Citat:
Ursprungligen postat av
TornstromMy
Måste väl göras en rättpsykiatrisk undersökning på denna stolle?
hävdar han nödvärn vore det komiskt
Ja, det är ju det som slår en. Men jag vet ingenting om sånt här, eller vilka beteenden som renderar såna undersökningar.
Jag uppskattar alla ansatser att försöka förstå hur TN fungerar eller vilka drag som lett fram till den ohyggligt sjuka handlingen. Detta är ingen kritik till spekulationerna om TN, men om BO var (RIP) normalbegåvad i personkännedom så blir det nästan märkligt att hon ens gav relationen åtta månader. Jag kan ju bara utgå ifrån relationer jag har och har haft (är runt 50). Relationer rinner snabbt ut i sanden om jag misstänker att någon håller igen med vem den är, det är i sig en röd flagga.
Det jag försöker säga är att den knäppgök med kraftigt mindervärdeskomplex som tonar upp sig verkar inte vara nån man har en relation med, hur bra skådespelare den än må vara.
Kan så klart vara som någon i tråden skrev - att de hade skyndat långsamt och inte kände varandra särskilt bra.
Att bjuda ut nån till ditt landställe kan både göras under rätt formella former men då brukar det inte handla om övernattning utan snarare över lunch. Nästan så man undrar om TN kanske dröjt sig kvar längre än vad det var sagt från början, alltså dygn och inte timmar. Vi har väl bara hört TNs version?
Alternativt så är TN lika förvånad som vi är över vad han faktiskt gjort och då även hans familj, alltså blixt från klar himmel. Visst har det kommit fram mindre smickrande saker om TN, men inget som förklarar galenskapen (vilket ingen heller har påstått).
Fan, jag vet inte vad jag ska tro, det hela är så förbryllande minst sagt. När jag först hörde talas om detta var min första tanke att överkonsumtion av alkohol var en given komponent, men det kanske kan uteslutas?