Citat:
Ursprungligen postat av
Skohorn23
FÖR ATT VI ÄR LÅNGT IFRÅN FÄRDIGA MED INVANDRINGSFRÅGAN KANSKE?!?
Tycker du att alla problem orsakade utav invandring är lösta nu och Sverige tuggar på som det gjorde innan massinvandring? Har du möjligtvis missat att trots att tidö har fått ner skjutningarna en hel del och höjt straffen så finns det fortfarande kriminella blattegäng? Överrepresentation utav invandrare i fängelse? Tusentals somaliekärringar som fortfarande inte kan svenska språket och lever på bidrag? Att kvinnor fortfarande är räddare för att gå ut sent på kvällen än dom var för 20 år sedan? Att förnedringsrån fortfarande är en grej?
Självklart vill man fortsätta smida medans järnet är varmt, svalnar järnet (och momentumet) blir det riktigt illa för det är nu eller aldrig. Sen hoppas jag du förstår att lagändringar som gått igenom tack vare tidö (tyvärr) inte är skrivna i sten. Sossarna och andra skitpartier kan ändra på dessa efter eget tycke, det har hänt förut och kommer hända igen.
Jag har
inte sagt att vi är klara med invandringen. Jag sa att det är dags att fokusera på lite andra frågor också (det betyder inte att vi skippar invandringsfrågan helt)
Citat:
Ursprungligen postat av
Psoglav
Det är tragiskt att diskussionen fortfarande är på den här nivån, oavsett om det är alkohol eller cannabis vi talar om. Folk som kör med det här argumentet tycker ironiskt nog att det är fullt normalt att kunna veckohandla livsmedel kl 22 på en söndag.

Sannerligen
Citat:
Ursprungligen postat av
GustavAnder
Ja det är du, och du fattar fortfarande inte varför? håll dig till ämnet.
Eller jag ska fråga dig om du vill tillåta heroin? cyanid i mjölk?
Whataboutism hjälper inte din sak.
Nej, du känner inte mig. Jag tar för givet att du är vuxen och borde veta bätte än att lägga ord i munnen på folk, köra ad-hominem (eller köra med
halmgubbar) som du gjort hittills
Alkohol har dödat miljoner människor och är en drog. Kanske därför jag nämner det? Nikotin är livsfarligt, men en planta som kan göra mirakel på det medicinska området får dig att koka av ilska?

Därför försöker jag få dig att jämföra, men du använder inga rationella argument
Heroin är inte topic. Det är visserligen inte alkohol heller, men jag försökte ju fråga varför vi tillåter droger som dödar folk, medan bra mindre farliga som marijuana/cannabis är tabu
Och ingen har sagt något om att hälla cyanid i barns mjölk

) (snacka om äpplen och päron!)