2026-09-06, 12:42
Medlem
Men vad är det för kassa råd ni ger. Skaffa hund, bygga muskler och looksmaxxa med fina kläder eller ta ett jobb han brinner för?

Den överväldigande majoriteten män som har fått och har kvinnor behövde inte göra någon av dessa!

Incels som TS är det för att de är autistiska/aspiga och därmed socialt handikappade, ofta i kombination med någon typ av fulhet som inte går att göra något åt (längd eller fult ansikte). Det senare är givetvis sekundärt, men poängen är att det spelar ingen roll om TS har en gullig hund, magrutor och lågt kroppsfett, fina kläder och är rockstjärneingenjör på någon häftig start-up så länge han är autistisk och inte kan föra sig i sociala sammanhang.

Han måste ändra sin personlighet och bli en annan person. Alla incels in min bekanskapskrets kämpar med detta (även jag).

edit: Såg nu att TS också väldigt kort. Jag är själv bara 163 cm och det gör det utan tvekan svårare för mig att komma ur incelträsket. Fy fan.
Senast redigerad av symmetrisk 2026-09-06 kl. 12:47.
Citera
2026-09-06, 12:47
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Problemet för incels är ju att de inte ens märker när någon är intresserad, eftersom att de har fullt upp med att tycka synd om sig själva och att ingen vill ha dom.

Så varje gång som de står vid straffpunkten så skjuter de i bästa fall i stolpen eller högt över, men oftast så tror de inte ens att det är straffspark trots att domaren blåser och pekar på straffpunkten.

Hur vet man om någon tjej är intresserad?
frågar en 25+ etnisk svensk västeråsare oskuld också. som har sett många tjej blickar i mitt liv men inte hänt något
Citera
2026-09-06, 12:56
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Där vet jag inte om du har rätt faktiskt. Jag har hamnat i läge där jag insett att det är kört. På lågstadiet var jag den enda kille som inte fick dansa på skoldiscot. I gymnasiet skrattade tjejerna åt mig dagen efter när jag visade intresse för en tjej. Efter detta så vände tjejerna ryggen till mig när jag t.ex var ute på krogen. På internet fick jag inte ett enda svar eller matchning. Detta är inte något i min hjärna och det har pågått hela vuxenlivet.
Förstår att dessa erfarenheter sätter djupa spår och säger inte att det är lätt att vända men lovar dig att går. Jag gjorde själv något liknande i mitten av tjugoårsåldern, hela vändningen kom när jag ändrade mig själv. Klyschigt men sant. Jag gick från blyg och tillbakadragen som aldrig fick tjejer till en social och charmig person och har träffat massor av kvinnor sen dess.

Citat:
Jag kan inte få kvinnor att tycka om mig.

Jag är övertygad om att mitt utseende är mitt största problem.
Jo det kan du och nej, ditt utseende är inte ditt största problem, det är hur du ser på dig själv.

Citat:
Jag vill försöka hålla mig i form och hoppas det underlättar för mig att träffa någon. Egentligen avskyr jag att gå till gymmet.

Hitta en träningsform du gillar då? Yoga, klättring, parkour, eller vad som.

Citat:
Jag vet inte om jag är tråkig. Jag har rest runt överallt i världen och druckit mängder med sprit men det har inte lett mig vidare iallafall förutom en rolig kväll.

Du kanske inte har rätt approach till samtalet bara? Folk i allmänhet älskar att prata om sig själva, så det brukar oftast handla om att ställa rätt frågor
Citera
2026-09-06, 13:20
Medlem
Citat:
Skillnaden mellan dig och din granne är att han under sin uppväxt pushade igenom det, fick nobben, pushade mer, fick nobben, pushade ännu mer och till slut så lyckades han.

Du VET ju egentligen att det är så det går till.

Vissa lärde sig på 1a försöket, vissa på tionde, medans andra som du och jag (jodå, jag har gått precis den vägen jag skriver om) fick lära oss det sent, och du har inte lärt dig alls än, men det kommer om du bara får för dig att försöka.
Jag är inte så säker på att de har blivit nobbade så många gånger. Den ena hade det enkelt redan från högstadiet och den andra har haft svårt att behålla relationer (han har asperger) men han är jävligt lång och snygg och får tjejer från början men dom tröttnar på honom ganska fort.

Det finns många av oss som alltid blir nobbade. Det tragiska är att jag träffade en tjej när jag var 24 och hon verkade tycka om mig på riktigt. Hon var 17 och hennes föräldrar lät henne inte åka till mig. Då gav vi bara upp. Ångrar att jag inte kämpade mer för henne där och då. Hon kanske var den enda för mig?

Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Hur kort är du egentligen? Snackar vi om ovanligt kort typ 163 cm?!

Det är det enda du behöver svara på nu så att vi förstår om hela problemet faktiskt bara är längden. Är du 170 cm så är det inte på grund av längden du är singel men är du under det så ÄR det på grund av längden.

Dessutom lever du i Norden där alla är åtminstone 170 cm långa.. männen är liksom lätt 183-193 cm långa. Kvinnorna 163-180..

Och ja kvinnor bryr sig om yrket, om du har ett avancerat ovanligt coolt jobb så är din längd inte ett problem längre för nu är du cool och speciell istället. Unik

Alla vill ha en unik man. Att känna sig stolt över Alla mina ex har haft speciella yrken på grund av hög IQ. Hög IQ kommer aldrig bli osexigt. Det är trygghet och stabilitet.
Jag är 163cm. Det har tjejer sagt till mig många gånger att dom inte gillar rakt ut till mig. Även min mor och syster har sagt att dom tror det beror på min längd.

Hm ja ok jag trodde inte kvinnor brydde sig om yrket. Men då kanske min längd förstör allt i slutändan iallafall?

Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Förstår att dessa erfarenheter sätter djupa spår och säger inte att det är lätt att vända men lovar dig att går. Jag gjorde själv något liknande i mitten av tjugoårsåldern, hela vändningen kom när jag ändrade mig själv. Klyschigt men sant. Jag gick från blyg och tillbakadragen som aldrig fick tjejer till en social och charmig person och har träffat massor av kvinnor sen dess.

Jo det kan du och nej, ditt utseende är inte ditt största problem, det är hur du ser på dig själv.

Du kanske inte har rätt approach till samtalet bara? Folk i allmänhet älskar att prata om sig själva, så det brukar oftast handla om att ställa rätt frågor
Jag levde ett väldigt aktivt liv i 20-30 års åldern och träffade en massa människor inkl tjejer och jag fick lite självförtroende när jag hade sex runt den perioden. Men sedan blev jag nobbad igen av alla tjejer efter det. Såklart utseendet spelar roll. Alla har vi krav (även jag).
Citera
2026-09-06, 13:29
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker på att de har blivit nobbade så många gånger. Den ena hade det enkelt redan från högstadiet och den andra har haft svårt att behålla relationer (han har asperger) men han är jävligt lång och snygg och får tjejer från början men dom tröttnar på honom ganska fort.

Det finns många av oss som alltid blir nobbade. Det tragiska är att jag träffade en tjej när jag var 24 och hon verkade tycka om mig på riktigt. Hon var 17 och hennes föräldrar lät henne inte åka till mig. Då gav vi bara upp. Ångrar att jag inte kämpade mer för henne där och då. Hon kanske var den enda för mig?

Jag är 163cm. Det har tjejer sagt till mig många gånger att dom inte gillar rakt ut till mig. Även min mor och syster har sagt att dom tror det beror på min längd.

Hm ja ok jag trodde inte kvinnor brydde sig om yrket. Men då kanske min längd förstör allt i slutändan iallafall?

Jag levde ett väldigt aktivt liv i 20-30 års åldern och träffade en massa människor inkl tjejer och jag fick lite självförtroende när jag hade sex runt den perioden. Men sedan blev jag nobbad igen av alla tjejer efter det. Såklart utseendet spelar roll. Alla har vi krav (även jag).

Men det finns ju mängder av korta tjejer därute, varför inte ta en tripp till Sydamerika?
Citera
2026-09-06, 13:31
Medlem
jjujjus avatar
Citat:

Jag vet att människor i denna tråden inte gillar att man är ärlig men nu är det ju dig vi ska hjälpa så jag ska vara ärlig och säga att det är din längd som är problemet men eftersom det inte är något du kan göra någonting åt så är det dumt att haka upp sig på det så du får jobba på charmen istället och din inställning. För är du riktigt rolig och charmig och har ett speciellt jobb och ser hyfsad ut så KOMMER du att få en tjej MEN

Går du in med inställningen att du ska käka godis från morgon till kväll och ligga på golvet och grina som en 12-årig pojke som inte får spela mer GTA för kvällen så kan du ge dig fan på att kvinnor kommer undvika dig. Vi är allergiska mot negativitet. Vi hatar negativa människor, negativ aura/energi, gnäll och tjat. Bitterhet. Det är rakt av oattraktivt. Du behöver bli mer positiv och jobba på din självkänsla, styrketräna och slappna av och bli trygg i dig själv så att du kan vara en avslappnad trevlig och rolig person som man vill vara omkring.

Och lyssna inte på alla mytomaner som försöker godhetsknarka på ett anonymt internetforum. Dem har ingen aning om hur kvinnor tänker eller känner, kvinnor som inte är fula eller för gamla alltså. Antar att du vill ha en ok tjej som fortfarande är fertil och vill bygga bo med dig och inte en gammal tant..?
Citera
2026-09-06, 13:39
Medlem
swedenistanis avatar
Det är inte fel på TS utan på samhället som har blivit komplex, oemtaptisk och utan gemenskap.

TS-mannen bör istället tänka så här: vara dig själv och allt i livet är inte kvinnans könsorgan.

Kan ta en exmepl för dig:
Såg en tjej (jag trodde hon var afghanska i början) trevlig och ingen blick mot mig på gymmet när jag skulle komma ut ur entre-dörren. Sedan har jag hela tiden sätt henne på min gatan om och om igen även på gymmet. Sedan när jag undersökte vem hon var så fick jag veta att hon är chilenska och kuf är hon också extremt! Hela hennens facebook var full med skit. Jag föll för henne och gjorde det ett tag men jag har släppt det totalt nu ty jag får ingen blick eller vänlig leende tillbaka. Bättre inte anpassa livet till sådana tjejer och människor.

Vem vet kanske är livets mening att gå i genom den sedan när man blir död så får man svaret varför allt var så skummt, ont och svårt.
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-06 kl. 14:04.
Citera
2026-09-06, 13:44
Medlem
Har du följt lösningsideer i tidigare liknande trådar?
Citera
2026-09-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani

Hur vet man om någon tjej är intresserad?
frågar en 25+ etnisk svensk västeråsare oskuld också. som har sett många tjej blickar i mitt liv men inte hänt något

Det lär man sig att se med tiden.
Men om du antar att alla gillar dig så går det mkt enklare.

De flesta tjejer tar inga initiativ själva. De tycker ofta att det räcker med en blick, eller ett ”Hej, vill du bjuda på en drink” för att du ska fatta vinken, men som du märker så funkar det bara om man redan tror på sig själv.

Att du ibland tar fel på intresse och något annat, ja det är ju inte hela världen, eller hur?
Citera
2026-09-06, 13:59
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Roligt hur män tar statistiskt sett i majoritet mer självmord.

Och när en man håller tyst om det och inte visar sina känslor ses han som ett problem.

När han visar sina känslor då används det emot honom och ses som patetiskt.

När han söker hjälp eller perspektiv i flashback då skrattar kvinnor åt honom och kallar honom problemet eller är patetisk.

Män har alla dörrar stängda i samhället och så kliar man sig på huvudet och frågar sig varför det går som det går.

Ursäkta men är det här systemet ett stort jävla skämt eller? varför skulle jag som man, vilja upprätthålla eller försvara en sån dysfunktionell grej längre när allt är emot mannen?

Mycket bra sammanfattat!

Det är riktigt skrämmande och sjukt. Någonting måste göras åt detta helvetes system.
Citera
2026-09-06, 14:00
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Det lär man sig att se med tiden.
Men om du antar att alla gillar dig så går det mkt enklare.

De flesta tjejer tar inga initiativ själva. De tycker ofta att det räcker med en blick, eller ett ”Hej, vill du bjuda på en drink” för att du ska fatta vinken, men som du märker så funkar det bara om man redan tror på sig själv.

Att du ibland tar fel på intresse och något annat, ja det är ju inte hela världen, eller hur?

Så du menar på fullaste allvar att om jag får en blick av en random tjej och samma tjej ser jag om och om igen och hon fortsätter och ger blickar. Ska jag tolka det som hon vill att jag ska gå fram och prata med henne och visa mitt intresse?
Citera
2026-09-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Jag vet att människor i denna tråden inte gillar att man är ärlig men nu är det ju dig vi ska hjälpa så jag ska vara ärlig och säga att det är din längd som är problemet men eftersom det inte är något du kan göra någonting åt så är det dumt att haka upp sig på det så du får jobba på charmen istället och din inställning. För är du riktigt rolig och charmig och har ett speciellt jobb och ser hyfsad ut så KOMMER du att få en tjej MEN

Går du in med inställningen att du ska käka godis från morgon till kväll och ligga på golvet och grina som en 12-årig pojke som inte får spela mer GTA för kvällen så kan du ge dig fan på att kvinnor kommer undvika dig. Vi är allergiska mot negativitet. Vi hatar negativa människor, negativ aura/energi, gnäll och tjat. Bitterhet. Det är rakt av oattraktivt. Du behöver bli mer positiv och jobba på din självkänsla, styrketräna och slappna av och bli trygg i dig själv så att du kan vara en avslappnad trevlig och rolig person som man vill vara omkring.

Och lyssna inte på alla mytomaner som försöker godhetsknarka på ett anonymt internetforum. Dem har ingen aning om hur kvinnor tänker eller känner, kvinnor som inte är fula eller för gamla alltså. Antar att du vill ha en ok tjej som fortfarande är fertil och vill bygga bo med dig och inte en gammal tant..?

Detta är bra råd, TS. Inget är så oattraktivt som en sur man. Du kan invända att kvinnor ibland faller för psykopater, men det är just för att en psykopat förstår detta spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in