2025-09-04, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Vart framgår det att han betalat hennes mat under den perioden, mer än i ditt inlägg?
Det framgår av Måns uttalande under rättegången:
Citat:
Jag har under våra nio år tillsammans försörgt familjen, betalat för hus, betalat för mat, betalat allt som har med driftskostnader av hus och göra.
Och de nio åren inkluderar därmed även tiden i Sverige.

Dessutom kan hon inte språket och har i regel inte lagat mat, det har mestadels Måns gjort. Hur bra hon kunde köra bil i Sverige med högertrafik och därmed göra inköp är oklart. Det är mycket osannolikt att detta har förändrats under veckorna efter att ansökan om skilsmässa lämnades in.

Och jag tycker att det var mycket kamratligt av honom med tanke på hur hon de föregående dagarna med sin handling skadat honom, särskilt på lång sikt i ekonomiskt hänseende, om han inte kan fortsätta sin karriär som vanligt. Och inte bara honom, utan också deras barn.
Citera
2025-09-04, 20:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Dessutom kan hon inte språket och har i regel inte lagat mat, det har mestadels Måns gjort. Hur bra hon kunde köra bil i Sverige med högertrafik och därmed göra inköp är oklart. Det är mycket osannolikt att detta har förändrats under veckorna efter att ansökan om skilsmässa lämnades in.

Och jag tycker att det var mycket kamratligt av honom med tanke på hur hon de föregående dagarna med sin handling skadat honom, särskilt på lång sikt i ekonomiskt hänseende, om han inte kan fortsätta sin karriär som vanligt. Och inte bara honom, utan också deras barn.
Det säger väl ingenting om sista tiden, bara i din värld. Sen skulle jag inte lita på en knarkande psykopat... de ljuger om allt bara de får framstå som gudar
Citera
2025-09-04, 20:38
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax

Förklara gärna varför det har någon som helst betydelse om han nu skulle ha betalat allt med tanke på allt vi vet nu att han gjorde. Det föringar verkligen ingenting.
Senast redigerad av cyberhawk 2025-09-04 kl. 20:40.
Citera
2025-09-04, 20:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rox1e
Det är alltså han som var storsint och gav henne en chans till, efter att relationen kraschat på grund av hans otrohet och punderi? Med dina glasögon bröt hon löften i samma proportion som Måns, eftersom hon inte engagerade sig i gården? och insåg att upplägget med barn i två länder inte skulle fungera i längden?

"Sedan började kampen om barnen, där speciellt den ena sidan, visade sig inte sky några medel alls för att vinna" ironi?
Storsint vill jag nog inte kalla det. Kanske villrådigt? Och kanske inte relationen kraschade pga otrohet och knark utan lite mer tvärtom. Om du förstår vad jag menar? Men det gör du säkerligen inte.

Har inte pratat om proportioner övht. Jag konstaterar bara att även hon bröt sitt löfte om ett års försök i Sverige. Allt är inte svart eller vitt.

Ingen ironi alls. Hon verkar inte sky några medel.
Citera
2025-09-04, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Storsint vill jag nog inte kalla det. Kanske villrådigt? Och kanske inte relationen kraschade pga otrohet och knark utan lite mer tvärtom. Om du förstår vad jag menar? Men det gör du säkerligen inte.

Har inte pratat om proportioner övht. Jag konstaterar bara att även hon bröt sitt löfte om ett års försök i Sverige. Allt är inte svart eller vitt.

Hon hade inte varit mycket till mamma om hon hade gett upp sina barn utan kamp. MånsPetter trodde att det skulle räcka med pengar och ära för att vinna, men han mötte en lejoninna och snart har han varken det ena eller det andra.
Citera
2025-09-04, 21:05
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:

Du försöker och försöker att skylla på kvinnan men det är ingen som går på det, för det är så jävla korkat!
Allt är svart och vitt! han var säkert otrogen men framför allt erkände han bruk av kokain vilket hon villkorat att om han tar det så är det över i Sverige! Du vet det här, vi alla vet det här! din dumme fan.
Citera
2025-09-04, 21:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Hela Måns liv saknar fast förankring, villrådig är han säkert. Han har ingen riktning i livet trots att han är i medelåldern. Medan jämnåriga gör karriärer som läkare, jurister, civilingenjörer och är stabila familjefäder är Måns fortfarande som en omogen 16-åring som inbillar sig att han är en stjärna för att han vann en sångtävling för 10 år sedan. Som en äldre skribent skrev i somras, han har gått på myten om sig själv.

En medelålders, otrogen, knarkande småbarnspappa som Måns söker bara förklaringar utanför sig själv. En klassisk självupptagen missbrukare som kraschat allt helt på egen hand. Han har inte ens förmåga att ta hand om sina egna barn enligt tingsrätten.

Knarkar lille Måns fortfarande?
Citera
2025-09-04, 21:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Jag hade aldrig manipulerat min partner att flytta från det land där personen sedan tidigare har delad vårdnad om ett barn.

MZ valde själv att köpa hus och flytta till UK. Han visste förutsättningarna för relationen när han inledde den. Som andra genuina människo, som inte ser till sina egna behov först, så borde han ta ansvar för det.
Hur vet du det? Jag tror faktiskt inte att du varit i den situationen. Och då bör man också vara lite försiktig med vad man "tror".
Liite för enkelt att peka finger och säga "jag skulle aldrig"
Hämta du din sopkvast istället.

Sedan det här med att "manipulera"? Det är något du, och andra, bara fått för er. Det finns t.o.m inskrivet i äktenskapsförordet att de ska flytta till Sverige.
Hon ville det. Hon hjälpte till att skriva in barnen här. Hon kom efter honom för ett "försöksår".
Citera
2025-09-04, 21:20
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Sedan det här med att "manipulera"? Det är något du, och andra, bara fått för er. Det finns t.o.m inskrivet i äktenskapsförordet att de ska flytta till Sverige.
Hon ville det. Hon hjälpte till att skriva in barnen här. Hon kom efter honom för ett "försöksår".

Hon ville det men villkorat av uppenbara orsaker, det vet du din dumme fan!
Citera
2025-09-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Förklara gärna varför det har någon som helst betydelse om han nu skulle ha betalat allt med tanke på allt vi vet nu att han gjorde. Det föringar verkligen ingenting.
Det spelar i alla fall ingen roll, eftersom hon inte bara "nu", utan redan från början har låtit honom betala allt. Varför skulle hon ändra på det? När hon även efter det fortsätter att leva på andras bekostnad. Den här gången på sin nya bästa vän Läckbergs bekostnad. Vissa människor förändras aldrig.
Citera
2025-09-04, 21:21
Avstängd
Citat:
Hur vet du det? Jag tror faktiskt inte att du varit i den situationen. Och då bör man också vara lite försiktig med vad man "tror".
Liite för enkelt att peka finger och säga "jag skulle aldrig"
Hämta du din sopkvast istället.

Hon var ärlig med att ge äktenskapet en chans, tyvärr var det bara hon.
Citera
2025-09-04, 21:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej det är ingen här som förstår dig. Det går verkligen inte att ta dig på allvar. Du når nya bottennivåer med varje nytt inlägg, din dumme fan. Och dina två likar har båda blivit avstängda pga idioti.
Men var nöjd med det då!
Jag kan inte tas på allvar, jag når nya bottennivåer hela tiden och dessutom har ni retat upp två "likar" tills att de gått över gränsen. Så varför låter du inte nöjd?
Vad mer vill du, förutom att kalla folk "din dumme fan"? Något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in