2026-09-04, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Nej herregud, man ska inte vara klistrat till varandra 24/7.

Jag tror konflikter och drama uppstår när man förväntar och kräver att ens partner ska göra en lycklig. Människor idag är krävande och egoistiska.

Nej, i en relation där kärleken till varandra är uppriktigt är drama icke-existerande.
Men herregud på dig själv. Jag ska väl inte behöva förklara varför jag tänker och tycker som jag gör. Vissa är inte gjorda för att leva i tvåsamhet helt enkelt. Och jag har aldrig påstått att det beror på att man är upp i varandra 24/7. Har aldrig heller förväntat mig att en så kallad partner ska göra mig lycklig. Ja ego må jag vara som inte vill vara med nån.

Drama uppstår även i så kallade uppriktiga relationer.
Citera
2026-09-04, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha perfekt 😅
Nä när ”smekmånaderna” är förbi så skulle det kännas klaustrofobiskt ändå gissar jag på 😂
Citera
2026-09-05, 10:16
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Nä när ”smekmånaderna” är förbi så skulle det kännas klaustrofobiskt ändå gissar jag på 😂

Du får bjuda in några snyggingar i din kärleksbur, ta några drinkar och se om du vill behålla någon av dom.
Citera
2026-09-05, 11:07
Medlem
Citat:
Du får bjuda in några snyggingar i din kärleksbur, ta några drinkar och se om du vill behålla någon av dom.
Helst inte.
Citera
2026-09-05, 11:52
Medlem
Handling säger mer än ord lyder väl talesättet.
Citera
2026-09-05, 11:57
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Helst inte.

Ja va fan kärlek eller ej det spelar ingen roll. Resan går till kyrkogården ändå 😂
Citera
2026-09-05, 12:04
Medlem
Citat:
Ja va fan kärlek eller ej det spelar ingen roll. Resan går till kyrkogården ändå 😂
Ja, kärlek får och ger jag. Men inte till nån sex partner tack och lov. Mm i sinom tid 😆
Citera
2026-09-05, 12:20
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ja, kärlek får och ger jag. Men inte till nån sex partner tack och lov. Mm i sinom tid 😆

Haha döden är nog fan den bästa kärleksterapeuten när man tänker efter. Han botar ensamhet och alla äktenskapsproblem på en enda dag. Han är rättvis och han tar inte ens betalt för sina tjänster 🙂
Citera
2026-09-05, 22:33
Medlem
Citat:
Haha döden är nog fan den bästa kärleksterapeuten när man tänker efter. Han botar ensamhet och alla äktenskapsproblem på en enda dag. Han är rättvis och han tar inte ens betalt för sina tjänster 🙂
Botar nog mycket 😊
Citera
2026-09-09, 00:02
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
De flesta har ju haft en dramatisk, intensiv kärlek med efterföljande hjärtekross som många jämför med de som kommer efter och kanske beskrivs som ”den som kom undan” eller ”den stora kärleken”.
Ju äldre man blir desto mer bagage har alla dessutom, kanske t.o.m. några ungar och ett ex man behöver dras med.

Hur vet man egentligen om någon älskar en på riktigt/är kär i en eller bara säger att den är det?
Spelar det någon roll? Är det viktiga hur man blir behandlad och mår i dynamiken?
Kan man ens älska på riktigt när man varit med om allt det där förstnämnda?

Är det inte så att många nöjer sig ändå.
Sen kan jag fundera på om den som var först bara råkade vara det och beroende på var man själv var just då känslomässigt blev det stora känslor av det.

Jag själv kan känna att kärlek blivit mindre romantiserat med åldern och efter ett par olyckliga slut med tidigare partners.

Detta är en för känslig sanning för att säga, men jag säger den ändå eftersom jag är anonym här och ändå inte räkar med att träffa några ligg här. Man blir inte alls lika kär när man har några förhållanden bakom sig, och det är nog bara bra. Lika glad som man blir av förälskelsen, lika hjärtekrossad blir man om den tar slut. Kärlek är en sorts beroende helt enkelt. Beroenden är aldrig bra. Men självklart måste du låtsas vara kär, säga "jag älskar dig" och sånt, för inget blir bättre av att din flickvän blir besviken.

Bli bara ihop med någon du finner attraktiv och som är tillräckligt kompatibel och som inte har alltför stora problem. Vänta inte in värsta hormonrushen. Jag hatar generellt falskhet men det finns ett enda undantag och det är att du måste låtsas vara kär så att din partner blir lycklig. Det är trevligt när ens partner är lycklig.
Citera
2026-09-09, 01:22
Medlem
KastlosaBerits avatar
Nej det tycker jag inte. Kärlekens betydelse är överskattad. Tycker man annorlunda är man en fånig romantiker. Vill man ligga med varandra så betyder det allt. Är samlagen bra blir hon lätt kär och DÅ är det viktigt, för då stannar hon kvar. Så ja på kort sikt är kärleken inte viktig, det är kåtheten som är. På lång sikt är kärleken viktig.
Citera
2026-09-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Detta är en för känslig sanning för att säga, men jag säger den ändå eftersom jag är anonym här och ändå inte räkar med att träffa några ligg här. Man blir inte alls lika kär när man har några förhållanden bakom sig, och det är nog bara bra. Lika glad som man blir av förälskelsen, lika hjärtekrossad blir man om den tar slut. Kärlek är en sorts beroende helt enkelt. Beroenden är aldrig bra. Men självklart måste du låtsas vara kär, säga "jag älskar dig" och sånt, för inget blir bättre av att din flickvän blir besviken.

Bli bara ihop med någon du finner attraktiv och som är tillräckligt kompatibel och som inte har alltför stora problem. Vänta inte in värsta hormonrushen. Jag hatar generellt falskhet men det finns ett enda undantag och det är att du måste låtsas vara kär så att din partner blir lycklig. Det är trevligt när ens partner är lycklig.
Menar du att du lever med någon du inte alls har några känslor för?
Tänker man samtidigt hör om äldre folk som blir riktigt förälskade. Kanske händer det bara väldigt sällan.
Själv känner jag mig lite avtrubbad efter min senaste brutala hjärtekross som hände för många år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in