2026-09-04, 19:54
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Beror på hur man ser det. Om man tänker som Urban. Man kan inte kontrollera andras tankar. Jag räknar med att min frus vänner eller våra gemensamma vänner kan bli attraherade av min fru. Jag tror till och med min syster är lite attraherad av henne. Men jag sätter inte upp några gränser och dödar relationen för det. Jag vill inte kväva någon och vägrar bli kvävd.
Det är upp till min fru om hon är trogen eller inte.
Det viktigaste är att hon väljer att vara trogen, inte att hon tvingas att vara trogen. Det är ingen vinst för mig om hon är trogen bara för att jag kontrollerar henne.
Dessutom är det fan inte hela världen med enstaka otrohet jämfört med att kontrollera en annan människa med psykisk misshandel (och fysisk).
Det är det det handlar om.
Nu kommer SVT tycka att "titta vilka intressanta diskussioner vi ger upphov till" när de egentligen genomfört en match som signalerar fara för kvinnan i fråga.

Helt och hållet rätt.
Alla försök att kontrollera syftar bara till att skapa en klyfta mellan dig och din partner. Givetvis är lite svartsjuka sexigt, men i slutändan så är otrohet inte något en part kan hindra. Otrohet är ett val den otrogne tar.
Den bistra sanningen är att om någon vill vara otrogen så kommer de att vara det. Spelar ingen roll hur kontrollerande du är, du kan inte hindra någon som vill vara otrogen.
Citera
2026-09-04, 19:56
Medlem
DenNyaDealens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Beror på hur man ser det. Om man tänker som Urban. Man kan inte kontrollera andras tankar. Jag räknar med att min frus vänner eller våra gemensamma vänner kan bli attraherade av min fru. Jag tror till och med min syster är lite attraherad av henne. Men jag sätter inte upp några gränser och dödar relationen för det. Jag vill inte kväva någon och vägrar bli kvävd.
Det är upp till min fru om hon är trogen eller inte.
Det viktigaste är att hon väljer att vara trogen, inte att hon tvingas att vara trogen. Det är ingen vinst för mig om hon är trogen bara för att jag kontrollerar henne.
Dessutom är det fan inte hela världen med enstaka otrohet jämfört med att kontrollera en annan människa med psykisk misshandel (och fysisk).
Det är det det handlar om.
Nu kommer SVT tycka att "titta vilka intressanta diskussioner vi ger upphov till" när de egentligen genomfört en match som signalerar fara för kvinnan i fråga.

Helt och hållet rätt.
Alla försök att kontrollera syftar bara till att skapa en klyfta mellan dig och din partner. Givetvis är lite svartsjuka sexigt, men i slutändan så är otrohet inte något en part kan hindra. Otrohet är ett val den otrogne tar.
Den bistra sanningen är att om någon vill vara otrogen så kommer de att vara det. Spelar ingen roll hur kontrollerande du är, du kan inte hindra någon som vill vara otrogen.

I övrigt ser jag med spänning fram emot hur podcastaren tar sig an relationer. Tjejen verkar ha huvudet på skaft, medans han är en babblare. Mitt hjärta blödde lite extra när han berättade om sin mattelärare och sina (antagligen) negligerande föräldrar. Verkar i stort vara en profil som liknar dem vi ser hos de sk. Podcastbrosen i andra sidan Atlanten.
Citera
2026-09-04, 20:09
Medlem
Heter serien verkligen "Gift vid första ögonkastet"?

Citera
2026-09-04, 20:28
Medlem
dialektikers avatar
Håller Urban manskurser?
Jag tyckte det sas så i programmet?
Citera
2026-09-04, 21:18
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Håller Urban manskurser?
Jag tyckte det sas så i programmet?

Hans grupp finns i listan här:

https://mkpnordic.org/mens-groups-new/

Här är träningen de genomgår:

https://mankindproject.org/wp-content/uploads/2016/01/Heros-Journey-Graphic-png-1080x749.png
Citera
2026-09-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Hans grupp finns i listan här:

https://mkpnordic.org/mens-groups-new/

Här är träningen de genomgår:

https://mankindproject.org/wp-content/uploads/2016/01/Heros-Journey-Graphic-png-1080x749.png

Är Urban bara med för att få mer reklam, som andra influenserswannabe personer vi sett i detta program och Love is blind mfl?

Samtidigt undrar jag vad för typ av män som tittar på Urbans icke existerande axlar och spretiga ansiktsbehåring och tänker ”han vill jag bli likadan som”….
Citera
2026-09-05, 01:01
Medlem
Edin verkar vara en toppenkille men Julia kommer inte trivas. Han är för snäll och oerfaren och hon har blivit knullad som en madrass och nu när äggen börjar surna vill hon ha den ultimata mannen vilket Edin långt ifrån är.

Som någon skrev tidigare är detta par det typiska i dagens samhälle och anledning till att det inte föds fler barn.

Sasan och tanten som kom in kommer inte hålla och man såg att det inte skulle ens tackat ja vid altaret.

Hippiparet känns stabilt. Urban och Olivia kan hålla. Flera tidigare förhållande hade samma typ av relation och verkar att ha hållit ett tag iaf.
Citera
2026-09-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Håller med helt och hållet. Han har varit tydlig med det i början, med halva svenska befolkning kallar han för kontrollerande och psykiskt våld!?ha ha! Urban är skön och han har bara visat vad han vill och inte vill för att en relation med han skall fungera. Jag tror inte heller han springer runt med massa tjej kompisar när han en dag är förlovad och väntar barn. Det funkqr tyvärr inte så. Har man manliga eller kvinnliga vänner som betyder så mycket då introducerar man den personen . Men dom flesta har ju legat med sina respektive ”vänner” av motsatt kön eller det finns en av dom som gillar den andra lite mer än vänner. Så nej, jag håller med urban vad han försökte förmedla
Jaha du.. då får hon väl inte ha ett jobb med män heller då, fan jag har då blivit tänd på betydligt fler av mina kollegor än kompisar av motsatt kön.
Citera
2026-09-05, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vetalltisverige
En fråga varför är det så få kvinnor samt män som är 40 år och uppåt som har motsatta kön som vänner ? Tror det finns mycket i det Urban säger men på ett klumpigt sätt !! Många här säger det är okej hit o dit men skulle det vara i sin egna relation så tycker nog många som Urban väldigt få känner jag som har motsatta kön som vänner , om dem inte är homosexuella ! Varför det är så vet jag inte men tror människan är svartsjuk i botten och ser det som konkurrens!
Män och kvinnor är generellt ganska olika på vissa punkter. Sen de vänner man fortfarande håller kvar i vid högre åldrar är främst;
1. Barndomsvänner, ofta av samma kön av tradition men också oftare gemensamma intressen (spela fotboll kontra shoppa), att man "växer upp till män ihop" (eller kvinnor) med allt vad det innebär av grabb- och tjejsnack.
2. Gemensamma intressen, män gillar umgås runt aktivitet (kanske gejmar ihop, flyger modellplan, är ornitologer eller vad det nu må vara), kvinnor nöjer sig med att prata och fika. Fjolliga bögar passar ofta där också, gillar prata.
3. Jobbarkompisar, ofta mer mansdominerade eller kvinnodominerade yrken.

Sen kan säkert hända att bra kvinnlig/manlig vänskap utvecklas till kärlek från en eller båda parter. är det nog också mer ovant och "kontroversiellt" att ha vänner av motsatt kön, många tar nog inte steget för att man kan riskera att det anses som ett sexuellt närmande och inte bara för att söka vänskap.. många känner även att de har tillräckligt med vänner senare i livet (eller svårt skaffa nya), så finns ett fåtal just barndomsvänner bara.
Citera
2026-09-05, 02:18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caballero
Heter serien verkligen "Gift vid första ögonkastet"?

Den kunde lika gärna heta "Gift vid första öronkastet". Man riktigt hör den sexiga Rinkebysvenskan hos dom mest testosteronstinna hannarna i programmet.
Citera
2026-09-05, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om partnern får en massa uppmärksamhet från andra men ändå väljer en själv så är väl det en fjäder i hatten om något.
Det var därför jag skrev ”söker uppmärksamhet” och inte ”får uppmärksamhet”
Citera
2026-09-05, 07:33
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivenXX
Har läst vartenda inlägg du skrivit i den här tråden och får en väldigt stark känsla att vi har självaste Urban själv här. Hej på dig 👋🏽
Då missade du inläggen där jag anser honom uppvisa narcissism och asociala beteenden.
Hej på dig själv.
Senast redigerad av Logique88 2026-09-05 kl. 08:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in