Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Jag vet inte OM, jag vet inte NÄR, jag vet inte HUR.
Jag vet att den KAN ha hänt något baserat på dotterns uppgift och polisens yttrande.
Kort sagt, jag vet precis lika lite som majoriteten av deltagarna i tråden.
Jag förstår hur du menar och kan instämma.
Det går inte helt att uttala sig om vad "i samband med händelsen" avses.
Menas händelsen såsom i samband med slagsmålet, eller innefattar händelsen även tidigare under kvällen? Hur lång är en händelse?
Dottern uppger att hon hade fått ovälkomna närmanden från killarna
tidigare under kvällen. Polisen säger, vad jag förstår, inget om det stämmer eller inte. Endast att sexuella ofredanden inte förekom i samband med händelsen.
Om deras händelsetidsspann sträcker sig till just tidigare under aftonen, så menar de att inget hänt alls. Varken tiden innan Burger King eller vid bråket. Men igen. Det vet vi ju inte med full säkerhet.
Jag tolkar det dock som att de menar i samband med slagsmålet. Troligtvis är det också från den händelsen de har vittnen och kamerabevis och bygger sitt uttalande på.
Men, vi kan tolka det hela olika.
Edit: Glömde skriva att det förstås går att förstå begreppen sexuella ofredanden och ovälkomna närmanden olika. Killarna kan helt klart ha sagt eller gjort något till dottern innan (eller vid BK) men polisen klassar det inte av karaktären sexuella ofredanden. Eller så gjorde eller sa de inget alls, varken innan eller vid bråket.