2026-08-15, 20:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Han plockar 90 tkr och Jonna typ samma.

Vet de ej hur man sparar?

😂 Jeez vilken nolla.

Han har också gått ut med att ha över 30 millar i värdepapper.

Ljuger han?

Dom bor ju fattigt så...Verkar illa...
Citera
2026-08-15, 20:20
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Så hans privata förmögenhet kan inte.ge han ett lån?

Citat:
Ursprungligen postat av Lasanjo
Men det är hans AB, inte hans som privatperson.
Exakt! Det är precis det jag menar. Pengarna tillhör aktiebolaget, inte honom privat.

Vilken privata förmögenhet? Hans miljoner ligger i hans aktiebolag, inte på hans privata lönekonto. Om han hade flyttat över pengarna till sig själv privat för att bygga en privat förmögenhet hade staten tagit hälften i vinstskatt direkt.
Så nej, hans företagsförmögenhet ger honom inte ett privat bolån banken kräver en fast, deklarerad privat inkomst och fläckfri historik, vilket han saknar. Det är därför han tvingas hyra.

Trevlig kväll!👋
Citera
2026-08-15, 20:22
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasGranen
Dom bor ju fattigt så...Verkar illa...

Ja. Det verkar illa.

Och jag tror påsöga betalar andra för image. Han är talanglös.

Bara hans turneé kostade väl typ 4 miljoner.
Citera
2026-08-15, 20:26
Medlem
vichy6s avatar
Anjo gör det han är tillsagd att göra… ber alla han känner rösta på Joakims Spökjakt.

Det är så de vinner över Temu.

Temu? Ja, det är tre personer.

Stackars Joakim.
Citera
2026-08-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Exakt! Det är precis det jag menar. Pengarna tillhör aktiebolaget, inte honom privat.

Vilken privata förmögenhet? Hans miljoner ligger i hans aktiebolag, inte på hans privata lönekonto. Om han hade flyttat över pengarna till sig själv privat för att bygga en privat förmögenhet hade staten tagit hälften i vinstskatt direkt.

Trevlig kväll!👋

Nja, är det inte 20% skatt på utdelning?
Citera
2026-08-15, 20:31
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater

Ifrågasätter du Tarmstuvning när den kör chatGPT?

Jocke är ju juristekonom. Om en villa i Norrköping är bra investering, då är den det.
Citera
2026-08-15, 20:34
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyWater
Ja, upp till ett visst gränsbelopp är det 20% skatt. Men att plocka ut de mångmiljonbelopp privat som krävs för en lyxvilla går långt över den gränsen.
Allt Jocke tar ut över det beloppet beskattas som vanlig tjänsteinkomst med statlig skatt på över 50%.
Det är därför han och Jonna hyr istället för att skatta bort halva bolagets förmögenhet privat.
Så tror jag iaf men jag kan såklart ha fel.
Citera
2026-08-15, 20:36
Medlem
Citat:

Jocke är ju juristekonom. Om en villa i Norrköping är bra investering, då är den det.
Jag ger mej, slåss mot ChatGPT går inte. Och Juridik- Jocke - där har jag min överman. Eller nåt... Viss risk för ironi.
Citera
2026-08-15, 20:43
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Man behöver inte ChatGPT för att förstå grundläggande skatteregler, men du kanske behöver det för att googla fram vad en juristekonom faktiskt är.
Ha en fortsatt trevlig kväll 👋
Citera
2026-08-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Jockey är utbildad ekonom och yutub verksamheten har ignen verkställande myndighet avvisat

Christoffer sitter i sin tur på koken och således försvarar ni han men anklagar jockey för brott

Du var underhållande ett tag. Finns det inga småtjejer i umgängeskrets att grooma eller? Ägg
Citera
2026-08-15, 20:46
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man behöver inte ChatGPT för att förstå grundläggande skatteregler, men du kanske behöver det för att googla fram vad en juristekonom faktiskt är.
Ha en fortsatt trevlig kväll 👋

Berätta om hur Jocke inte kan bo i ett ägt hus pga skatteregler.
Citera
2026-08-15, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu är det synd om storgråtande bölpellen igen.
Foster pappan överlevde tre månader efter att Jockiboi dödförklarade honom.
Så dags för en ny sympatirunda .. Jag gråååhhhåååter Se mig .. kanske ska han knåpa ihop någon liten falsksång till hans ära. Vem vet.

Joakim Lundells fosterpappa Roine har somnat in.
https://www.hant.se/noje/joakim-lundell-i-sorg-fosterpappan-roine-ar-dod-vila-i-frid-fantastiska-manniska/11561317

Att dödförklarade honom i gråt och sympatirundan den 17 maj betyder inte att han ljög och inte att han hade fel och inte att han utnyttjade den andras sjukdom för att får rubriker och sympati. Det är fan inte hans fel att fosterpappan inte dog som Jockiboi hade tänkt sig ..
https://ibb.co/yFCnrGmn

Sin vana trogen tar Jockiboi givetvis tillfället i akt att promota ett helt annat projekt också Kristallen

”Blandade känslor idag. Men man får försöka se det ljusa och positiva, och är så tacksam för dessa nomineringar och för er som följer!”, skriver Joakim.

Det är synd om Jockiboi nu så ... igen ...

Det här fina inlägget av stackars Micro113 uppmärksammas i Anjos senaste video, som diskuterar nomineringen av Hatet till något pris bland annat. Videon heter "Jockes hatare har gått FÖR LÅNGT!".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in