2026-09-06, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Lite uppdatering från media!

"Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera. Hon vill heller inte berätta något om vad förhören med den misstänkte har gett."

"Det finns inga fler misstänkta i nuläget. Mannen har gjort vissa medgivanden, men inte inte erkänt brottet, eller gett något motiv till händelsen. Den tekniska undersökningen pågår fortfarande.

Vittnesförhör hålls fortfarande och andra utredningsåtgärder genomförs.

Enligt Emma Olsson hittades kvinnan med omfattande skador från ett vasst föremål, som en kniv, och trubbigt våld."

https://www.mitti.se/nyheter/mordmisstankt-pa-sollenkroka-o-fortsatt-haktad-6.3.383651.9a2a0b3719

Tack för den informationen! Så gratistidningen Mitt i Stockholm (till skillnad från övrig media) bevakar i alla fall fallet .

Då är det som flera av oss har spekulerat om i tråden, att han inte har erkänt brottet. Än.

Angående när förundersökningen kan tänkas vara klar säger åklagaren:
"– Jag kan inte säga när åtal kan förväntas väckas, det beror på vad som händer i utredningen. Men det kommer i vart fall att dröja flera månader innan utredningen är klar, säger åklagare Emma Olsson."
Lurigt att efter en månad fortfarande inte berätta, på riktigt
Senast redigerad av To.Ivrig 2026-09-06 kl. 08:36.
Citera
2026-09-06, 08:32
Medlem
Måste väl göras en rättpsykiatrisk undersökning på denna stolle?
hävdar han nödvärn vore det komiskt
Citera
2026-09-06, 09:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Tack för den informationen! Så gratistidningen Mitt i Stockholm (till skillnad från övrig media) bevakar i alla fall fallet .

Då är det som flera av oss har spekulerat om i tråden, att han inte har erkänt brottet. Än.

"– Jag kan inte säga när åtal kan förväntas väckas, det beror på vad som händer i utredningen. Men det kommer i vart fall att dröja flera månader innan utredningen är klar, säger åklagare Emma Olsson."

Vi får verkligen hoppas att det slutgiltiga rättsmedicinska utlåtandet är tydligt, utan tveksamheter om vad som är dödsorsak. Samtidigt ska det handla om omfattande skador. Det borde tyda på mord?

Jag utgår från att TN konfronterats med det preliminära utlåtandet (borde väl ha kommit?) eftersom kroppen verkar ha lämnats ut till familjen. De skador som hon har haft, vilka svar har han gett?

Det låter verkligen som att han, precis som spekulerats, inte kommer att ta på sig mordet, utan har bortförklaringar. Om det däremot i det slutgiltiga utlåtandet finns tydligt svar på om skadorna hon har pekar mot mord, håller bortförklaringarna då?

Jag har ingen aning om hur husets planlösning ser ut, men man kan ju tänka sig typ fall från trapp, skulle kunna "bortförklaras" för de skador som orsakats av trubbigt våld.

Eller "råkade han" i tumultet som uppstod knuffa till henne så att hon ramlade ut genom förnstret? Kanske han menr att ha kastade en vas, menat att träffa en vägg, men hon rörde sig och hn träffades av den?

Han sitter häktad misstänkt för mord. Rubriceringen har inte ändrats.

Jag hoppas verkligen att vi kommer få svar; att begäran om fyra veckors åtalsförlängning som resulterade i endast två veckor, inte handlar om att bevisningen för mord är för tunn.
Citera
2026-09-06, 09:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
På ett sätt ja. På ett sätt, tragiskt - om närstående till BO tvingas ta del av rappakalja. Respektlöst.

Men en misstänkt har väl rätt att både tramsa och ljuga för att rädda det egna skinnet. Tror dock att han förlorar gigantiskt mycket på ett sånt agerande.
Citera
2026-09-06, 09:34
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:

"Vid förhör med vittnen har det kommit fram ny information som är intressant för utredningen, enligt Emma Olsson, men på vilket sätt vill hon inte kommentera. Hon vill heller inte berätta något om vad förhören med den misstänkte har gett."

"Det finns inga fler misstänkta i nuläget. Mannen har gjort vissa medgivanden, men inte inte erkänt brottet, eller gett något motiv till händelsen. Den tekniska undersökningen pågår fortfarande.

Enligt Emma Olsson hittades kvinnan med omfattande skador från ett vasst föremål, som en kniv, och trubbigt våld."

https://www.mitti.se/nyheter/mordmisstankt-pa-sollenkroka-o-fortsatt-haktad-6.3.383651.9a2a0b3719?utm_term=Autofeed&utm_medium =Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawUJkEdwZ G9mAWV4dG4DYWVtAjEwAGJyaWQRMDBPaU1vdXpiTHNZS0R0WGN zcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg 4MjAwODkyAAEen03xQCwDSV4z1KD9WeLAzqkCLl2ZjgXRZKc2z oJKxPjfMHU8aZS1FrfcLT0_aem_M9fDyX7oErMI-1fXQQ_khA# Echobox=1788589251
Stort tack!
Citera
2026-09-06, 09:39
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi får verkligen hoppas att det slutgiltiga rättsmedicinska utlåtandet är tydligt, utan tveksamheter om vad som är dödsorsak. Samtidigt ska det handla om omfattande skador. Det borde tyda på mord?

Jag utgår från att TN konfronterats med det preliminära utlåtandet (borde väl ha kommit?) eftersom kroppen verkar ha lämnats ut till familjen. De skador som hon har haft, vilka svar har han gett?

Det tror jag också att han har. Det preliminära utlåtandet var nog klart redan efter ett par dygn.

Citat:
Det låter verkligen som att han, precis som spekulerats, inte kommer att ta på sig mordet, utan har bortförklaringar. Om det däremot i det slutgiltiga utlåtandet finns tydligt svar på om skadorna hon har pekar mot mord, håller bortförklaringarna då?

Jag har ingen aning om hur husets planlösning ser ut, men man kan ju tänka sig typ fall från trapp, skulle kunna "bortförklaras" för de skador som orsakats av trubbigt våld.

Eller "råkade han" i tumultet som uppstod knuffa till henne så att hon ramlade ut genom förnstret? Kanske han menr att ha kastade en vas, menat att träffa en vägg, men hon rörde sig och hn träffades av den?

Ja. Vad kan man tänka ut för förklaringar? Det var någon som skrev häromdagen i tråden (Tintin? Annan?) att han kanske avvaktar så länge det går tills han konfronteras med bevisningen.

Citat:
Han sitter häktad misstänkt för mord. Rubriceringen har inte ändrats.

Jag hoppas verkligen att vi kommer få svar; att begäran om fyra veckors åtalsförlängning som resulterade i endast två veckor, inte handlar om att bevisningen för mord är för tunn.
O nej, det kan jag verkligen inte tänka mig (utifrån läckor och andra uppgifter).

Att häktningstiden nu är 14 dagar beror på att TN har använt sin rätt att få omförhandling var fjortonde dag. Den kan inte domstolen köra över såvida dom inte hade kallat till en förhandling i fredags. Nu kallade inte Nacka tingsrätt till förhandling och då blir det 14 dagar.

Kan vara så att från en MGMs sida, att om MGM i sitt inre bygger upp en försvarsstrategi som handlar om oskyldig till mord och kanske även till dråp, då kanske MGM inte vill medge fyra veckors häktning längre för MGM är ju inte skyldig på det sättet som hävdas... Så han kanske kommer fortsätta att bara medge 14 dagar. Inte så stor idé att bråka i rätten om det, åklagaren får antingen acceptera den saken eller gå till domstolen och lägga fram lite tyngre bevisning.

Det kan bli 14-dagars-perioder nu ett tag.
Citera
2026-09-06, 09:46
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Ja, det är ju det som slår en. Men jag vet ingenting om sånt här, eller vilka beteenden som renderar såna undersökningar.

Jag uppskattar alla ansatser att försöka förstå hur TN fungerar eller vilka drag som lett fram till den ohyggligt sjuka handlingen. Detta är ingen kritik till spekulationerna om TN, men om BO var (RIP) normalbegåvad i personkännedom så blir det nästan märkligt att hon ens gav relationen åtta månader. Jag kan ju bara utgå ifrån relationer jag har och har haft (är runt 50). Relationer rinner snabbt ut i sanden om jag misstänker att någon håller igen med vem den är, det är i sig en röd flagga.

Det jag försöker säga är att den knäppgök med kraftigt mindervärdeskomplex som tonar upp sig verkar inte vara nån man har en relation med, hur bra skådespelare den än må vara.

Kan så klart vara som någon i tråden skrev - att de hade skyndat långsamt och inte kände varandra särskilt bra.

Att bjuda ut nån till ditt landställe kan både göras under rätt formella former men då brukar det inte handla om övernattning utan snarare över lunch. Nästan så man undrar om TN kanske dröjt sig kvar längre än vad det var sagt från början, alltså dygn och inte timmar. Vi har väl bara hört TNs version?

Alternativt så är TN lika förvånad som vi är över vad han faktiskt gjort och då även hans familj, alltså blixt från klar himmel. Visst har det kommit fram mindre smickrande saker om TN, men inget som förklarar galenskapen (vilket ingen heller har påstått).

Fan, jag vet inte vad jag ska tro, det hela är så förbryllande minst sagt. När jag först hörde talas om detta var min första tanke att överkonsumtion av alkohol var en given komponent, men det kanske kan uteslutas?
Citera
2026-09-06, 09:49
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
På ett sätt ja. På ett sätt, tragiskt - om närstående till BO tvingas ta del av rappakalja. Respektlöst.

Men en misstänkt har väl rätt att både tramsa och ljuga för att rädda det egna skinnet. Tror dock att han förlorar gigantiskt mycket på ett sånt agerande.
Det är ju precis som vi spekulerat men man kan verkligen undra vad han är gjord av.. Att sitta häktad med restriktioner i en månad har ju givit honom oceaner av tid att tänka och att verkligheten kommit ikapp och ändå är han inte villig att berätta. Nu jag iofs inte suttit i den typen av förhör men kan föreställa mig och jag tänker att man måste vara väldigt kall och kalkylerande för att inte berätta vad som hänt. Han hävdar kanske fortfarande att han ”inte är där” med ett syfte att få så mycket information som möjligt och basera sin berättelse utifrån det. Då kan både knuffar och vaser eller vsd som helst komma upp som förklaringar.. Jag tror, som jag skrivit tidigare, att han gör så här både för att komma så billigt undan som möjligt straffrättsligt och för att rädda sitt ansikte så mycket det bara är möjligt.. Kan han också ha en egen inställning om att han inte förtjänar ett hårt straff eftersom det ju egentligen inte var hans fel att det blev som det blev? Ett typiskt tankesätt för män som misshandlar kvinnor. Hursomhelst så får vi verkligen hoppas att den tekniska bevisningen är så stark att han inte har något att vinna på sin strategi. Har svårt att se framför mig att han skulle kvala in för rättspsykiatrisk vård och jag är tveksam till att det är hans strategi mer än att möjligen påstå att han drabbats av någon psykos eller liknande för att förklara och mildra hans agerande. Håller med om och hoppas verkligen att han förlorar på det här att inte samarbeta under förhör..
Citera
2026-09-06, 10:00
Medlem
Ja precis ”vad är han gjord av”. Att sitta häktad är nog ingen lek och kan tänka mig att jag skulle göra precis vad som helst för att slippa detta. Kanske säger mer om mig…

Är det så att han spelar nåt spel måste det röra sig om en psykopat, och framför allt någon som är van att pressa sig och tåla otrevliga omständigheter om det ger utdelning.
Citera
Medlem
Hoppas verkligen att det finns tillräckliga bevis för hårdast möjliga straff.

Provocerande läsning, att han fortfarande inte ens kan stå för det han gjort. Först ta hennes liv, sen lämna henne där…

”Sätt honom i hypnos”, som någon skrev här tidigare, ja jag önskar att det hade fungerat, eller att någon som trådens Biskop kunde ge honom några råd.. uppskattar dina inlägg som förgyller tråden.

Hoppas deras förhörstekniker är bättre än hans lögner. Och att han kommer till insikt, om han ska ha någon värdighet överhuvudtaget kvar (känns fel att använda ordet i sammanhanget men..) så är erkännandet/sanningen det enda alternativet. Han verkar väldigt självupptagen så han borde ändå bry sig om det.

Det är svårt att inte se honom som en falsk, feg egoist av det som kommit fram om hans personlighet här i tråden, från de som träffat honom, hans ex t.ex.
Även i filmen som försvann från YT kunde man ana.
Han egna ord också: ”det är uppenbart vad som har hänt” utan att berätta exakt vad som har hänt.

Jag lider med de anhöriga. Det är hemskt allting här, men tack ändå för en bra tråd med många intressanta inlägg.

Citat:

https://www.mitti.se/nyheter/mordmisstankt-pa-sollenkroka-o-fortsatt-haktad-6.3.383651.9a2a0b3719?utm_term=Autofeed&utm_medium =Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwY2xjawUJkEdwZ G9mAWV4dG4DYWVtAjEwAGJyaWQRMDBPaU1vdXpiTHNZS0R0WGN zcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg 4MjAwODkyAAEen03xQCwDSV4z1KD9WeLAzqkCLl2ZjgXRZKc2z oJKxPjfMHU8aZS1FrfcLT0_aem_M9fDyX7oErMI-1fXQQ_khA# Echobox=1788589251
Citera
Medlem
Tintin257s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ja, det är ju det som slår en. Men jag vet ingenting om sånt här, eller vilka beteenden som renderar såna undersökningar.

Jag uppskattar alla ansatser att försöka förstå hur TN fungerar eller vilka drag som lett fram till den ohyggligt sjuka handlingen. Detta är ingen kritik till spekulationerna om TN, men om BO var (RIP) normalbegåvad i personkännedom så blir det nästan märkligt att hon ens gav relationen åtta månader. Jag kan ju bara utgå ifrån relationer jag har och har haft (är runt 50). Relationer rinner snabbt ut i sanden om jag misstänker att någon håller igen med vem den är, det är i sig en röd flagga.

Det jag försöker säga är att den knäppgök med kraftigt mindervärdeskomplex som tonar upp sig verkar inte vara nån man har en relation med, hur bra skådespelare den än må vara.

Kan så klart vara som någon i tråden skrev - att de hade skyndat långsamt och inte kände varandra särskilt bra.

Att bjuda ut nån till ditt landställe kan både göras under rätt formella former men då brukar det inte handla om övernattning utan snarare över lunch. Nästan så man undrar om TN kanske dröjt sig kvar längre än vad det var sagt från början, alltså dygn och inte timmar. Vi har väl bara hört TNs version?

Alternativt så är TN lika förvånad som vi är över vad han faktiskt gjort och då även hans familj, alltså blixt från klar himmel. Visst har det kommit fram mindre smickrande saker om TN, men inget som förklarar galenskapen (vilket ingen heller har påstått).

Fan, jag vet inte vad jag ska tro, det hela är så förbryllande minst sagt. När jag först hörde talas om detta var min första tanke att överkonsumtion av alkohol var en given komponent, men det kanske kan uteslutas?
Det vi vet är ju att TN varit restriktiv med alkohol och uppvisat typ ogillande för människor som enligt honom var på ”pickalurven”. Det skulle kunna (återigen spekulation) hänga ihop med pappan och kontaktförbudet ~ att det berodde på att pappan hade alkoholproblem och blev aggressiv när han drack.. Det där med att bli aggressiv vid alkoholkonsumtion kanske gäller även för TN och det är därför han är restriktiv eller så är han bara påverkad av sina eventuella erfarenheter med pappan. Finns ju egentligen inget som säger att de inte suttit och druckit vin och så har det blivit för mycket vin för honom och så har ett aggressivt beteende startat. Det som skulle kunna tala emot det är kvinnan som mötte dem på kvällen ~ hon verkar inte ha fått någon uppfattning om att någon verkade berusad, det hade hon nog nämnt.. Men å andra sidan kan ju drickandet inte kommit igång ordentligt då.. Håller med om att man direkt tänker på alkohol eller droger vid den här typen av fall men är osäker på om det är en ”förklaring” här. Möjligt att TN hävdar det och att han därför vare sig är där eller kommer ihåg..
Citera
2026-09-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin257
Det vi vet är ju att TN varit restriktiv med alkohol och uppvisat typ ogillande för människor som enligt honom var på ”pickalurven”. Det skulle kunna (återigen spekulation) hänga ihop med pappan och kontaktförbudet ~ att det berodde på att pappan hade alkoholproblem och blev aggressiv när han drack.. Det där med att bli aggressiv vid alkoholkonsumtion kanske gäller även för TN och det är därför han är restriktiv eller så är han bara påverkad av sina eventuella erfarenheter med pappan. Finns ju egentligen inget som säger att de inte suttit och druckit vin och så har det blivit för mycket vin för honom och så har ett aggressivt beteende startat. Det som skulle kunna tala emot det är kvinnan som mötte dem på kvällen ~ hon verkar inte ha fått någon uppfattning om att någon verkade berusad, det hade hon nog nämnt.. Men å andra sidan kan ju drickandet inte kommit igång ordentligt då.. Håller med om att man direkt tänker på alkohol eller droger vid den här typen av fall men är osäker på om det är en ”förklaring” här. Möjligt att TN hävdar det och att han därför vare sig är där eller kommer ihåg..
Håller med, väl resonerat. Jag tänkte dock på att ”missbruk” kommit upp. Jag tror det du skriver stämmer om hans restriktiva alkoholkonsumtion, det som kan vara av betydelse är att någon som inte ha större alkoholtolerans förmodligen har större sannolik för kontrollförlust vid avvikande intag.
Senast redigerad av LudvigSigurdDavid 2026-09-06 kl. 10:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in