2026-09-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Det är ju precis som vi spekulerat men man kan verkligen undra vad han är gjord av.. Att sitta häktad med restriktioner i en månad har ju givit honom oceaner av tid att tänka och att verkligheten kommit ikapp och ändå är han inte villig att berätta. Nu jag iofs inte suttit i den typen av förhör men kan föreställa mig och jag tänker att man måste vara väldigt kall och kalkylerande för att inte berätta vad som hänt. Han hävdar kanske fortfarande att han ”inte är där” med ett syfte att få så mycket information som möjligt och basera sin berättelse utifrån det. Då kan både knuffar och vaser eller vsd som helst komma upp som förklaringar.. Jag tror, som jag skrivit tidigare, att han gör så här både för att komma så billigt undan som möjligt straffrättsligt och för att rädda sitt ansikte så mycket det bara är möjligt.. Kan han också ha en egen inställning om att han inte förtjänar ett hårt straff eftersom det ju egentligen inte var hans fel att det blev som det blev? Ett typiskt tankesätt för män som misshandlar kvinnor.
Intressant. Den tanken har inte slagit mig. Men inte otänkbart att han av något/några skäl anser sig vara orättvist behandlad (av livet, av kvinnor i nära relationer).

Citat:
Hursomhelst så får vi verkligen hoppas att den tekniska bevisningen är så stark att han inte har något att vinna på sin strategi. Har svårt att se framför mig att han skulle kvala in för rättspsykiatrisk vård och jag är tveksam till att det är hans strategi mer än att möjligen påstå att han drabbats av någon psykos eller liknande för att förklara och mildra hans agerande. Håller med om och hoppas verkligen att han förlorar på det här att inte samarbeta under förhör..

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja precis ”vad är han gjord av”. Att sitta häktad är nog ingen lek och kan tänka mig att jag skulle göra precis vad som helst för att slippa detta. Kanske säger mer om mig…

Är det så att han spelar nåt spel måste det röra sig om en psykopat, och framför allt någon som är van att pressa sig och tåla otrevliga omständigheter om det ger utdelning.
I vart fall framträder i bodelningstvisten bilden av en person som visade prov på stor uthållighet.

Citat:
Ursprungligen postat av T-travel
Hoppas verkligen att det finns tillräckliga bevis för hårdast möjliga straff.

Provocerande läsning, att han fortfarande inte ens kan stå för det han gjort. Först ta hennes liv, sen lämna henne där…

”Sätt honom i hypnos”, som någon skrev här tidigare, ja jag önskar att det hade fungerat, eller att någon som trådens Biskop kunde ge honom några råd.. uppskattar dina inlägg som förgyller tråden.

Hoppas deras förhörstekniker är bättre än hans lögner. Och att han kommer till insikt, om han ska ha någon värdighet överhuvudtaget kvar (känns fel att använda ordet i sammanhanget men..) så är erkännandet/sanningen det enda alternativet. Han verkar väldigt självupptagen så han borde ändå bry sig om det.
Han kanske brottas mycket med detta i häktet, komma billigt undan (straffmässigt) men även behålla någon slags värdighet (eller vad man ska kalla det ja). Håller med om att sanningen är (eller borde vara) det enda alternativet.
Citat:
Det är svårt att inte se honom som en falsk, feg egoist av det som kommit fram om hans personlighet här i tråden, från de som träffat honom, hans ex t.ex.
Även i filmen som försvann från YT kunde man ana.
Han egna ord också: ”det är uppenbart vad som har hänt” utan att berätta exakt vad som har hänt.

Jag lider med de anhöriga. Det är hemskt allting här, men tack ändå för en bra tråd med många intressanta inlägg.

Spekulerar:

Förhör nr 6, 27 dagar efter anhållandet (fiktivt):

Förhörsledaren:
- Nu har vi pratat med dig flera gånger och det har gått lång tid. Du har sagt flera gånger att du inte vill prata om varför du gjorde det här eller vad som hände. Men nu vill vi att du gör det. Vad var det som hände som gjorde att du, som åklagaren hävdar, dödade BO?

MGM:
- Jag har drabbats av en svår chock och har svårt att minnas allt, det är oklara fragment nu. Det kanske kommer tillbaks sen, det oroar mig att inte se klart, inte likt mig. Det här är för mig obegripligt, jag har aldrig suttit häktad, jag har aldrig skadad en annan människa. Jag kan inte förklara. Jag vet bara att jag har inte gjort det ni säger. Det kan inte vara så. Måste varit något som skedde olyckligt under det tumultartade.

Eller, hur kan svaren under förhören se ut när det gått såhär lång tid?
Citera
2026-09-06, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Det tror jag också att han har. Det preliminära utlåtandet var nog klart redan efter ett par dygn.

Ja. Vad kan man tänka ut för förklaringar? Det var någon som skrev häromdagen i tråden (Tintin? Annan?) att han kanske avvaktar så länge det går tills han konfronteras med bevisningen.

O nej, det kan jag verkligen inte tänka mig (utifrån läckor och andra uppgifter).

Att häktningstiden nu är 14 dagar beror på att TN har använt sin rätt att få omförhandling var fjortonde dag. Den kan inte domstolen köra över såvida dom inte hade kallat till en förhandling i fredags. Nu kallade inte Nacka tingsrätt till förhandling och då blir det 14 dagar.

Kan vara så att från en MGMs sida, att om MGM i sitt inre bygger upp en försvarsstrategi som handlar om oskyldig till mord och kanske även till dråp, då kanske MGM inte vill medge fyra veckors häktning längre för MGM är ju inte skyldig på det sättet som hävdas... Så han kanske kommer fortsätta att bara medge 14 dagar. Inte så stor idé att bråka i rätten om det, åklagaren får antingen acceptera den saken eller gå till domstolen och lägga fram lite tyngre bevisning.

Det kan bli 14-dagars-perioder nu ett tag.

Med de nya uppgifterna, om fortsatt tystnad om både motiv och inget erkännande till brott, framträder en person med en stark vilja, uthållighet, envishet, och ett kontrollbehov och pedanteri som inbegriper en organiserad plan för hur han ska tackla "denna allvarliga sak". Det tillsammans med andra uppgifter från tråden, t ex hanteringen av bostadsfrågan, beteende i relationer på jobb mm gör att man kan ana en person som är en strateg, förmodligen mer intelligent än vad betygen ger för intryck och kanske även vad man kan säga slug.

Hans tidigare förklaring om att han har svårt att tänka på vad som har hänt, har bleknat till en lögn i mina ögon. Om han på riktigt hade haft sådana starka känslor om hennes död, då borde han också tänkt på hennes anhöriga.

Det visar även att flykten inte har att göra med att han bara ville fly från allt (minns inte ordalydelsen), utan det handlar enbart om att skydda sig själv.

Man flyr inte om det är en olycka, man flyr om man är skyldig. Då stänger man också av sin mobil, för att undkomma. Om man är oskyldig och har gripits av panik, då lägger sig paniken efter ett tag och an inser att det bästa för att allt ska bli rätt, är att lägga upp alla kort på bordet direkt. Och då tänker man även på de stackars barnen som nu ska behöva undra över hur detta hemska kunde hända.

Nä hans "efterarbete" är talande.

Han kommer inte att ge sig lätt. Det är min spekulation. Dvs OM det är mord, vilket det verkligen låter som, utifrån att det är två olika skadebilder. Det blir en för mycket på något sätt.

Det är verkligen tur att kroppen inte blev liggande länge i sommrvärmen, utan upptäcktes snabbt. Utifrån det kommer det att finnas en tid för mordet, och en tydlig tidslinje, vilket underlättar att kunna se ett troligt händelseförlopp.

Intressant är också:

"Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera."

https://www.mitti.se/nyheter/mordmisstankt-pa-sollenkroka-o-fortsatt-haktad-6.3.383651.9a2a0b3719

Man kan höra av sig till media och ge tips om man önskar att de ska rota lite mer här. Det har jag själv gjort i ett annat fall, vilket ledde till ett nytt reportage.

Just nu är det dock val och mycket annat som tar plats i nyhetsflödet. Och det verkar ju inte som att det trillat in så mycket forensikt.
Citera
2026-09-06, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Måste väl göras en rättpsykiatrisk undersökning på denna stolle?
hävdar han nödvärn vore det komiskt

Landar nog på vållande till annans död, handlat i affekt, är nog inte planerat iaf.
Citera
2026-09-06, 10:51
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
Landar nog på vållande till annans död, handlat i affekt, är nog inte planerat iaf.
Det tror jag inte ~ hur kan trubbigt våld och vasst våld bli vållande till annans död? Affekt ja och det var säkert inte heller planerat men lik förbannat ett mord. Det är ju uppenbart att han riktar in sig på dråp eller något men tror inte att han kommer att ha framgång med den strategin..
Citera
2026-09-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Med de nya uppgifterna, om fortsatt tystnad om både motiv och inget erkännande till brott, framträder en person med en stark vilja, uthållighet, envishet, och ett kontrollbehov och pedanteri som inbegriper en organiserad plan för hur han ska tackla "denna allvarliga sak". Det tillsammans med andra uppgifter från tråden, t ex hanteringen av bostadsfrågan, beteende i relationer på jobb mm gör att man kan ana en person som är en strateg, förmodligen mer intelligent än vad betygen ger för intryck och kanske även vad man kan säga slug.

Hans tidigare förklaring om att han har svårt att tänka på vad som har hänt, har bleknat till en lögn i mina ögon. Om han på riktigt hade haft sådana starka känslor om hennes död, då borde han också tänkt på hennes anhöriga.

Det visar även att flykten inte har att göra med att han bara ville fly från allt (minns inte ordalydelsen), utan det handlar enbart om att skydda sig själv.
[..]

Han kommer inte att ge sig lätt. Det är min spekulation. Dvs OM det är mord, vilket det verkligen låter som, utifrån att det är två olika skadebilder. Det blir en för mycket på något sätt.

[..]
Efterarbetet och ovilligheten att berätta är talande som du säger. Intelligent är han säkert.
Synd att utföra sitt mästerprov i form av 'inledande 33 timmars flykt' och därefter ett försvarsstrategiskt uthållighetsarbete som kan komma att sträcka sig över månader och år, med hela tiden en strävan efter egen kontroll.

Citat:
Intressant är också:

"Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera."

https://www.mitti.se/nyheter/mordmisstankt-pa-sollenkroka-o-fortsatt-haktad-6.3.383651.9a2a0b3719
Kanske video från övervakningskamera? En användare (nostradamus) har skrivit i tråden att en sådan kan finnas.
Om det FINNS en övervakningskamera så kanske inspelningen var rörelsestyrd, med inställning på att spara videon tills ägaren har kontrollerat. En egen övervakning på privat fastighet har ju inte samma krav på viss skyndsamhet i radering som övervakning i publika miljöer.
Om grannen varit bortrest eller inte tänkt på att kolla ev inspelning förrän efter någon vecka så kanske det nu skulle kunna utgöra en ny uppgift som tillförts utredningen?
Citera
2026-09-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583

I all vördnad för skribentens gissning måste Biskopen ändå tillstå att just vållande till annans död framstår som en synnerligen märklig hållplats att redan nu kliva av vid.

Att våldet måhända skedde i affekt och inte var planerat kan naturligtvis tala emot mordplanering, men det gör ju icke automatiskt gärningen oaktsam. Tvärtom kan ett uppsåtligt dödande ske i affekt och därmed, beroende på omständigheterna, ändå röra sig om mord eller dråp.

För att landa i vållande måste man väl i princip tänka sig att döden uppkommit genom oaktsamhet, snarare än att gärningsmannen uppsåtligen utövade livsfarligt våld med insikt om vad det kunde leda till. Med den skadebild och det omfattande våld som hittills diskuterats i tråden förefaller det, åtminstone för Biskopen, som en ganska svår häst att sadla.

Att från ”det var nog inte planerat” galoppera hela vägen till vållande är lite som att se en åsna sparka sönder en kristallkrona och därefter anta att den måste ha halkat.

Biskopen säger naturligtvis icke att domen på förhand är skriven. Men mellan oplanerat våld och oaktsamhet ligger en rätt ansenlig juridisk mosse.
Citera
2026-09-06, 10:58
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:

Man flyr inte om det är en olycka, man flyr om man är skyldig. Då stänger man också av sin mobil, för att undkomma. Om man är oskyldig och har gripits av panik, då lägger sig paniken efter ett tag och an inser att det bästa för att allt ska bli rätt, är att lägga upp alla kort på bordet direkt. Och då tänker man även på de stackars barnen som nu ska behöva undra över hur detta hemska kunde hända.

Det är verkligen tur att kroppen inte blev liggande länge i sommrvärmen, utan upptäcktes snabbt. Utifrån det kommer det att finnas en tid för mordet, och en tydlig tidslinje, vilket underlättar att kunna se ett troligt händelseförlopp.

Intressant är också:

Man kan höra av sig till media och ge tips om man önskar att de ska rota lite mer här. Det har jag själv gjort i ett annat fall, vilket ledde till ett nytt reportage.

Just nu är det dock val och mycket annat som tar plats i nyhetsflödet. Och det verkar ju inte som att det trillat in så mycket forensikt.
Min gissning är att de nya uppgifter som kommit från vittnen inte är till fördel för TN. Det kan ju både vara information från vittnen som var på ön men även sk karaktärsvittnen ~ oavsett så är det intressant. Tänkte på det där med hans rakt igenom rätt så usla betyg och som tidigare skrivits in i tråden så är de inte likvärdiga med hans intelligens. Han har säkert under åren utvecklat en bra förmåga att vara ”streetsmart” både från uppväxten med pappan och genom sin klättring på den sociala stegen..
Citera
2026-09-06, 11:13
Medlem
MsKalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja, det är ju det som slår en. Men jag vet ingenting om sånt här, eller vilka beteenden som renderar såna undersökningar.

Jag uppskattar alla ansatser att försöka förstå hur TN fungerar eller vilka drag som lett fram till den ohyggligt sjuka handlingen. Detta är ingen kritik till spekulationerna om TN, men om BO var (RIP) normalbegåvad i personkännedom så blir det nästan märkligt att hon ens gav relationen åtta månader. Jag kan ju bara utgå ifrån relationer jag har och har haft (är runt 50). Relationer rinner snabbt ut i sanden om jag misstänker att någon håller igen med vem den är, det är i sig en röd flagga.

Det jag försöker säga är att den knäppgök med kraftigt mindervärdeskomplex som tonar upp sig verkar inte vara nån man har en relation med, hur bra skådespelare den än må vara.

Kan så klart vara som någon i tråden skrev - att de hade skyndat långsamt och inte kände varandra särskilt bra.

Att bjuda ut nån till ditt landställe kan både göras under rätt formella former men då brukar det inte handla om övernattning utan snarare över lunch. Nästan så man undrar om TN kanske dröjt sig kvar längre än vad det var sagt från början, alltså dygn och inte timmar. Vi har väl bara hört TNs version?

Alternativt så är TN lika förvånad som vi är över vad han faktiskt gjort och då även hans familj, alltså blixt från klar himmel. Visst har det kommit fram mindre smickrande saker om TN, men inget som förklarar galenskapen (vilket ingen heller har påstått).

Fan, jag vet inte vad jag ska tro, det hela är så förbryllande minst sagt. När jag först hörde talas om detta var min första tanke att överkonsumtion av alkohol var en given komponent, men det kanske kan uteslutas?

Visst kan det tyckas upprörande att höra för en ”normal” person att TN fortfarande inte har erkänt efter så pass lång tid men min spekulation är att detta snarare bekräftar att han är en s k Covert Narcissist” och något utlöste hans narcissistiska raseri.

En covert (dold) narcissist agerar subtilt, defensivt och spelar ofta offer, vilket gör dem svåra att upptäcka i början av dejtingperioden. Det kan framstå som de är något blyga men ändå väljer att öppna upp sig och visa sårbarhet vilket kan först verka moget och sympatiskt. De kan framställa sig som missförstådda, sårade eller svikna av sina ex, vilket väcker empati och en vilja att "rädda" dem. Efter en tids dejtande kan de inte längre dölja sina passivt/aggressiva sidor och bli tysta (i stället för att reda ut en begynnande konflikt), ge subtila pikar, svara undvikande eller "glömma" saker när de är missnöjda. Känslorna kan växla mellan att vara mycket intresserade och att plötsligt dra sig undan emotionellt för att få partnern ur balans och göra hen osäker och om en konflikt uppstår vänder de på steken så att det är partnerns fel, vilket gör att hen ständigt får be om ursäkt. En narcissist har ju aldrig fel utan det är alltid den andres fel. Ofta dras just empater till narcissister.

I tidigare dejtingsammanhang verkar TN ha anpassat sig initialt (fjäskat?) och inte uttryckt sina behov och förväntningar förrän den andra har velat avsluta relationen och då har alla upplevda oförrätter vällt ut. Han anser på fullt allvar att den andra har felat på ett antal punkter och han har rätt på alla punkter. Han ser bara sitt sårade ego / lilla inre barn och kan inte sätta sig in i hur den andra parten känner.
Jag tror att han inte känner någon vidare ånger över sina handlingar utan enligt honom är det ÅÅ:s fel att han tvingades till det och det är också hennes fel att han befinner sig där han är.
Citera
2026-09-06, 11:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hoppas verkligen att det finns tillräckliga bevis för hårdast möjliga straff.

Provocerande läsning, att han fortfarande inte ens kan stå för det han gjort. Först ta hennes liv, sen lämna henne där…

”Sätt honom i hypnos”, som någon skrev här tidigare, ja jag önskar att det hade fungerat, eller att någon som trådens Biskop kunde ge honom några råd.. uppskattar dina inlägg som förgyller tråden.

Hoppas deras förhörstekniker är bättre än hans lögner. Och att han kommer till insikt, om han ska ha någon värdighet överhuvudtaget kvar (känns fel att använda ordet i sammanhanget men..) så är erkännandet/sanningen det enda alternativet. Han verkar väldigt självupptagen så han borde ändå bry sig om det.

Det är svårt att inte se honom som en falsk, feg egoist av det som kommit fram om hans personlighet här i tråden, från de som träffat honom, hans ex t.ex.
Även i filmen som försvann från YT kunde man ana.
Han egna ord också: ”det är uppenbart vad som har hänt” utan att berätta exakt vad som har hänt.

Jag lider med de anhöriga. Det är hemskt allting här, men tack ändå för en bra tråd med många intressanta inlägg.

Intressant är förstås vad han menar exakt med ”det är uppenbart vad som har hänt”.

Menar han att detta uttalande går att slingra sig ur? För han har inte sagt att han mördat henne. Att det är uppbenbart att hon dött av sina skador. Inge mer.

Eller är det även manipulativt; att det ser ni ju att det är skador, och det kommer att framgå att det är olyckliga omständigheter. Det var inte meningen att hon skulle dö. Men hon ramlade si och hon skadade sig så. Och skärskadorna är från glaset från fönstret? I tumultet skedde det.

Men kan han svara då varför han flyr... i 33 timmar...
Och inte ger några svar efter 1 månad...
Senast redigerad av notknapparen 2026-09-06 kl. 11:55. Anledning: otydlig
Citera
2026-09-06, 11:44
Medlem
Citat:

Intressant är också:

Jag läste artikeln när den kom ut. Jag tolkade texten annorlunda än er. Jag upplevde snarare att artikeln INTE gav några nya uppgifter. Det är lätt att feltolka vem som säger vad här; Vad säger åklagaren, vad skriver journalisten (baserat på tidigare fakta, sammanfattande)?

Jag kan inte säga när åtal kan förväntas väckas, det beror på vad som händer i utredningen. Men det kommer i vart fall att dröja flera månader innan utredningen är klar, säger åklagare Emma Olsson.
Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera. Hon vill heller inte berätta något om vad förhören med den misstänkte har gett.

Det enda som åklagaren säger är att ny information kommit fram vid förhör av vittnen. Hon vill inte kommentera vad, hon vill inte kommentera vad förhör med GM har gett. Jag tolkar allt som sedan står i artikeln, som en sammanställning av mordet, skrivet/tolkat av journalisten, baserat på vad vi alla tidigare vet. GM har gett vissa medgivande(hennes liv, som jag tog), samt vi vet att det bla var ett vasst föremål inblandat. "Som en kniv" uppfattar jag som journalistens tolkning. Texten "vissa medgivanden" är klickbar, länkar till tidigare artikel.
Så, det enda åklagaren har sagt, och det enda som är nytt är det i kursivt ovan. Åklagaren ger inga nya uppgifter. Vi har ingen som helst aning om han fortsätter hålla tyst eller kan ha berättat allt.
Senast redigerad av nyigemet 2026-09-06 kl. 12:01.
Citera
2026-09-06, 12:02
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyigemet
Jag läste artikeln när den kom ut. Jag tolkade texten annorlunda än er. Jag upplevde snarare att artikeln INTE gav några nya uppgifter. Det är lätt att feltolka vem som säger vad här; Vad säger åklagaren, vad skriver journalisten (baserat på tidigare fakta, sammanfattande)?

Jag kan inte säga när åtal kan förväntas väckas, det beror på vad som händer i utredningen. Men det kommer i vart fall att dröja flera månader innan utredningen är klar, säger åklagare Emma Olsson.
Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera. Hon vill heller inte berätta något om vad förhören med den misstänkte har gett.

Det enda som åklagaren säger är att ny information kommit fram vid förhör av vittnen. Hon vill inte kommentera vad, hon vill inte kommentera vad förhör med GM har gett. Jag tolkar allt som sedan står i artikeln, som en sammanställning av mordet, skrivet/tolkat av journalisten, baserat på vad vi alla tidigare vet. GM har gett vissa medgivande, samt att det bla var ett vasst föremål. "Som en kniv" uppfattar jag som journalistens tolkning. Texten "vissa medgivanden" lär klickbar, länkar till tidigare artikel.
Så, det enda åklagaren har sagt, och det enda som är nytt är det i kursivt ovan. Åklagaren ger inga nya uppgifter. Vi har ingen som helst aning om han fortsätter hålla tyst eller kan ha berättat allt.
Nej, det kanske du har en poäng i men om han erkänt allt och åklagaren yrkar på fyra veckors häktning varför skulle han då motsätta sig det? Möjligen för lättade restriktioner om två veckor då. Det är förvisso lätt att läsa in saker mellan raderna när man själv har en ”tydlig” uppfattning men jag tror inte att han medgett mord, borde inte åklagaren ha sagt det då?
Citera
2026-09-06, 12:12
Medlem
Citat:
Nej, det kanske du har en poäng i men om han erkänt allt och åklagaren yrkar på fyra veckors häktning varför skulle han då motsätta sig det? Möjligen för lättade restriktioner om två veckor då. Det är förvisso lätt att läsa in saker mellan raderna när man själv har en ”tydlig” uppfattning men jag tror inte att han medgett mord, borde inte åklagaren ha sagt det då?

Det får inte bli en trådsanning att GM är fortsatt tyst. Vi har ingen aning. Åklagaren lämnar inte ut någon info från förhören. Många inlägg idag spinner vidare på felaktig tolkning av artikeln. Viktigt att vi håller oss till fakta, så inget "kanske " här. Läs artikeln igen. Det är till och med 2 överskrifter på de olika styckena i artikeln. Först står det som är nytt. I nästa kapitel som journalisten kallar "inte gett något motiv" följer en sammandragning av mordet för att informera nya läsare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in