bara negra sig. Dessvärre lär det väl leda till total utrotning av all vildliv.

Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Och trots det har den vita människan inte bara en historia av misslyckanden, utan också en form av ignorans som den inte vill erkänna eller omfamna.

Negern ska lämnas i fred.
Citera
2026-09-06, 20:54
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Helt klart, negern ska lämnas själv inför sitt öde. Låt Afrika bli en orörd kontinent där negern får göra som den vill, och bara negra sig. Dessvärre lär det väl leda till total utrotning av all vildliv.
Det är nog lugnt. Men oavsett är det inte vårt ansvar.
Citera
2026-09-06, 21:49
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Och som jag sa tidigare, på evolutionär skala är 300 år absolut ingenting.

Stämmer, men det är så mycket att vi inte bör beblandas med dessa i Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in