Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Jo, men 10-åringarna då?
Jag är övertygad om att det är ett önsketänkande att kriminella försvinner för att man legaliserar hasch.
Många av missbrukarna är dessutom redsn en del av detta skuggsamhälle.
De enda som mår bättre blir den lilla grupp som inte vill ha ett dåligt samvete för att dom röker på.
Om man tar större delen av deras marknad, och som står för +60% av alla deras inkomster, så kan dom omöjligen avlöna alla och att de får helt enkelt säga upp deras anställa(eller vad man istället vill kalla dom.).
Detta är 101 företagsekonomi, mindre inkomster betyder personalneddragningar, så även i denna bransch.
Kan aldrig tänka mig det är speciellt många som har det allra minsta dåligt samvete att röka lite.
Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Haha, det är svårt att ens bemöta dig, du verkar inte ens begripa att 10-åringen
( det var INTE jag som tog upp det i debatten)
kommer att försörjas av langaren även i fortsättningen, vad har du vunnit förutom att en liten liten grupp missbrukare ska slippa ha dåligt samvete?
Det är nedkokat ditt enda argument, du vill kunna droga lagligt... det argumentet är värt 0.
Dock så kommer deras marknad försvinna sakta med säkert.
Men ditt argument är då att bara för vi inte kan ta alla inkomsterna från de kriminella nätverken och gängen, och en försäljning som är ohindrad och i bred omfattning till minderåriga.
Så ska vi inte göra något alls att minska det, det är ett otroligt dåligt argument.
DU kokar inte ned något, för du försökte inte ens stoppa något i grytan, det är hela ditt problem med din osaklighet och att det inte finns någon substans.
Men argumenterar för att vi inte ska göra något, och för vi inte kan stoppa det helt, har du hört något så dåligt argument innan?(Undrar för det är ditt argument.)