2026-09-06, 15:40
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Det stämmer inte att Sverige nu har anammat ”originalformatet”. Originalformatet är danskt och ligger betydligt närmare den typ av ”Gift vid första ögonkastet” som Sverige tidigare har gjort.

Det som däremot förändrade Mafs rejält var den australiska versionen. Från säsong 4, 2017, införde Australien återkommande middagsbjudningar, veckovisa ”commitment ceremonies” där paren fick välja ”stay” eller ”leave”, och en betydligt starkare gruppdynamik när paren flyttade in i samma lägenhetsbyggnad.
Se där, då hade jag fel. Har inte kollat på den danska..
Citera
2026-09-06, 15:43
Medlem
timpanis avatar
I Uppdejt förra veckan gjorde de sig lustiga över hur många gånger Urban använder uttrycket ”min kvinna”. Vid parmiddagen i det senaste avsnittet skämtade någon av killarna om det.

Otroligt löjligt att tjejerna höll på att kissa på sig bara för att några av killarna var emot idén att ha vänner av motsatt kön. De svenska deltagarna är alldeles för mesiga jämfört med Australien. Där har de alltid flera ragator.
Citera
2026-09-06, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donatella2
Alltså bara hans stämningsdödande kommentar och beteende när Edin skulle skoja till det lite om att han och Julia hade samma deodorant? "Vad då är det sådan unisex-deo ni har då?" med sin vidriga, föraktfullt dömande min. Som att det var en pervers böjelse som han helst hade sett att de bad om ursäkt för. Till och med Urban verkar ju ha något mer förståelse för att läsa sociala situationer. Nej Max och Belinda leder ligan över mest obehagliga som par betraktat.

Även om det skavde att Olivia satt i Urbans knä som hans lilla lydiga nickedocka också, medan de mer sympatiska debreifade middagen en bit bort.
Ja, vilken jävla idiot. Tror han seriöst på manligt och kvinnligt kodade dofter? Nog för att parfymföretagen är skickliga för att kränga maximalt men komigen.. vad är t.ex. citron, "manligt"? Dumheter. Har väldigt svårt att se hur basic deos som t.ex. Nivea eller Rexona är könskodade? Inte som att de ens försökt med utseendet på rollern.. de ignorerade det bara, jag hade nappat direkt på hans föraktfulla flin/kommentar, att han ser ut som en sadistisk nynazist (och jag är ändå långt högerut så använder inte det ordet lättvindigt) hjälper ju fan inte..

Förvånad att alla knullat utom helena och hasan, även edin och julia, inte som att de sprakat mellan dem. Men så är väl den nutida dejtingkulturen, hoppa i säng så får vi se sen.. to each their own.
Citera
2026-09-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
kanske inte är just att hoppa i säng som är problemet. hon kanske vänder sig till sin manliga vän för uppmärksamhet tex. det hade jag varit ett jätte problem om min partner vänt sig till personer av det andra könet för att söka uppmärksamhet som de borde få av mig.
Varför då? Kvinnor vänder sig till tjejkompisar hela tiden med grejer som man kanske inte luftar på samma sätt med en partner, vad gör det om den vännen istället är en man? Då ser man ju bara könet, "det är en kvinna", är liksom en personlighet där också. Är det ok med en bög? Nu är ju folk i sverige dåliga på att umgås över generationerna, men man kunde ju tänka sig att man är kompis med en gammal gubbe/tant, då faller ju 99% av sannolikheten att det skulle utveckla sig till kärlek (från den yngres håll iaf).
Citera
2026-09-06, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Varför då? Kvinnor vänder sig till tjejkompisar hela tiden med grejer som man kanske inte luftar på samma sätt med en partner, vad gör det om den vännen istället är en man? Då ser man ju bara könet, "det är en kvinna", är liksom en personlighet där också. Är det ok med en bög? Nu är ju folk i sverige dåliga på att umgås över generationerna, men man kunde ju tänka sig att man är kompis med en gammal gubbe/tant, då faller ju 99% av sannolikheten att det skulle utveckla sig till kärlek (från den yngres håll iaf).
Relevanta frågor. Som Urban borde ha ställt.
Citera
2026-09-06, 16:20
Medlem
Sara är ju typexempel på pk-kärring. När killarna pratade om att de inte ville ha kompisar av motsatt kön om de är i en relation. "Ja, sådan relation skulle JAG aldrig kunna vara i, man vill ju ha olika perspektiiiv och nyanseeer". En kort stund senare (nästa avsnitt): "Åh, 'sådana' människor, tänk om de inte gillar trans, varför måste vi umgås me dem?!" "Vi gillar olika" tills det verkligen ÄR olika, då jävlar.. de tolerantas intolerans.

Tjejernas sexsnack var förövrigt vidrigt och hysteriskt. Nog för att alla luskar i det i love is blind och gvfö men håll lite klass, "jag vill slicka din glass" från förra säsongen bleknar nästan (nä, vet att det var annorlunda för partnern då var så känslig/inte kunde lacka ur och säga åt honom utan att lipa).
Senast redigerad av sweintoo 2026-09-06 kl. 16:32.
Citera
2026-09-06, 16:20
Medlem
Alltså. Mängden osympatiska människor den här säsongen 🙈

Belinda och Max; fyyyy, vilka vidriga människor. Hoppas de håller ihop så ingen annan nånsin riskerar att dejta nån av dem. Och Belindas dialekt är gräslig 🫣

Olivia och Urban; typ samma som ovan. Urban är totalvidrig. Olivia framstår bara som blåst.

Helena och Sasan; bye bye Sasan 👋

Julia och Edin; Edin känns som en jättebebis. Kommer inte att hålla.

Yasmin och Felix samt Sara och Gabriel; Yes! Allihop är trygga i sig själva och otroligt kärleksfulla och fina.
Citera
2026-09-06, 16:45
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Västerländska värderingar? Vad är det du hae problem med? Ska DU bestämma dem eller? Västerlandet vilar väl om NÅGOT på upplysningsidealet, vetenskap, pröva åsikter mot varann. Demokrati vettu. eller du tror triggerwarnings och safe spaces fanns för 50 år sedan? Men nykommunisterna vill gärna göra gällande att det är europas gamla kärnvärderingar.
Nykommunism?

Västerländska värderingar står för en tillåtande männosyn.

Det är väl snarare bakåtsträvande kvinnosyn som Urban och Max står för . Inspirerade av manosfärer.

Det är dessutom Urban och Max som är känsliga och skulle behöva en triggervarning innan de får höra att kvinnor och män umgås sim vänner.

Då är det inte ett dugg konstigt att det funderas över hur de ska hantera att någon är trans.

Ack dessa överkänsliga sk "manliga" män.
Citera
2026-09-06, 16:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ja, vilken jävla idiot. Tror han seriöst på manligt och kvinnligt kodade dofter? Nog för att parfymföretagen är skickliga för att kränga maximalt men komigen.. vad är t.ex. citron, "manligt"? Dumheter. Har väldigt svårt att se hur basic deos som t.ex. Nivea eller Rexona är könskodade? Inte som att de ens försökt med utseendet på rollern..
Vad gäller till exempel Rexonas antiperspiranter är de som är avsedda för män oftast svarta. De övriga är för kvinnor, men det står inte på dem. Vissa av dem doftar ganska neutralt.

Jag minns hur upprörda många tjejer blev för ett antal år sedan när Bic lanserade särskilda pennor för kvinnor, som var rosa. Men när det gäller deodoranter för män verkar det inte vara något problem.
Citera
2026-09-06, 17:11
Medlem
Citat:
Vad gäller till exempel Rexonas antiperspiranter är de som är avsedda för män oftast svarta. De övriga är för kvinnor, men det står inte på dem. Vissa av dem doftar ganska neutralt.

Jag minns hur upprörda många tjejer blev för ett antal år sedan när Bic lanserade särskilda pennor för kvinnor, som var rosa. Men när det gäller deodoranter för män verkar det inte vara något problem.

Deon som vi hade var niveas black and white
Citera
2026-09-06, 17:51
Medlem
Citat:
I Uppdejt förra veckan gjorde de sig lustiga över hur många gånger Urban använder uttrycket ”min kvinna”. Vid parmiddagen i det senaste avsnittet skämtade någon av killarna om det.

Otroligt löjligt att tjejerna höll på att kissa på sig bara för att några av killarna var emot idén att ha vänner av motsatt kön. De svenska deltagarna är alldeles för mesiga jämfört med Australien. Där har de alltid flera ragator.

Jag följer inte programmet utan kollade på Anis Don Deminas reaktion istället.
Vilket jävla creep han är, Urban, vaddå att man inte får ha killkompisar när man är tjej, eller vice versa?
Vad tror han ska hända? Han har uppenbart ett sjukt dåligt självförtroende, plus att han har bordsskick som en gris.
Citera
2026-09-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allanamn
Åhå, är det E i egen hög person? Du verkar vara en skön snubbe. Även om jag blir sömnig av att se er 😅 (än så länge! Jag hoppas att det blir lite mer fireworks mellan er framöver).
Hello there
Håller med dig, jävla snack från mig om hur allt är perfekt, deo och toalettbesök
Tråkigt att massa annat inte visas, men men

Svensexan och bröllopsresan klipptes bort helt i stort sett, typ bästa jag var med om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in