2026-09-04, 20:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Jo då. Det är väldigt SD. Såg du inte Åkessons senaste intervju på riks?

SD:are med thaifru är ju en annan klassiker.

Kollar inte Riks så nej. Har jag missat nåt? Gillar SD invandrare nu?
Citera
2026-09-04, 20:55
Medlem
Rysstrollet i SD har haft minst 30 säkerhetskänsliga ärenden som Säpo klassat som särskilt intresse för Ryssland i de utskott hon befunnit sig i.
Samtidigt delar hon Kremlins propaganda. Vad kan hon ha delgett för information till Kreml?
Citera
2026-09-04, 20:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Åkesson sade typ att han skiter i om etniska svenskar dör ut krasst sammanfattat. "Öppen svenskhet" och det där.

Då kanske jag ska rösta på SD för jag skiter i att etniska svenskar dör ut.
Citera
2026-09-04, 21:00
Medlem
Skafferns avatar
"Oktober 2025...
..Malaberg gick så långt att hon i kommentarsfältet hävdade att det pågår ett ”folkmord mot de slaviska folken överlag” och liknade kritiken mot Ryssland vid ”mörka mönster i Europas historia”.
Hennes proryska delningar har inte gått partikamrater förbi. Budskapet om ett folkmord mot de slaviska folken gillades av partiveteranen och riksdagsledamoten Mattias Karlsson."
Senast redigerad av Skaffern 2026-09-04 kl. 21:04.
Citera
2026-09-04, 21:00
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man kan inte öht sätta likhetstecken mellan att uttrycka positiva åsikter om Putins Ryssland och att utgöra ett säkerhetshot.

Och det behövs inget speciellt intresse för yttrandefrihet för att finna det ytterst problematiskt om man skall jaga politiska tjänstemän eller några tjänstemän alls på basis av att de uttrycker ”fel” åsikter som t ex inte överensstämmer med den svenska regeringens utrikespolitiska hållning.
Ett sundhetstecken, synd att de inte även jagar jag islamister ...
Citera
2026-09-04, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Så fjantigt att likställa en granskning av riksdagens bristande säkerhet som att "kasta skit". Folket har rätt att veta vad som pågår.

Och journalisterna behöver knappast försök timea det eftersom det ofta framkommer liknande historier. Det uppmärksammas ju gång på gång hur tjänstemän och företrädare har spridit Kreml-propaganda.

Skärp dig..Såvida du inte bott under en sten de senaste decennierna kan du inte ha missat eller inte förstått vilken skillnad det är mellan hur olika politiska riktningar och extremistiska yttringar granskas i mediehusen. Är du en sån där hjärntvättad tomte som tycker att det är normalt att radikala yttringar på ena sidan dras fram i ljuset medan liknande eller ibland grövre avvikelser på den andra sidan tonas ner? Menar du att journalistkåren inte är röd?

Att folket har rätt att få veta? Det brukar låta så när det passar.
Citera
2026-09-04, 21:02
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Rysstrollet i SD har haft minst 30 säkerhetskänsliga ärenden som Säpo klassat som särskilt intresse för Ryssland i de utskott hon befunnit sig i.
Samtidigt delar hon Kremlins propaganda. Vad kan hon ha delgett för information till Kreml?

Ja, det är en befogad fråga och måste självklart utredas ordentligt.
Citera
2026-09-04, 21:03
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Tråden kryllar av motbevis så det är bara att lägga ner den där argumentationen.

Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det handlar ju inte om ”några”. Var och varannan inbiten SD:are på detta forum verkar älska Putin. Samma sak gäller Trump-älskarna.
Jamen ok. Visa detta med några länkar. Länka till inlägg från medlemmar som ni säkert kan visa är aktiva Sverigedemokrater där de hyllar eller försvarar Putin. Men inte för många. Det räcker med ett tiotal.
Citera
2026-09-04, 21:06
Medlem
Duvlorts avatar
Hur ska vi gå vidare från detta nu då, rösta på de rödgröna för att få in fler islamister in i Sverige?
Pumpa in mer pengar i ABF som kompensation?
Citera
2026-09-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Exakt. Den stora frågan är väl varför Kristersson och Moderaterna fortfarande känner att de måste spreta för media...

Tror att han dels vill visa ansvar, och dels mildra pressen från oppositionen. Hade han varit tyst hade journalisterna gått loss på det också. Anklaganden om att skydda SD, brister i säkerhetsmedvetenhet osv..
Citera
2026-09-04, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Kärringen har pratat Putinvänligt på nätet. Det är väl det hela. Det har många andra gjort också tidigare, alltför många, innan de kommit på bättre tankar när de sett Putins avskyvärda agerande accelerera.

Varför är ni SD:are så blåögda inför Putin? Vidrigt!
Citera
2026-09-04, 21:08
Medlem
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag kan inte påminna mig om någon direkt nytta Putin har gjort för vårt fosterland? Påminn mig gärna om vad det skulle vara i så fall.

Det får inte falla ut i ett groteskt högtsvävande ordbajseri där varken jag eller någon annan ser den direkta nyttan med Putin.

Nej, inte heller ett enkelt och hjärnslapt:

Men han då?

Hahaha! Varför skulle Putin vilja göra någon nytta för Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in