2026-09-04, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Måns erkände i boken att han stannade MEDVETET för att tackla henne på samma sätt som han gjorde när han var barn, vilket säger en hel del!
Det kan ju inte varit så dramatiskt eftersom hon inte polisanmält MZ för tacklingen. Hon bröt visst en lösnagel. Och med tanke på att hon polisanmälde en påstådd knuff, eftersom som hon säger att " -hon valde att polisanmäla efter första knuffen" så är det kanske denna "tackling" o brutna lösnageln hon far efter och kallar för misshandel. Sedan är ju frågan varför hon springer efter honom? När han bara vill vara ifred och sova. Sliter upp hans dörr och kommer in på hotellrummet för att hon inbillat sig att han har en annan kvinna där. Låter som att de var lika goda kålsupare båda två. Polisen kunde inte finna något våld på övervakningskamrorna och därför blev anmälan nedlagd.
Bara tjafs! sa säkert polisen.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-04 kl. 21:39.
Citera
2026-09-04, 21:41
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan ju inte varit så dramatiskt eftersom hon inte polisanmält MZ för tacklingen. Hon bröt visst en lösnagel. Och med tanke på att hon polisanmälde en påstådd knuff, eftersom som hon säger att " -hon valde att polisanmäla efter första knuffen" så är det kanske denna "tackling" o brutna lösnageln hon far efter och kallar för misshandel. Sedan är ju frågan varför hon springer efter honom? När han bara vill vara ifred och sova. Sliter upp hans dörr och kommer in på hotellrummet för att hon inbillat sig att han har en annan kvinna där. Låter som att de var lika goda kålsupare båda två. Polisen kunde inte finna något våld på övervakningskamrorna och därför blev anmälan nedlagd.

Va fan svamlar du om? Det var ju att han faktiskt gjorde det som är grejen, din dumme fan.
Citera
2026-09-04, 21:53
Medlem
Just så som Måns beskriver händelsen där Ciara anklagar honom för våld - det är ett skolexempel på en förklaring en man som har använt våld mot sin kvinna kan ge.

Men antingen har han inte förstånd nog att själv begripa detta, eller så hoppas han - förgäves - att vi inte har det.

Boken, som var hans enda hopp, blev spiken i kistan.

Och vart tog omtanken om barnen vägen?
Svar: Den har aldrig funnits. Bara ett falskt sken, som vi direkt såg igenom.
Citera
2026-09-04, 21:53
Medlem
Citat:
Va fan svamlar du om? Det var ju att han faktiskt gjorde det som är grejen, din dumme fan.
Du måste ha tagit djupt intryck av någon tuffing som kallat dig -din dumme fan. Som att du har lärt dig ett nytt ord som du nu förtjust överanvänder minst fem ggr om dagen. Väldigt tröttsamt. Men om du vill framstå som en individ med väldigt nödtorftigt ordförråd så låt gå för det.
Ja, det var ett äktenskapstjafs med båda inblandade. Hon sprang efter och han stannade i steget så att hon sprang in i hans ryggtavla o hon bröt en nagel. Och? Båda två beter sig illa såklart.
Ska man ta upp polisens tid o resurser för detta? Så att polisen måste vända på varenda sten för att komma fram till att makarna haft ett gräl.
EDIT: CJ kunde ju låtit MZ gå till sitt rum o låtit honom vara ifred tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-04 kl. 21:57.
Citera
2026-09-04, 21:59
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Du måste ha tagit djupt intryck av någon tuffing som kallat dig -din dumme fan. Som att du har lärt dig ett nytt ord som du nu förtjust överanvänder minst fem ggr om dagen. Väldigt tröttsamt. Men om du vill framstå som en individ med väldigt nödtorftigt ordförråd så låt gå för det.
Ja, det var ett äktenskapstjafs med båda inblandade. Hon sprang efter och han stannade i steget o hon sprang in i hans ryggtavla o hon bröt en nagel. Och? Båda två beter sig illa såklart.
Ska man ta upp polisens tid o resurser för detta? Så att polisen måste vända på varenda sten för att komma fram till att makarna haft ett gräl.

Sluta svamla och komma med personangrepp. Hur kan båda betett sig illa när han erkände att det var hans fel, din dumme fan. Du är desperat nu och det märks. mitt ordförråd är väldigt bra, tackar som frågar. Jag har också en väldigt bra grund att kalla dig för det du är och det är verkligen inget nytt. Skit ska skit ha.
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-04 kl. 22:14.
Citera
2026-09-04, 22:05
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Just så som Måns beskriver händelsen där Ciara anklagar honom för våld - det är ett skolexempel på en förklaring en man som har använt våld mot sin kvinna kan ge.

Men antingen har han inte förstånd nog att själv begripa detta, eller så hoppas han - förgäves - att vi inte har det.

Boken, som var hans enda hopp, blev spiken i kistan.

Och vart tog omtanken om barnen vägen?

Svar: Den har aldrig funnits. Bara ett falskt sken, som vi direkt såg igenom.

Man undrar var detta ska sluta. När man trodde att MånsPetter nått botten faller han vidare rakt ner i avgrunden
Citera
2026-09-04, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Man undrar var detta ska sluta. När man trodde att MånsPetter nått botten faller han vidare rakt ner i avgrunden

Verkligen
Citera
2026-09-04, 22:23
Medlem
Citat:
Sluta svamla och komma med personangrepp. Hur kan båda betett sig illa när han erkände att det var hans fel, din dumme fan. Du är desperat nu och det märks. mitt ordförråd är väldigt bra, tackar som frågar. Jag har också en väldigt bra grund att kalla dig för det du är och det är verkligen inget nytt.
Sluta med personangrepp? Tycker att du personangreppar hej vilt själv!
Jag har inte läst själva boken men jag har läst det som blivit utlagt i tråden från boken.
Och det framgår ju att grälet fortsätter i korridoren efter att MC fått ut CJ från sitt rum, intill ett annat rum med journalister och artistkollegor.
Måns vill bara ifrån CJ och börjar springa tillbaka till sitt rum för att undkomma henne.
Visst det var dumt att tackla henne. Det var också väldigt dumt att CJ inte lät honom vara ifred.
Hon var tydligen på krigsstigen och inte färdig med honom än.
Typiskt tjafs mellan makar. Så därför anser jag att båda bär skuld till det inträffade. Dvs en bruten nagel.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-04 kl. 22:29.
Citera
2026-09-04, 22:29
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
...Typiskt tjafs mellan makar. Så därför anser jag att båda bär skuld till det inträffade. Dvs en bruten nagel.

MånsPetters intention var att tackla sin fru. "Typisk tjafs mellan makar"? Du är ju för fan inte klok. Fysisk misshandel var alltså sant.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-04 kl. 22:33.
Citera
2026-09-04, 22:29
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Sluta med personangrepp? Tycker att du persoangreppar hej vilt själv!
Jag har inte läst själva boken men jag har läst det som blivit utlagt i tråden från boken.
Och det framgår ju att grälet fortsätter i korridoren efter att MC fått ut CJ från sitt rum, intill ett annat rum med journalister och artistkollegor.
Måns vill bara ifrån CJ och börjar springa tillbaka till sitt rum för att undkomma henne.
Visst det var dumt att tackla henne. Det var också väldigt dumt att CJ inte lät honom vara ifred.
Hon var tydligen på krigsstigen och inte färdig med honom än.
Typiskt tjafs mellan makar. Så därför anser jag att båda bär skuld till det inträffade. Dvs en bruten nagel.

"Du måste ha tagit djupt intryck av någon tuffing som kallat dig -din dumme fan. Som att du har lärt dig ett nytt ord som du nu förtjust överanvänder minst fem ggr om dagen. Väldigt tröttsamt. Men om du vill framstå som en individ med väldigt nödtorftigt ordförråd så låt gå för det."

Tycker du själv att du inte håller på med personangrepp och förminskande av mig när du inte har något annat svar på tal? Din dumme fan.
Citera
2026-09-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
MånsPetters intention var att tackla sin fru. "Typisk tjafs mellan makar"? Du är ju för fan inte klok.Fysisk misshandel var alltså sant.
Intention? Har ville väl inte bli utskämd i korridoren av sin fru som uppsökt honom och fortsatte gräla i korridoren. Jag tror nog snarare att det var stundens invigelse. Eftersom hon inte ville låta honom gå.
Inget jag försvarar men det ena gav det andra, så som det blir när två st bråkar med varandra.
Så för min del var båda delaktiga i det här lika mycket.
Citera
2026-09-04, 22:36
Medlem
Citat:
Måns erkände i boken att han stannade MEDVETET för att tackla henne på samma sätt som han gjorde när han var barn, vilket säger en hel del!
Har du läst boken? Erkände han verkligen att han stannade medvetet för att tackla henne?

Ska vi se vad lagen säger, medan du funderar?

• Om du bara stannar upp och förföljaren pga sin egen fart springer in i dig och råkar illa ut faller ansvaret på förföljaren. Det är dennes aggressiva och hänsynslösa beteende som skapat den farliga situationen.

• Stannar du däremot tvärt med det uttryckliga syftet att förföljaren ska skada sig så ändras det juridiska läget. Du har fortfarande rätt till självförsvar. Dock inte med mer våld än situationen kräver.

Åter till min fråga. Har du läst boken?
Skriver han inte "Halvvägs genom korridoren gör jag, utan att tänka, som jag brukade att göra [...] Jag stannar plötsligt mitt i steget."

Återigen. Du som uppenbarligen har läst - var står det att han medvetet tacklade henne?
Sedan när betyder "utan att tänka" att man gör något medvetet?
Och hur står det egentligen till med läsförståelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in