2026-09-06, 10:19
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Och trots det har den vita människan inte bara en historia av misslyckanden, utan också en form av ignorans som den inte vill erkänna eller omfamna.

Negern ska lämnas i fred.
Negern ska starta livet i fängelse och jobba sig uppåt i hierarkin.
Citera
2026-09-06, 10:30
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Negern ska starta livet i fängelse och jobba sig uppåt i hierarkin.
Det funkar inte. Den vita människan bör lämna den negern i fred.

Om negern kommer till vitingen och ber om hjälp, då sträcker vi ut en hand.

Men om negern inte gör det, då ska vi inte forcera det.
Citera
2026-09-06, 10:44
Medlem
Citat:
Det funkar inte. Den vita människan bör lämna den negern i fred.

Om negern kommer till vitingen och ber om hjälp, då sträcker vi ut en hand.

Men om negern inte gör det, då ska vi inte forcera det.

I den utsträckta handen ska vi ha instruktioner om hur man bygger ett fungerande och civiliserat samhälle.
Sen får de klara sig själva, borde funka när de nu fått facit i hand.
Citera
2026-09-06, 10:47
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snirv
I den utsträckta handen ska vi ha instruktioner om hur man bygger ett fungerande och civiliserat samhälle.
Sen får de klara sig själva, borde funka när de nu fått facit i hand.
Our way or the highway
Citera
2026-09-06, 11:35
Medlem
”Öppna era hjärtan!

Finns så mycket plats o sjukvården besitter all kompetens o kapacitet att behandla o vårda

Hälsningar
MP”
Citera
2026-09-06, 11:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Jag hade nog också lynchat någon som stulit eller krympt mina genitalier genom att knacka mig på axeln.

Väldigt bisarr artikel. Både komiskt och läskigt. Men inte så konstigt att folk helt utan utbildning ute på vischan tror på skrock och trolldom. Jag vet folk med högskoleutbildning i Sverige som tror på allt från gudar till spöken till utomjordingar.
Citera
2026-09-06, 12:19
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Nog för att man kan handla irrationellt under stress, men jag vill ändå tro att jag först hade slängt ett getöga i kalsongen innan jag slog ihjäl nån för misstänkt snoppstöld.

Berörda länder är för övrigt Kongo, Kenya, Burundi, Tanzania, Angola, Zambia, Malawi och Moçambique.
Sååååå förvånande med just de länderna. Bara negrer som beter sig som neger.
Citera
2026-09-06, 13:33
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Sååååå förvånande med just de länderna. Bara negrer som beter sig som neger.
Det är inte något fel i det. Jag anser att vi bör låta människor och samhällen som lever på ett fundamentalt annorlunda sätt än vi själva få vara ifred och utvecklas på sina egna villkor.

Sentinelese, Korowai, Mashco Piro och Yanomami, där omvärlden i stor utsträckning respekterar deras rätt till avskildhet. De är jägare och samlare, vi är inte det. Vi är utforskare.

Vi bör respektera afrikanernas rätt att bevara sina kulturer, sina samhällen och sina egna sätt att leva. Vi gör inte bara oss själva en otjänst, utan även dem, om vi inkräktar på deras sätt att leva.
Senast redigerad av particulum1 2026-09-06 kl. 13:42.
Citera
2026-09-06, 14:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Det är inte något fel i det. Jag anser att vi bör låta människor och samhällen som lever på ett fundamentalt annorlunda sätt än vi själva få vara ifred och utvecklas på sina egna villkor.

Sentinelese, Korowai, Mashco Piro och Yanomami, där omvärlden i stor utsträckning respekterar deras rätt till avskildhet. De är jägare och samlare, vi är inte det. Vi är utforskare.

Vi bör respektera afrikanernas rätt att bevara sina kulturer, sina samhällen och sina egna sätt att leva. Vi gör inte bara oss själva en otjänst, utan även dem, om vi inkräktar på deras sätt att leva.
Håller helt ner dig i sak. Och därför ska vi givetvis inte ta emot några människor från de länderna. Samma med mena packet.
Citera
2026-09-06, 14:20
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Håller helt ner dig i sak. Och därför ska vi givetvis inte ta emot några människor från de länderna. Samma med mena packet.
Ja, och det är faktiskt en akt av inte bara kärlek, utan också respekt för deras levnadssätt, kultur och värderingar, men samtidigt respekt för vårt eget.

Vi vill utforska stjärnorna och universum och försöka förstå vad verkligheten egentligen är, medan andra människor vill leva och värna om ett jägar och samlarliv.

Vi behöver inte inkräkta på varandras sätt att leva. Planeten räcker för oss båda, så att vi kan leva på våra egna sätt och göra våra egna grejer.
Citera
2026-09-06, 14:28
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:

Jag håller i stort sett med, men respekten för Sentinelese, Korowai, Mashco Piro och Yanomami beror väl mest på att de inte knådar sina lergökar över en oljekälla?
Citera
2026-09-06, 14:31
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag håller i stort sett med, men respekten för Sentinelese, Korowai, Mashco Piro och Yanomami beror väl mest på att de inte knådar sina lergökar över en oljekälla?
De har inga nämnvärda resurser.

Anledningen till att vi låter dem vara är ett uttryck för kärlek och respekt för deras sätt att leva. Vi skulle kunna förinta dem på en dag om vi verkligen ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in