2026-09-05, 17:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-29
https://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_person

Allmänhetens Pressombudsman, Ola Sigvardsson, brukar definiera offentliga personer som de som har samhällsbärande roller, som politiker, ledande tjänstemän, företagsledare, militärer[1] och domare[2]. Men också de som är "samhällsförstörare" alltså grova brottslingar.[1] Han var 2014 kritisk till att allt fler personer kommit att räknas som offentliga personer vars privatliv granskades i media och ifrågasatte att media i högre utsträckning även betraktade artister, underhållare, skådespelare och TV-kändisar som offentliga personer, vilkas roller inte är samhällsbärande.[2]
Du hittade en person som är kritisk vilket inte styrker dina argument.
Citera
2026-09-05, 17:07
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
500 följare räcker till förtal i samtliga fall. Du trodde inte ens att 50 räckte, det var mycket okunnigt.
Nej, inte alls i samtliga fall. Detta är en OFFENTLIG PERSON det gäller.
Citera
2026-09-05, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du hittade en person som är kritisk vilket inte styrker dina argument.

Ja, men det är ändå vad jag tycker. Pressombudsman som kanske inte är ute och yrar helt och hållet. Det var lite åt det hållet jag lutar åtminstone. Det beror liksom på vad det handlar om.
Citera
2026-09-05, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
Nej, för han är offentlig.

Han är offentlig för att du och andra säger att han är offentlig? Ok, imponerande bevisföring.
Citera
2026-09-05, 17:10
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Han är offentlig för att du och andra säger att han är offentlig? Ok, imponerande bevisföring.
Men du är blåst i huvudet som inte betraktar Jockiboi som offentlig.
Citera
2026-09-05, 17:11
Avstängd
Citat:
Nej, inte alls i samtliga fall. Detta är en OFFENTLIG PERSON det gäller.

I samtliga fall. Du vill haverera om detta också? Jävla åsna.

Det spelar absolut ingen roll om hon har 5, 50, 500 eller 5000 följare. Så länge det finns en spridning så räcker det gott och väl till kraven på förtal. Sen ska hon ju sagt något som utgör förtal också, det skulle jag liksom inte sätta ens en tusenlapp på.
Citera
2026-09-05, 17:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Man får ta i lite för att någon som hon ska fatta det absurda i att bevisa att något inte har hänt.
Du bidrar till falsk ryktesspridning av en privatperson men har ont i arslet för att Jocke är en offentlig person.

Tidigare har jag uppfattat dig som balanserad.

Vad är skillnaden enligt dig mellan stackars Jockiboi och andra kända personer?
Citera
2026-09-05, 17:12
Avstängd
Citat:
Men du är blåst i huvudet som inte betraktar Jockiboi som offentlig.

Du går från klarhet till klarhet. Det där är ditt påstående om vad jag betraktar honom som.

Först och främst ser jag väl honom som en gycklare.
Citera
2026-09-05, 17:13
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
I samtliga fall. Du vill haverera om detta också? Jävla åsna.

Det spelar absolut ingen roll om hon har 5, 50, 500 eller 5000 följare. Så länge det finns en spridning så räcker det gott och väl till kraven på förtal. Sen ska hon ju sagt något som utgör förtal också, det skulle jag liksom inte sätta ens en tusenlapp på.
Så om jag berättar för 5 personer hemma hos mig att Jockiboi köpt sex och att han chattar med en 16åring och skriver med henne att han fantiserar om henne när hon var 10år och rökte i gummistövlar. Då ska Jockiboi stämma mig? Och det vinner laga kraft?
Citera
2026-09-05, 17:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du bidrar till falsk ryktesspridning av en privatperson men har ont i arslet för att Jocke är en offentlig person.

Tidigare har jag uppfattat dig som balanserad.

Vad är skillnaden enligt dig mellan stackars Jockiboi och andra kända personer?

Mellan andra kända personer? Mellan Jockiboi och Mikael Persbrandt? Ingen större skillnad.

Jag har inget problem med att vara elak mot micro113, om du vill moralböga dig om det så gör det, jag bryr mig inte.
Citera
2026-09-05, 17:15
Avstängd
Citat:
Så om jag berättar för 5 personer hemma hos mig att Jockiboi köpt sex och att han chattar med en 16åring och skriver med henne att han fantiserar om henne när hon var 10år och rökte i gummistövlar. Då ska Jockiboi stämma mig? Och det vinner laga kraft?

Ja, absolut. Men risken att han får höra om det är ju minmal.

Laga kraft handlar mest om att tiden för överklagan har gått ut, du använder termen fel.
Citera
2026-09-05, 17:16
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ja, absolut. Men risken att han får höra om det är ju minmal.

Laga kraft handlar mest om att tiden för överklagan har gått ut, du använder termen fel.
Jo men en i sällskapet berätta det för honom. Och hade i hemlighet spelat in det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in