Citat:
Ursprungligen postat av
Pippi64
1. Möjligen på grund av att han ej mänsklig, utan är ett ROVDJUR? Min AI har följande att säga om VARGEN jockiboiii: "Vargar plockar ut gamla, sjuka eller svaga medlemmar från flockar och attackerar dem".
2. Kanske därför att jockiboiii VET att han skulle förlora mot en person som är starkare än honom?

1. Han kan inte känna empati. Källa: Jockibois sommarprat. Han är ett rovdjur och han iakttar människor för att lära sig att imitera mänskligt beteende. Han betraktar hur andra människor uttrycker känslor och när han gör sitt bästa för att porträttera det själv blir det konstlat, konstigt eller överdrivet. Han saknar förmågan att uppleva många dom medfödda grundaffekter vi andra har.
Han har siktat in sig på MS det är därför han har gett sig på hennes dotter, en dotter som är Joakim ser som ett lätt byte då hon är en rullstolsburen kvinna som på grund av sjukdom (vilken eller vilka vet jag inte) inte kan jobba. Han tror att det kommer ge önskad effekt på MS. Han såg Anneli och vittrade blod.
Jag förmodar att han missbedömt henne då hon kan ha ärvt MS vishet, principfasthet och karaktär och inte låter sig skrämmas av fragila nervvrak till rovdjur. Dom roas förmodligen över att Jocke agerar som förväntat och än en gång visar att han inte kan hantera faktabaserad kritik.
Fool me once, fool me twice.
”
Jag har alltid lärt mig att visar du dig svag så finns det människor som kommer vilja dig illa och hugga ännu hårdare, när du blöder så känner hajen lukten av blodet och då kommer den attackera.”
- Joakim Lundell (på Anjos kanal 2023).
”
I grunden är vi ju människor, vi kommer alltid att drivas av en viss portion egoism, en viss portion utav storhetsvansinne. Människan är väl i grunden ett rovdjur tror jag, alltså vi har luster, vi har vår karriär, alltså att man ska uppåt till varje pris och jag tror att det finns inom oss att prioritera oss själva före andra.”
- Joakim Lundell (tv4, 2024).
2. Jag tror inte att det beror på det först och främst. Men Jocke vet att han har en plattform och Jocke tar alltid det lättaste offret först. Den med minst inflytande och spridning. Med det sagt är han rädd för Axel och har begripit att han inte backar för någon. Men Jocke är lika rädd för att MS, Linnea, Widerstedt, Annika, Anneli och ett stort mörkertal av hittills okända kvinnor ska våga träda fram och att det sprängstoff dom tillsammans sitter på ska få spridning. En och en är dom ”svaga”, men Jocke Streisand har förmodligen helt ovetandes byggt upp en motståndsrörelse.