2026-09-05, 18:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och vad i läkarintyg menar du skall bevisa en våldtäkt?

Om det finns skador på könsorganen, blåmärken, rivsår, hårtussar som saknas m.m. så indikerar det väl otroligt mycket mer på att en våldtäkt har begåtts än om det inte framkommer någonting alls av en läkarundersökning? Håller inte du med om det?

Och eftersom vi här talar om fall där "våldtäkten" består i utebliven frivillighet och inget våld (skriver bara våld nu eftersom du hakat upp dig på när jag skriver ut de andra kriterierna) förekommit så finns ju inte heller de skador som skulle kunna peka på att en våldtäkt faktiskt har begåtts.

Vad anser du om läkarundersökningar som inte görs direkt i anslutning till tiden för det påstådda brottet?
Citera
2026-09-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Exakt inga skador.

Så frågan kvarstår. Hur uppkommer skador genom en hotfull eller utsatt situation?

För du skriver bostavligen att det inte kan förekomma en hotfull eller utsatt situation om inga fysiska skador förekommer.
Citera
2026-09-05, 18:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Exakt inga skador.

Jag har läst in mig en del på gynekologisk forensik. Även vid vanliga samlag uppstår "skador" som rodnader och dylikt i slidan. Det utgör inga som helst bevis för våldtäkt. Samma sak med blåmärken. För ett par år sedan var det en psyksjuk kvinna som kastade sig själv utför en trappa för att sätta dit en man för misshandel. Hon blev dock avslöjad.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-09-05 kl. 18:55.
Citera
2026-09-05, 18:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Relevans? Vittnesmålen påvisar ofta att någon är starkt personlighetsförändrad. Exempelvis i Visbyfallet finns oberoende vittnen som uppgett att de uppfattat BO som traumatiserad i väldig nära anslutning till brottet.

Nej jag har sagt att rätten gör en samanvägd bedömning av kända fakta. En väsentlig skillnad.

Så om Lousie säger nått så är det ristat i sten?

Ja, de har de gjort.

Men vad är det som är fakta i målen om endast 2 personer varit medverkande i händelsen?

Jag begriper varför du använder sådana ord men det är oärligt och felaktigt av dig.
Citera
2026-09-05, 18:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har läst in mig en del på gynekologisk forensik. Även vid vanliga samlag uppstår "skador" som rodnader och dylikt i slidan. Det utgör inga som helst bevis för våldtäkt. Samma sak med blåmärken. För ett par år sedan var det en psyksjuk kvinna som kastade sig själv utför en trappa för att sätta dit en man för misshandel. Hon blev dock avslöjad.
Det har du absolut rätt i.
Citera
2026-09-05, 18:56
Medlem
Citat:
Om det finns skador på könsorganen, blåmärken, rivsår, hårtussar som saknas m.m. så indikerar det väl otroligt mycket mer på att en våldtäkt har begåtts än om det inte framkommer någonting alls av en läkarundersökning? Håller inte du med om det?

Och eftersom vi här talar om fall där "våldtäkten" består i utebliven frivillighet och inget våld (skriver bara våld nu eftersom du hakat upp dig på när jag skriver ut de andra kriterierna) förekommit så finns ju inte heller de skador som skulle kunna peka på att en våldtäkt faktiskt har begåtts.

Vad anser du om läkarundersökningar som inte görs direkt i anslutning till tiden för det påstådda brottet?

Fast även i fall där det finns dokumenterade skador i underlivet hos BO brukar det bortförklaras med att BO ville ha hårt sex.

Ganska talande att du sätter situationstecken på ordet våldtäkt i följande citat: "Och eftersom vi här talar om fall där "våldtäkten" består i utebliven frivillighet och inget våld".
Citera
2026-09-05, 18:58
Medlem
Citat:
Exakt inga skador.

Hur påvisar avsaknaden av fysiska att det inte förekommit en hotfull eller utsatt situation?
Citera
2026-09-05, 18:58
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Så frågan kvarstår. Hur uppkommer skador genom en hotfull eller utsatt situation?

För du skriver bostavligen att det inte kan förekomma en hotfull eller utsatt situation om inga fysiska skador förekommer.

Nej det gör jag inte, skadorna finns inte där eftersom inget våld förekommit. Varför jag skrev ut även de andra 2 kriterierna har jag förklarat för dig.

Det jag skrev att var att det finns inga skador. Inga skador.
Citera
2026-09-05, 18:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur påvisar avsaknaden av fysiska att det inte förekommit en hotfull eller utsatt situation?

Vad är fysiska?
Citera
2026-09-05, 19:00
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte, skadorna finns inte där eftersom inget våld förekommit. Varför jag skrev ut även de andra 2 kriterierna har jag förklarat för dig.

Det jag skrev att var att det finns inga skador. Inga skador.

Otroligt att du vägrar stå för dina påståeneden.
Citera
2026-09-05, 19:01
Medlem
Citat:
Vad är fysiska?

Skador
Citera
2026-09-05, 19:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fast även i fall där det finns dokumenterade skador i underlivet hos BO brukar det bortförklaras med att BO ville ha hårt sex.

Ganska talande att du sätter situationstecken på ordet våldtäkt i följande citat: "Och eftersom vi här talar om fall där "våldtäkten" består i utebliven frivillighet och inget våld".

Låt säga att vi lagstiftar att kyssa någon utan att fråga först också är våldtäkt. Köper du det rakt upp och ner också och betecknar alla som gjort detta som våldtäktsmän?

Ja jag har faktiskt i flera fall svårt att beteckna det som skett som en våldtäkt.

Kan du förklara för mig hur du förklarar att unga killar, många är tonåringar, är mycket mer benägna att begå våldtäkt enligt den "nya" samtyckeslagen med uppsåt än vad lite äldre män är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in