2026-09-04, 20:17
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Bry dig inte om att svara.

Jag är övertygad om att det är vederbörande med tanke på lazydell skyddar kvinnomisshandlaren och drogmissbrukaren med hela sitt liv.

En person med fler än 2 hjärnceller inser att Måns är förövaren här, inte Ciara.

Ja, svara inte kvinnomisshandlrens försvarare. Alla förstår hur det ligget till. Nu sägs det att Cissi Wallin m.fl. tänker berätta mer om vad de vet har skett. "Boken', slasket och självömkandet, är inte bara ytterligare ett fiasko från MånsPetter. Den får också nu flera att vilja berätta vad de vet som de hållt inne med av hänsyn till barnen
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-04 kl. 20:20.
Citera
2026-09-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Men ditt nöt. Om en människa säger så "ber" de inte om att bli slagna, de tror att de ska bli det eller tror det OM maken/makan pga erfarenhet och säger det med äckel.
Du fattar verkligen ingenting, be en kvinnojour utbilda dig om hur det funkar psykologiskt att brytas ned av våld.

Stämmer verkligen inte att misshandlande kvinnor bara trippar på tå, de gaslightas som in i helvete, många slår tillbaka eller slår tillslut först, det kallas reactive abuse.
Men du tycker nog att Ciara alltid gör fel, hur hon än gör. Oavsett om hon var snäll, vänlig, arg, glad osv.
Precis som Måns. Allt han gör är Ciaras fel.
Jag pratar inte om "att Ciara alltid gör fel", jag pratar om din tolkning av situationen.
Varför ska jag be en kvinnojour att utbilda mig när du, här och nu, verkar kunna förklara hur det är att brytas ned av våld? Hur funkar exempelvis reactive abuse om man aldrig blivit slagen förut?
Citera
2026-09-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Bry dig inte om att svara.

Jag är övertygad om att det är vederbörande med tanke på lazydell skyddar kvinnomisshandlaren och drogmissbrukaren med hela sitt liv.

En person med fler än 2 hjärnceller inser att Måns är förövaren här, inte Ciara.
Istället för att tala om för andra människor vad de ska göra eller inte, borde du leta upp länken till domen där MZ döms för misshandel.
Citera
2026-09-04, 20:33
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ja, svara inte kvinnomisshandlrens försvarare. Alla förstår hur det ligget till. Nu sägs det att Cissi Wallin m.fl. tänker berätta mer om vad de vet har skett. "Boken', slasket och självömkandet, är inte bara ytterligare ett fiasko från MånsPetter. Den får också nu flera att vilja berätta vad de vet som de hållt inne med av hänsyn till barnen
Nästan komik. Den här boken kan bli startskottet till att gamla kollegor och kändisar vågar börja berätta det dom vet om MånsPetter. Tror att han skrämde iväg många där i början då han anklagade dom i turnebussen att ha lockat honom med kokain. Finns det ens något som MånsPetter själv ser sig ansvarig för.? Allt är alla andras fel.
Citera
2026-09-04, 20:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Istället för att tala om för andra människor vad de ska göra eller inte, borde du leta upp länken till domen där MZ döms för misshandel.
Självklart har han gått över gränsen och att stanna upp när hon sprang bakom i förtvivlan tyder på det. Finns många som inom hemmets väggar ser till att det inte blir några blåmärken. Du vet ju ingenting om det om du inte själv varit på plats i hela deras liv?
Citera
2026-09-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Självklart har han gått över gränsen och att stanna upp när hon sprang bakom i förtvivlan tyder på det. Finns många som inom hemmets väggar ser till att det inte blir några blåmärken. Du vet ju ingenting om det om du inte själv varit på plats i hela deras liv?
HERREGUD, vad den här dåliga läsförståelsen och trögtänkheten kan trötta ut en!

Gått över gränsen? Den du citerar påstår at MZ är dömd för misshandel. Är han det?

Jag går, hör och häpna, efter det Måns OCH CIARA sagt. Ljuger de bägge två angående vad, och antalet gånger, det här gäller?
Ska vi istället gå efter vad du, och en och annan väggfluga tror sig veta?
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-04 kl. 20:54.
Citera
2026-09-04, 21:18
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
HERREGUD, vad den här dåliga läsförståelsen och trögtänkheten kan trötta ut en!

Gått över gränsen? Den du citerar påstår at MZ är dömd för misshandel. Är han det?

Jag går, hör och häpna, efter det Måns OCH CIARA sagt. Ljuger de bägge två angående vad, och antalet gånger, det här gäller?
Ska vi istället gå efter vad du, och en och annan väggfluga tror sig veta?

Måns erkände i boken att han stannade MEDVETET för att tackla henne på samma sätt som han gjorde när han var barn, vilket säger en hel del!
Citera
2026-09-04, 21:21
Avstängd
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Måns erkände i boken att han stannade MEDVETET för att tackla henne på samma sätt som han gjorde när han var barn, vilket säger en hel del!

Således även fysisk misshandel. Får se vad fler ska berätta framöver.
Citera
2026-09-04, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det är intressanta åsikter som CJs vän AN delar där. Att MZ hade stängt ute henne ur huset är inget nytt. Att hon överhuvudtaget kunde bo kvar där i två veckor efter sina offentliga anklagelser gränsar nog till generositet från MZs sida. Först när Läckberg dessutom dök upp och ville ta barnen ifrån honom blev det för mycket.

Men intressant, var det alltså AN som hittade drogerna? Med sina barn i närheten? MZs barn var enligt vittnesmålet i rätten inte där... Och om Ciaras värld rasade samman efter drogfyndet den dagen, varför lade hon då ut en video från hotellet efteråt, med ett tack för den underbara vistelsen? Personen i rosa i bakgrunden måste väl då vara AN? Var är barnen här?
https://imgur.com/a/m3N9gdj
Frågor på frågor...

Och AN erbjöd generöst henne och barnen sitt hus? Så hon bodde hos henne och i Läckbergs lyxvilla? Ja, det kan man väl verkligen kalla hemlös, särskilt när man får mat gratis av båda två.

Spännande också, att AN har köpt nya kläder och mat till barnen? Barnen var alltså uppenbarligen hos Ciara? Hur kan MZ då ha kidnappat dem enligt era utsagor? Barnen var också hos Läckberg i en vecka.

Har MZ överhuvudtaget sett barnen under den tiden, eller var det i så fall CJ som kidnappade barnen och höll dem borta från MZ, och hindrades bara från att lämna landet eftersom hon inte hade pass?

Det är något som inte stämmer alls i den här berättelsen från CJ. Och det dyker upp allt fler motsägelser på CJs sida. Vi får se vilka ytterligare inkonsekvenser MZ kommer att avslöja i sin bok.

MZ:s söner var inte där....på videon kan man se lite av dagens kränkta dam (vad kan man göra när MZ inte gillar hennes röst)...och mannen är damens man....barnet som den kränkta damen nämner är hennes 15-åriga dotter som vill bli sångerska, så hon sjöng på den där konstutställningen...och ingens liv föll isär på den där utställningen från 26 februari 2025...Idag är hennes inlägg ett klassiskt exempel på att dra till sig uppmärksamhet, skapa drama för att marknadsföra sig själv...det finns fortfarande reels från den utställningen på hennes Instagramprofil, inklusive en återpublicerad story från MZ som hyllar hennes dotter, och damen skickade sedan hjärtan till MZ...för då blev hon inte kränkt...då var hon och hennes man och dotter otroligt glada över att vara i MZ:s sällskap...
Citera
2026-09-04, 21:22
Medlem
Den enda som kommer läsa boken är bittra gamla kärringar som jobbar inom vården.
Citera
2026-09-04, 21:26
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
MZ:s söner var inte där....på videon kan man se lite av dagens kränkta dam (vad kan man göra när MZ inte gillar hennes röst)...och mannen är damens man....barnet som den kränkta damen nämner är hennes 15-åriga dotter som vill bli sångerska, så hon sjöng på den där konstutställningen...och ingens liv föll isär på den där utställningen från 26 februari 2025...Idag är hennes inlägg ett klassiskt exempel på att dra till sig uppmärksamhet, skapa drama för att marknadsföra sig själv...det finns fortfarande reels från den utställningen på hennes Instagramprofil, inklusive en återpublicerad story från MZ som hyllar hennes dotter, och damen skickade sedan hjärtan till MZ...för då blev hon inte kränkt...då var hon och hennes man och dotter otroligt glada över att vara i MZ:s sällskap...

Vilket desperat försök till att flytta fokus!
Citera
2026-09-04, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Man kan ställa sig frågan varför MånsPetter skriver en bok till Ciara, vad är anledningen att skriva den i ”du” form?
”Halvvägs genom korridoren gör jag, utan att tänka, som jag brukade göra när Andreas och de andra killarna sprang efter mig i mellanstadiet. Jag stannar plötsligt mitt i steget. Du går in i mig och jag springer till rummet, öppnar dörren, kastar mig in och drar upp handtaget.”
Det är ingen slump att han väljer ”du” formen. Så här svarar AI på vilka fördelar det finns för att välja den:
Att skriva i du-form har flera unika fördelar som kan göra din text väldigt kraftfull.

Här är de främsta fördelarna med att välja du-formen:

1. Omedelbart engagemang
•Läsaren blir huvudpersonen: Genom att skriva "du" placerar du läsaren direkt i händelsernas centrum. De läser inte bara om någon annan, utan upplever berättelsen själva.

Högsta möjliga närvaro: Det suddar ut avståndet mellan texten och läsaren, vilket gör att handlingen känns akut och personlig.

2. Stark känslomässig effekt
•Skapar empati: Det tvingar läsaren att känna de känslor och göra de val som du beskriver, vilket kan skapa en väldigt stark känslomässig koppling.
Slutsatsen blir att jag inte köper att boken är skriven som en dagbok.
”– Jag hade aldrig skrivit förut. Men när allt var som värst uppmuntrade Lasse mig att börja skriva dagbok och snart märkte jag hur terapeutiskt det var.”
Vem tusan skriver en dagbok på det sättet?

Dagböcker skrivs inte till någon annan, de skrivs för en själv. Så MånsPetter har absolut haft hjälp av någon som har instruerat honom att skriva på ett sätt som är tänkt att skapa engagemang och känslomässig effekt hos läsaren.

Att det inte lyckades jättebra beror nog mest på att den som övertalade MånsPetter att skriva boken var Lasse Brahme, vd på Bokfabriken, som även gett ut boken. Hans intresse var givetvis i första hand ekonomiskt. Han ville ha en bok som han kunde tjäna lite pengar på. Att den visade sig li spiken i kistan för MånsPetters heder och ära är förmodligen inte så viktigt. ”Det går inte att göra omelett utan att knäcka några ägg” som man brukar säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in