2026-09-05, 17:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ordningsvakter? Nej det vet jag att de inte gör. Stockholm i synnerhet har världens aggresivaste och otrevligaste dörrvakter/ordningsvakter.

Sthlm i synnerhet.

Du verkar springa ute väldigt väldigt mycket, och inte bara i Sthlm för att kunna kläcka något liknande? Och har du inte något annat att göra när du är på krogen då än att studera OVs, typ ragga brudar t.ex.?
Citera
2026-09-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Som främling i ett nytt land. Så känner man väl sig ofta osäker och lite otrygg
Speciellt om man aldrig har varit utanför Amerikas gränser
Men Sverige är betydligt säkrare än USA. Trots gängmord
Droger är mycket vanligare i USA och även vapen
Det är inte vakter och poliser som är problemet

1000 gånger säkrare i Usa än sverige.
Citera
2026-09-05, 17:05
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
1000 gånger säkrare i Usa än sverige.

Du är väl mångmiljonär/miljardär så där du bor så är det säkert lugna gatan.
Citera
2026-09-05, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Sthlm i synnerhet.

Du verkar springa ute väldigt väldigt mycket, och inte bara i Sthlm för att kunna kläcka något liknande? Och har du inte något annat att göra när du är på krogen då än att studera OVs, typ ragga brudar t.ex.?

Jag har sprungit ute mycket ja. I Stockholm, många andra städer, och i hela Europa. Sverige har helt klart de mest störda ordningsvakterna och dörrvakterna, och i synnerhet Stockholm. Det är bara kriminellt avskum som jobbar med det för att de vill ha lite makt men får inte bli snutar.

Det är svårt att ragga brudar när man inte ens blir insläppt för att man är "för berusad", vilket är helt fantastiskt när man kommer direkt från jobbet och inte har druckit en droppe alkohol. Eller om man blir insläppt så blir man utkastad av samma anledning när man sitter med andra ölen och snackar med någon brud (som har druckit 8 drinkar men gärna får stanna kvar).
Citera
2026-09-05, 17:14
Medlem
Citat:
Du är väl mångmiljonär/miljardär så där du bor så är det säkert lugna gatan.

Jag har bott i sverige i 31 år. I usa i 18 år.

Äger skog i sverige och tillbringar ca 6 veckor varje år i mitt föräldrar hem i sverige.

Min åsikt/erfarenhet är att det är 1000 gånger mer säkert i Usa.

Vad har du för erfarenhet av Usa? Tv? Media? White trash historier om Usa? Besökt Usa på semester?
Citera
2026-09-05, 17:19
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Äger skog i sverige och tillbringar ca 6 veckor varje år i mitt föräldrar hem i sverige.

Vad har du för erfarenhet av Usa? Tv? Media? White trash historier om Usa? Besökt Usa på semester?

Ingen erfarenhet alls, googlade bara mord per 100 000 inv., och det kom upp usa ca 4 och Sverige ca 1. Stämmer det inte enligt dig så får du väl ringa upp AI och snacka förstånd med dem.
Citera
2026-09-05, 17:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jag har sprungit ute mycket ja. I Stockholm, många andra städer, och i hela Europa. Sverige har helt klart de mest störda ordningsvakterna och dörrvakterna, och i synnerhet Stockholm. Det är bara kriminellt avskum som jobbar med det för att de vill ha lite makt men får inte bli snutar.

Det är svårt att ragga brudar när man inte ens blir insläppt för att man är "för berusad", vilket är helt fantastiskt när man kommer direkt från jobbet och inte har druckit en droppe alkohol. Eller om man blir insläppt så blir man utkastad av samma anledning när man sitter med andra ölen och snackar med någon brud (som har druckit 8 drinkar men gärna får stanna kvar).

Tyvärr tror jag att det är dig det är något fel på, om du nu ens talar sanning. Sprang själv ute och festade till jag var typ 50 och jag åkte bara ut de gångerna jag var inblandad i någon fajt.
Citera
2026-09-05, 17:47
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag att det är dig det är något fel på, om du nu ens talar sanning. Sprang själv ute och festade till jag var typ 50 och jag åkte bara ut de gångerna jag var inblandad i någon fajt.

Okej farfar, jag snackar om hur det ser ut nu och inte på 90-talet.
Citera
2026-09-05, 17:51
Medlem
Citat:
Fast det är väl just det som är frågan här, alltså var OVs område tar slut?
Det finns ingen generell lag som förbjuder dig att filma eller fotografera på allmänna platser, vilket inkluderar tjänstemän som poliser och ordningsvakter i arbete. Du får inte stå för nära och hindra tjänstemannens arbete eller störa den allmänna ordningen. Om du gör det kan du avvisas eller avlägsnas. Att trycka upp kameran i ansiktet på någon eller förfölja dem med kameran kan räknas som ofredande.

Mannen varken stod för nära eller störde den allmänna ordningen, så jag vidhåller att ordningsvakten agerade felaktigt.
Citera
2026-09-05, 17:55
Medlem
Jazkers avatar
Det finns många ordningsvakter som gör ett bra jobb. Denne muslimske brusha är en skam för kåren, det finns inget som ger honom rätt att avvisa eller för den delen bocka någon som filmar på avstånd. Sen ska det medges att amerikanen beter sig som en idiot, men det hade bara varit att skita i för ordningsvakten.
Citera
2026-09-05, 19:05
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:

Man får komma ihåg att USA är otroligt stort, så man kan omöjligen jämföra de två länderna. Än dock, håller jag med dig.

Jag bodde cirka 5 år i USA (tidiga 90-talet) och färdades över hela landet, och jag känner som dig. Men när man råkar hamna i ett dåligt område i USA, då är det inget kvarter i Sverige som kan jämföra sig.

Men när jag åkte bil, buss och tåg genom olika stater, då kände jag mig definitivt säkrare på kvällarna än i förorterna i Sverige idag. Polisen i USA är, generellt sett, närvarande överallt, och jag fick intrycket av att folk har mer civilkurage därborta. Svensken tenderar att vara tyst och konflikträdd, medan jänkare är extroverta och filterlösa.
Citera
2026-09-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Det finns många ordningsvakter som gör ett bra jobb. Denne muslimske brusha är en skam för kåren, det finns inget som ger honom rätt att avvisa eller för den delen bocka någon som filmar på avstånd. Sen ska det medges att amerikanen beter sig som en idiot, men det hade bara varit att skita i för ordningsvakten.

Om man ser på hela filmen så framkommer det ju att filmaren varit skitjobbig under en tid innan vakten fick nog, filmat tjejer i kön på ett sätt som inte verkar uppskattats m.m. Rätt eller inte så är det ju bra att amerikanjäveln får lära sig veta hut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in