2026-09-05, 15:56
Medlem
Vad heter han negern från usa - som filmade i Japan och S Korea - har för mig han fick 4 års fängelse i S Korea. Och en hel del stryk på vägen.

https://www.bbc.com/news/articles/cj400lje9vxo

https://www.msn.com/en-us/news/crime/johnny-somali-s-appeal-is-rejected-his-six-month-prison-sentence-with-hard-labor-is-upheld/ar-AA26CZVB
Senast redigerad av Grobil 2026-09-05 kl. 15:59.
Citera
2026-09-05, 15:57
Medlem
Flaklypans avatar
Rätt eller fel, vet inte men vad jag inte förstår är varför han vill kontakta ambassaden? Det självklara vore ju att be Macke ringa åklagaren

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
https://x.com/KickKingdomClip/status/2095669191541993786

Klippet visar en amerikan som filmar utanför Sturecompagniets entré i Stockholm. Han är ful i munnen och uppkäftig. Ordningsvakten lackar, brottar ner honom och avvisar honom från platsen. Amerikanen blir väldigt upprörd och säger att vakten vred armen på honom. Amerikanen säger att han ska kontakta amerikanska ambassaden.

Gjorde vakten rätt?
Citera
2026-09-05, 16:01
Medlem
Det här kan få konsekvenser för ordningsvakten.
Att filma på allmän plats är tillåtet och ordningsvakten har ingen rätt att blockera eller att bruka våld.
Citera
2026-09-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Både brittiska och amerikanska turister är världsmästare på att skapa en scen och sedan leka uppkäftigt offer som ska kontakta ambassader och stämma allt och alla.

Och dörrvakterna på Stockholms krogar är världsmästare på att ta varje chans att misshandla folk, så de passar varandra bra. Eller inte.
Citera
2026-09-05, 16:07
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Och dörrvakterna på Stockholms krogar är världsmästare på att ta varje chans att misshandla folk, så de passar varandra bra. Eller inte.

Nu låter du dina egna känslor styra och förbiser att det här en äcklig PSYOP utav en amerikansk narcissist som vill leka offer och svartmåla oss.

Jag tar inte svenska ordningsvakter i försvar. Jag kan hålla fler tankar i skallen samtidigt. Till skillnad från dig.
Citera
2026-09-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag trodde det handlade om att personen var avvisad från området, men du påstår alltså att det har med filmandet att göra. Skönt att det kommer in topjurister och rätar ut frågetecknen.
Han står en bit utanför avspärrningarna där dörrslusken inte har större befogenheter än vilken privatperson som helst.
Citera
2026-09-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Vad heter han negern från usa - som filmade i Japan och S Korea - har för mig han fick 4 års fängelse i S Korea. Och en hel del stryk på vägen.

https://www.bbc.com/news/articles/cj400lje9vxo

https://www.msn.com/en-us/news/crime/johnny-somali-s-appeal-is-rejected-his-six-month-prison-sentence-with-hard-labor-is-upheld/ar-AA26CZVB
Första jag tänkte på!! Är Johnny i farten igen!?

Hade varit lite kul.
Citera
2026-09-05, 16:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Han står en bit utanför avspärrningarna där dörrslusken inte har större befogenheter än vilken privatperson som helst.

Fast det är väl just det som är frågan här, alltså var OVs område tar slut?
Citera
2026-09-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn

Så du tror inte att de gör så i andra länder?

Finns en liknande video där man blir avvisad från en krog i Norge.
Men ändå försöker få vakten att komma ut med vin till hans kompis

Hoppar på ett bord så det viks på en restaurang i okänt land

Tigger burgare på Mc Donalds någonstans i Sverige
Men den duger inte. Eftersom den är med någon sorts Taco-krydda och han får en annan
Så vi vet lite mer vem de har att göra med

Vi har väldigt långtgående tålamod i Sverige. Så deras uppgift är nog väldigt svår
Amerikaner verkar vilja provocera fram bråk på olika sätt i Europa och filma det
De verkar vilja filma drama, inte snälla svenska vakter som tillrättavisar lugnt och tryggt
Senast redigerad av Max1494 2026-09-05 kl. 16:30.
Citera
2026-09-05, 16:31
Medlem
Anktalares avatar
Såg ganska dragen ut. För min del så räcker det med att han är amerikan för att bli avvisad från platsen, det är ju kä'nda för att störa allmänna ordningen när de reser utomlands med deras grandiosa självbild.
Citera
2026-09-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Första jag tänkte på!! Är Johnny i farten igen!?

Hade varit lite kul.

lol citat från BBC:

While investigations were ongoing in South Korea, Khalid had challenged locals to fight him. Several videos on social media show him being punched and chased along the streets.
Citera
2026-09-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Så du tror inte att de gör så i andra länder?

Ordningsvakter? Nej det vet jag att de inte gör. Stockholm i synnerhet har världens aggresivaste och otrevligaste dörrvakter/ordningsvakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in