2026-09-06, 01:13
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad var förtal? Sa dom att Jockiboi är en barnmisshandlare, knarkare, våldtäktsman och våldsverkare?

Fragileboi kallade Annikas stämning ett hot, jag kallar Jockibois meddelanden till Micro och nu stämningsansökan mot Anneli ganska grov utpressning.

Den där hycklarboi är helt oförmögen att sopa rent framför egen dörr och jag älskar för böi att alla tre är överlägsna honom och är juridiskt kunniga och förmodligen inte bara låter Jocki att stjälpa sig själv utan också som konsekvens av stämningen får kontakt med andra Jocke hotat och tar chansen at hjälpa rättvisan på traven för dom.

Fool me once, fool me twice.

Varför blir han så rabiat och efterhängsen när tjejer vågar säga ifrån eller säga sanningen om honom? Varför har han inte gett sig på Axel? I dare you.

#backaJonna17år
#backaWiderstedt
#backaAnnika
#backaLinnea
#backaAnneli
#backaMS
#hertoo
Ojoj, Denna kommentar svider för vår käraste Jockiboi!

@Jockiboi: Hur ska dina lakejer kunna svara på detta utan att låtsas som att frågorna inte berör dem?

Vi är många som är nyfikna på hur du mår just nu @den BlonderadeMytomanen <3
Citera
2026-09-06, 01:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Tråkig inställning du har. Kan du inte uppskatta att det är lördagkväll och bombbältet på?

Det brukar ju annars gå till som så att Jocke kommer springandes med någon slags rättslig åtgärd och om det passar honom låter han alla veta att någon är under utredning för någon typ av grovt brott, eller flera, och strösslar sedan detaljer varvat med lögner likt konfetti. Men när det är någonting som kan vara lite tråkigt för honom ska man inte ta det offentligt.

Nu menar jag inte att din vuxna reaktion beror på att Jocke får negativ publicitet, men det är ju precis så han vill att folk ska reagera. Dra igång något sånt här, få media att skriva om hur utsatt han är, skrämma motparten till tystnad och sedan smita ut bakvägen. Kul att se vad som händer när det inte blir tyst bara för att han vill det ju!

Dumt att läsa upp andras beskyllningar och sprida dem vidare:
Den delade artikeln (NJA 2022 s. 719)

Högsta domstolens avgörande i mål T 3762-21, 2022-10-07 (NJA 2022 s. 719, ”Den delade artikeln”).

HD slår fast att den som sprider förtal genom att dela någon annans inlägg på sociala medier ansvarar för förtalet, och att kränkningsersättningen vid flera samverkande spridningar bestäms efter en sammanvägd skälighetsbedömning.
Citera
2026-09-06, 01:31
Avstängd
Anneli läser upp en kommentar:

Vad tror ni händer när barn och unga googlar sin idols namn och ser allt äckligt han gjort mot kvinnor?

Tänker ni ta ansvar när pojkar utsätter flickor för liknande saker som Joakim Lundell har gjort?
Eh, ni normaliserar kvinnoförtryck och övergrepp samtidigt som ni ger ger ungdomar en falsk bild om hur de kan bli kända genom att bete sig som precis som Joakim. För han har ju blivit känd genom att sprida rent av kvinnohat och övergrepp mot kvinnor.

Genom att till exempel när han hängde ut eh tjejer tafsade på en ung kvinna som var full och försvarslös, normaliserat betalda övergrepp, alltså prostitution och så vidare. Han har blivit rik genom er för att han begått rena övergrepp och rent av spridit kvinnohat.

Varför i helvete sätter ni honom eh som idol för eh för barn och ungdomar? Eh, varför får han fortfarande eh hänga kvar i tv-rutan trots alla övertramp? Eh, det ni gör eh när ni gång på gång slätar över mörkar och fortsätter låter det fortgå är att skapa ett nytt monster liksom Epstein kom undan med precis allt.

Anneli själv:

Och det är ju så, alltså man mörkar allting då gränsen går ju längre och längre bort hela tiden.
Citera
2026-09-06, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-29

Högsta domstolens avgörande i mål T 3762-21, 2022-10-07 (NJA 2022 s. 719, ”Den delade artikeln”).

HD slår fast att den som sprider förtal genom att dela någon annans inlägg på sociala medier ansvarar för förtalet, och att kränkningsersättningen vid flera samverkande spridningar bestäms efter en sammanvägd skälighetsbedömning.
Antar att du syftar på att Jocke stämt A delvis för att ha delat Cissi Wallins story.

Jag vet att man kan bli dömd för att sprida andras förtal vidare, Rask blev ju det. Vad som är anmärkningsvärt med just den punkten är ju hur uppenbart det blir att Joakim Lundell riktar in sig på de han tror är svagare än honom. Han vet att Cissi är rikare, så henne vågar han inte ge sig på - trots att storyn kommer från henne och hon dessutom postade flera på samma tema.

Men han är en feg liten råtta.

Nåväl, min kommentar handlade i huvudsak om att det ofta gnälls om att saker inte ska tas offentligt och att det bla är så Jockes pinsamheter inte sxponerats tillräckligt. Inte om förtalsfrågan i sig.
Citera
2026-09-06, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
1. Möjligen på grund av att han ej mänsklig, utan är ett ROVDJUR? Min AI har följande att säga om VARGEN jockiboiii: "Vargar plockar ut gamla, sjuka eller svaga medlemmar från flockar och attackerar dem".

2. Kanske därför att jockiboiii VET att han skulle förlora mot en person som är starkare än honom?

1. Han kan inte känna empati. Källa: Jockibois sommarprat. Han är ett rovdjur och han iakttar människor för att lära sig att imitera mänskligt beteende. Han betraktar hur andra människor uttrycker känslor och när han gör sitt bästa för att porträttera det själv blir det konstlat, konstigt eller överdrivet. Han saknar förmågan att uppleva många dom medfödda grundaffekter vi andra har.

Han har siktat in sig på MS det är därför han har gett sig på hennes dotter, en dotter som är Joakim ser som ett lätt byte då hon är en rullstolsburen kvinna som på grund av sjukdom (vilken eller vilka vet jag inte) inte kan jobba. Han tror att det kommer ge önskad effekt på MS. Han såg Anneli och vittrade blod.

Jag förmodar att han missbedömt henne då hon kan ha ärvt MS vishet, principfasthet och karaktär och inte låter sig skrämmas av fragila nervvrak till rovdjur. Dom roas förmodligen över att Jocke agerar som förväntat och än en gång visar att han inte kan hantera faktabaserad kritik.

Jag har alltid lärt mig att visar du dig svag så finns det människor som kommer vilja dig illa och hugga ännu hårdare, när du blöder så känner hajen lukten av blodet och då kommer den attackera.

- Joakim Lundell (på Anjos kanal 2023).

I grunden är vi ju människor, vi kommer alltid att drivas av en viss portion egoism, en viss portion utav storhetsvansinne. Människan är väl i grunden ett rovdjur tror jag, alltså vi har luster, vi har vår karriär, alltså att man ska uppåt till varje pris och jag tror att det finns inom oss att prioritera oss själva före andra.

- Joakim Lundell (tv4, 2024).

2. Jag tror inte att det beror på det först och främst. Men Jocke vet att han har en plattform och Jocke tar alltid det lättaste offret först. Den med minst inflytande och spridning. Med det sagt är han rädd för Axel och har begripit att han inte backar för någon. Men Jocke är lika rädd för att MS, Linnea, Widerstedt, Annika, Anneli och ett stort mörkertal av hittills okända kvinnor ska våga träda fram och att det sprängstoff dom tillsammans sitter på ska få spridning. En och en är dom ”svaga”, men Jocke Streisand har förmodligen helt ovetandes byggt upp en motståndsrörelse.
Senast redigerad av Pallal 2026-09-06 kl. 05:17.
Citera
2026-09-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ja, det är synd, men håller tummarna för Axel snubblar dit i förtalsdiket igen så småningom.

Jockiboi börjar bli varm i stämningskläderna så hittar han bara en advokat till, så blir det nog en stämning till. Något dessa senaste advokater har gemensamt är att dom här helt inkompetenta i sitt skrå. Det hade varit underhållande om Jocki stämde Axel, som att servera content på silverbricka.
Jag tror inte det var det här Jockiboi menade när han raljerade om att alla vill bli kända på hans namn.
Citera
2026-09-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
1. Han kan inte känna empati. Källa: Jockibois sommarprat. Han är ett rovdjur och han iakttar människor för att lära sig att imitera mänskligt beteende. Han betraktar hur andra människor uttrycker känslor och när han gör sitt bästa för att porträttera det själv blir det konstlat, konstigt eller överdrivet. Han saknar förmågan att uppleva många dom medfödda grundaffekter vi andra har.

Han har siktat in sig på MS det är därför han har gett sig på hennes dotter, en dotter som är Joakim ser som ett lätt byte då hon är en rullstolsburen kvinna som på grund av sjukdom (vilken eller vilka vet jag inte) inte kan jobba. Han tror att det kommer ge önskad effekt på MS. Han såg Anneli och vittrade blod.

Jag förmodar att han missbedömt henne då hon kan ha ärvt MS vishet, principfasthet och karaktär och inte låter sig skrämmas av fragila nervvrak till rovdjur. Dom roas förmodligen över att Jocke agerar som förväntat och än en gång visar att han inte kan hantera faktabaserad kritik.

Jag har alltid lärt mig att visar du dig svag så finns det människor som kommer vilja dig illa och hugga ännu hårdare, när du blöder så känner hajen lukten av blodet och då kommer den attackera.

- Joakim Lundell (på Anjos kanal 2023).

I grunden är vi ju människor, vi kommer alltid att drivas av en viss portion egoism, en viss portion utav storhetsvansinne. Människan är väl i grunden ett rovdjur tror jag, alltså vi har luster, vi har vår karriär, alltså att man ska uppåt till varje pris och jag tror att det finns inom oss att prioritera oss själva före andra.

- Joakim Lundell (tv4, 2024).

2. Jag tror inte att det beror på det först och främst. Men Jocke vet att han har en plattform och Jocke tar alltid det lättaste offret först. Den med minst inflytande och spridning. Med det sagt är han rädd för Axel och har begripit att han inte backar för någon. Men Jocke är lika rädd för att MS, Linnea, Widerstedt, Annika, Anneli och ett stort mörkertal av hittills okända kvinnor ska våga träda fram och att det sprängstoff dom tillsammans sitter på ska få spridning. En och en är dom ”svaga”, men Jocke Streisand har förmodligen helt ovetandes byggt upp en motståndsrörelse.

Tja, kanske har du rätt i detta...?

Tittar man rent objektivt på FAKTA verkar det stå klart att jockiboiii framstår som en osympatisk, hämndlysten, elak och, rentutav, vansinnig varelse.

Det verkar vara EN MYCKET SJUK OCH OBEHAGLIG människa vi har att göra med här.
Känns inte särdeles förvånande att flera användare på denna plattform ser fram emot jockiboiiis "fall".

Å andra sidan skulle det ej förvåna om TV4 eller kanal 5 belönar dåren med MER exponering på deras plattformar.

Medialandskapet är oerhört mörkt och kladdigt. Allt verkar handla om PENGAR?
Citera
2026-09-06, 09:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Den tidigare resonlige har plötsligt blivit trög.

Att de gick igenom det viktigaste i stämningen och gav kontexten var ju skitbra.

Han Kan ta den där stämningen och stoppa upp den där bak. Det A hade skrivit var åsikter och absoluta sanningar som borde ha tagits upp av media för länge sedan.

Hahaha, vad skör han är den lilla gubbflickan.
Citera
2026-09-06, 09:25
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Tja, kanske har du rätt i detta...?

Tittar man rent objektivt på FAKTA verkar det stå klart att jockiboiii framstår som en osympatisk, hämndlysten, elak och, rentutav, vansinnig varelse.

Det verkar vara EN MYCKET SJUK OCH OBEHAGLIG människa vi har att göra med här.
Känns inte särdeles förvånande att flera användare på denna plattform ser fram emot jockiboiiis "fall".

Å andra sidan skulle det ej förvåna om TV4 eller kanal 5 belönar dåren med MER exponering på deras plattformar.

Medialandskapet är oerhört mörkt och kladdigt. Allt verkar handla om PENGAR?
Äsch, han är en simpel sociopat men en feg sådan.

Lågbegåvad så han saknar självinsikt.
Citera
2026-09-06, 09:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Är det verkligen chokladtomten som han har stämt?!

Han grinade ju ut och påstod att han inte har någon inkomst.
Han som har skrutit över hur mycket han har tjänat på YouTube
Citat:
Ursprungligen postat av Dannejunior96
Va? Vart kom det där ifrån?
Nej, det är inte Axel som den blonderade mytomanen med helikopterplatta och dåliga tänder har stämt.
Vart har Axel "grinat ut" om att han inte skulle ha någon inkomst? Tror du vaknade för tidigt idag, eller så är du fortfarande full.
Sen heter det inte skrytit, det heter skrutit
Jag tror att den lille killen syftar på att Axel har berättat om att operation kobra är ett minusprojekt.

Det var ju inte för att gå plus operation kobra kom till utan enbart för att delge sanningen om några lögnaktiga konspiratörer.

Axel tjänar så att han klarar sig bra på att streama och har råd med lite minusprojekt då och då.

Det viktigaste för Axel är sanningen.
Citera
2026-09-06, 09:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag tror att den lille killen syftar på att Axel har berättat om att operation kobra är ett minusprojekt.

Det var ju inte för att gå plus operation kobra kom till utan enbart för att delge sanningen om några lögnaktiga konspiratörer.

Axel tjänar så att han klarar sig bra på att streama och har råd med lite minusprojekt då och då.

Det viktigaste för Axel är sanningen.

Det viktigaste för Axel är att ljuga
https://youtube.com/shorts/Da_msgryV_U

https://youtube.com/shorts/fjwP7a40YH0

och motsäger sig själv

https://youtube.com/shorts/6SHfRdhB4CI

Opålitlig svammelgubbe
Senast redigerad av 2026-08-29 2026-09-06 kl. 09:45.
Citera
2026-09-06, 09:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Antar att du syftar på att Jocke stämt A delvis för att ha delat Cissi Wallins story.

Jag vet att man kan bli dömd för att sprida andras förtal vidare, Rask blev ju det. Vad som är anmärkningsvärt med just den punkten är ju hur uppenbart det blir att Joakim Lundell riktar in sig på de han tror är svagare än honom. Han vet att Cissi är rikare, så henne vågar han inte ge sig på - trots att storyn kommer från henne och hon dessutom postade flera på samma tema.

Men han är en feg liten råtta.

Nåväl, min kommentar handlade i huvudsak om att det ofta gnälls om att saker inte ska tas offentligt och att det bla är så Jockes pinsamheter inte sxponerats tillräckligt. Inte om förtalsfrågan i sig.

Kommentaren som lästes upp av Anneli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in