Citat:
Intressant. Den tanken har inte slagit mig. Men inte otänkbart att han av något/några skäl anser sig vara orättvist behandlad (av livet, av kvinnor i nära relationer).
Det är ju precis som vi spekulerat men man kan verkligen undra vad han är gjord av.. Att sitta häktad med restriktioner i en månad har ju givit honom oceaner av tid att tänka och att verkligheten kommit ikapp och ändå är han inte villig att berätta. Nu jag iofs inte suttit i den typen av förhör men kan föreställa mig och jag tänker att man måste vara väldigt kall och kalkylerande för att inte berätta vad som hänt. Han hävdar kanske fortfarande att han ”inte är där” med ett syfte att få så mycket information som möjligt och basera sin berättelse utifrån det. Då kan både knuffar och vaser eller vsd som helst komma upp som förklaringar.. Jag tror, som jag skrivit tidigare, att han gör så här både för att komma så billigt undan som möjligt straffrättsligt och för att rädda sitt ansikte så mycket det bara är möjligt.. Kan han också ha en egen inställning om att han inte förtjänar ett hårt straff eftersom det ju egentligen inte var hans fel att det blev som det blev? Ett typiskt tankesätt för män som misshandlar kvinnor.
Citat:
Hursomhelst så får vi verkligen hoppas att den tekniska bevisningen är så stark att han inte har något att vinna på sin strategi. Har svårt att se framför mig att han skulle kvala in för rättspsykiatrisk vård och jag är tveksam till att det är hans strategi mer än att möjligen påstå att han drabbats av någon psykos eller liknande för att förklara och mildra hans agerande. Håller med om och hoppas verkligen att han förlorar på det här att inte samarbeta under förhör..
Citat:
I vart fall framträder i bodelningstvisten bilden av en person som visade prov på stor uthållighet.
Ja precis ”vad är han gjord av”. Att sitta häktad är nog ingen lek och kan tänka mig att jag skulle göra precis vad som helst för att slippa detta. Kanske säger mer om mig…
Är det så att han spelar nåt spel måste det röra sig om en psykopat, och framför allt någon som är van att pressa sig och tåla otrevliga omständigheter om det ger utdelning.
Är det så att han spelar nåt spel måste det röra sig om en psykopat, och framför allt någon som är van att pressa sig och tåla otrevliga omständigheter om det ger utdelning.
Citat:
Han kanske brottas mycket med detta i häktet, komma billigt undan (straffmässigt) men även behålla någon slags värdighet (eller vad man ska kalla det ja). Håller med om att sanningen är (eller borde vara) det enda alternativet.
Hoppas verkligen att det finns tillräckliga bevis för hårdast möjliga straff.
Provocerande läsning, att han fortfarande inte ens kan stå för det han gjort. Först ta hennes liv, sen lämna henne där…
”Sätt honom i hypnos”, som någon skrev här tidigare, ja jag önskar att det hade fungerat, eller att någon som trådens Biskop kunde ge honom några råd.. uppskattar dina inlägg som förgyller tråden.
Hoppas deras förhörstekniker är bättre än hans lögner. Och att han kommer till insikt, om han ska ha någon värdighet överhuvudtaget kvar (känns fel att använda ordet i sammanhanget men..) så är erkännandet/sanningen det enda alternativet. Han verkar väldigt självupptagen så han borde ändå bry sig om det.
Provocerande läsning, att han fortfarande inte ens kan stå för det han gjort. Först ta hennes liv, sen lämna henne där…
”Sätt honom i hypnos”, som någon skrev här tidigare, ja jag önskar att det hade fungerat, eller att någon som trådens Biskop kunde ge honom några råd.. uppskattar dina inlägg som förgyller tråden.
Hoppas deras förhörstekniker är bättre än hans lögner. Och att han kommer till insikt, om han ska ha någon värdighet överhuvudtaget kvar (känns fel att använda ordet i sammanhanget men..) så är erkännandet/sanningen det enda alternativet. Han verkar väldigt självupptagen så han borde ändå bry sig om det.
Citat:
Det är svårt att inte se honom som en falsk, feg egoist av det som kommit fram om hans personlighet här i tråden, från de som träffat honom, hans ex t.ex.
Även i filmen som försvann från YT kunde man ana.
Han egna ord också: ”det är uppenbart vad som har hänt” utan att berätta exakt vad som har hänt.
Jag lider med de anhöriga. Det är hemskt allting här, men tack ändå för en bra tråd med många intressanta inlägg.
Även i filmen som försvann från YT kunde man ana.
Han egna ord också: ”det är uppenbart vad som har hänt” utan att berätta exakt vad som har hänt.
Jag lider med de anhöriga. Det är hemskt allting här, men tack ändå för en bra tråd med många intressanta inlägg.
Spekulerar:
Förhör nr 6, 27 dagar efter anhållandet (fiktivt):
Förhörsledaren:
- Nu har vi pratat med dig flera gånger och det har gått lång tid. Du har sagt flera gånger att du inte vill prata om varför du gjorde det här eller vad som hände. Men nu vill vi att du gör det. Vad var det som hände som gjorde att du, som åklagaren hävdar, dödade BO?
MGM:
- Jag har drabbats av en svår chock och har svårt att minnas allt, det är oklara fragment nu. Det kanske kommer tillbaks sen, det oroar mig att inte se klart, inte likt mig. Det här är för mig obegripligt, jag har aldrig suttit häktad, jag har aldrig skadad en annan människa. Jag kan inte förklara. Jag vet bara att jag har inte gjort det ni säger. Det kan inte vara så. Måste varit något som skedde olyckligt under det tumultartade.
Eller, hur kan svaren under förhören se ut när det gått såhär lång tid?