2026-09-05, 06:07
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag frågade vad du syftar på. Är det komplicerat att svara på?

Du får läsa vad du / jag har skrivit. Är det så komplicerat?
Citera
2026-09-05, 06:19
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Helt sjuk händelse som aldrig borde ha hänt om dessa idioter haft någon respekt överhuvudtaget.
Så jag hoppas de ruttnar i fängelset eller så!

Ni (sadister som kommit ut ur garderoben) har redan haft fel om två saker i den här händelsen, ändå fortsätter ni med samma bestämda uppfattning om vad som hänt och ni vill fortfarande att de misstänkta ska ruttna i fängelset utan rättegång.

Ni ljög om killarnas etnicitet och ni ljög om kraftigt våld mot den avlidnes huvud. Tre aggressiva svenskar hamnade i slagsmål i stan och en föll.
Citera
2026-09-05, 06:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Du får läsa vad du / jag har skrivit. Är det så komplicerat?

Jag frågade vad du syftar på mer specifikt när du hänvisar till det där med att tjejen säger att hon tyckte att killarna var jobbiga. Vet du överhuvudtaget någonting konkret om vad hon sagt om det?
Citera
2026-09-05, 07:56
Medlem
Känner väl till BO Mattias Karlsson, även om det är många år sedan vi sågs. Under 90-talet var han själv (med hästsvans) ingen korgosse, likheten med dom nu misstänkta är slående. På den tiden var det många ungdomar som råkade ut för honom och hans vänner från Forshaga. På samma sätt som denna fruktansvärda händelse tvekades det inte att sparka ned andra, inte ovanligt två eller flera mot en. Och om jag minns rätt så utövade han nån typ av kampsport på den tiden.

Med det sagt så är det inte min mening att smutskasta Mattias, han växte ifrån struligheterna när han blev äldre. Att han bragts om livet på detta fruktansvärda sätt är hemskt och hoppas förövarna får det längsta och hårdaste straffet.

RIP
Citera
2026-09-05, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hootie
Känner väl till BO Mattias Karlsson, även om det är många år sedan vi sågs. Under 90-talet var han själv (med hästsvans) ingen korgosse, likheten med dom nu misstänkta är slående. På den tiden var det många ungdomar som råkade ut för honom och hans vänner från Forshaga. På samma sätt som denna fruktansvärda händelse tvekades det inte att sparka ned andra, inte ovanligt två eller flera mot en. Och om jag minns rätt så utövade han nån typ av kampsport på den tiden.

Med det sagt så är det inte min mening att smutskasta Mattias, han växte ifrån struligheterna när han blev äldre. Att han bragts om livet på detta fruktansvärda sätt är hemskt och hoppas förövarna får det längsta och hårdaste straffet.

RIP
Berger numera. visste du inte det?
Citera
2026-09-05, 08:01
Medlem
Matthias registrerades som avliden 2026-08-30
Citera
2026-09-05, 08:23
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Berger numera. visste du inte det?

Onödig kommentar tycker jag nog. Han hette Karlsson innan.
Citera
2026-09-05, 09:02
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag frågade vad du syftar på mer specifikt när du hänvisar till det där med att tjejen säger att hon tyckte att killarna var jobbiga. Vet du överhuvudtaget någonting konkret om vad hon sagt om det?

Hon har sagt att killarna gjorde ovälkomna närmanden tidigare under kvällen.
Länk med citat finns i tråden.
Senast redigerad av Turphiee 2026-09-05 kl. 09:07.
Citera
2026-09-05, 09:05
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror att det inte hände alls. Varför tror jag det då?

Jo, för om en av killarna (eller flera) hade begått ett sexuellt ofredande mot den unga kvinnan och detta i sin tur varit gnistan till det som sedan hände, så hade det varit ”i samband med händelsen” även om det skedde två eller fem timmar innan pappan åkte i backen.

Är jag säker på att jag har rätt? Nix, men jag tycker definitivt att allt som har påverkat det som sedan skedde är ”I samband med händelsen”.

Då är vi av olika uppfattning om vad "i samband med händelsen" betyder.

Min uppfattning när man pratar om ett filmat och bevittnat bråk är att man inte kan ha blivit slagen "i samband med bråket" ifall man blir slagen av samma killar 3-4 timmar senare.
Jag jämställer orden "bråket" och "händelsen" i detta fall.
Citera
2026-09-05, 10:12
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Då är vi av olika uppfattning om vad "i samband med händelsen" betyder.

Min uppfattning när man pratar om ett filmat och bevittnat bråk är att man inte kan ha blivit slagen "i samband med bråket" ifall man blir slagen av samma killar 3-4 timmar senare.
Jag jämställer orden "bråket" och "händelsen" i detta fall.
Där fick du det förklarat! Jag orkade inte igår.
Citera
2026-09-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greyhound1
Nu får ni ge er, är ni nyfikna så läs tråden. Matar era föräldrarer också när ni äter? Finns återkommande hela tiden att det är svenskar med ursprung sverige som är vita .

Var ju lätt och svara bara tack. Nu ska jag gå.och bli matad av mina föräldrar. Ha de!
Citera
2026-09-05, 11:19
Medlem
Citat:
Hon har sagt att killarna gjorde ovälkomna närmanden tidigare under kvällen.
Länk med citat finns i tråden.

Var det på konserten då, måste varit grovt ha i minnet till Burger King kön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in