2026-09-04, 21:08
Medlem
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Om inget har gjorts så varför sitter SD-toppar i möte? Du vet ju exakt hur det ligger till. Det är bara för dig att berätta exakt vad som har hänt. Det är nog många som vill höra dig berätta sanningen.

För att de ska böja sig för borgarna om de ska få ministerposter.
Citera
2026-09-04, 21:10
Medlem
PierreValdezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
En tjänsteman på absolut högsta politiska ort som har kopplingar till fienden, det är en nothingburger? Hur tänker du egentligen då?

Fienden?

Det är det här som är problemet. Den finns mentalt sjuka människor här i Sverige som tror sig befinna sig i krig. De bör satsas mer på mentalsjukhus för sådana människor innan de leder oss in i ett krig på riktigt.
Citera
2026-09-04, 21:11
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Det är inte individer av rysk härkomst vi pratar om här, utan individer som har kända eller misstänkta formella kopplingar till Putin och den ryska underrättelsetjänsten. Det är skillnad mellan att typ ha ryska föräldrar och äta kål ovanligt ofta, och att vara spion eller agent.
Då får man lägga fram konkreta bevis för det. Att blott uttrycka stöd på sociala medier är inte bevis för det. Folk är snabba med att döma på förhand utan bevis och det är lite skrämmande. Jag vill inte ha en häxjakt på oliktänkande i mitt rike.
Citera
2026-09-04, 21:12
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
"Oktober 2025...
..Malaberg gick så långt att hon i kommentarsfältet hävdade att det pågår ett ”folkmord mot de slaviska folken överlag” och liknade kritiken mot Ryssland vid ”mörka mönster i Europas historia”.
Hennes proryska delningar har inte gått partikamrater förbi. Budskapet om ett folkmord mot de slaviska folken gillades av partiveteranen och riksdagsledamoten Mattias Karlsson."

Just det. Mattias Karlsson gillade hennes proryska inlägg. Varför? Eller ska han skylla på ett vanemässigt impulsivt sympatiklick? Trollet ville likna förbud mot ryska fastighetsköp i Sverige med "folkmord mot slaviska folken". Jaja...
Citera
2026-09-04, 21:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Då kan du ju rösta på vilket parti som helst i åttaklövern.

Själv väntar jag på att ett parti vars största fråga är att glasa London ska bildas med ett kärnvapen (eller två för säkerhets skull) stulna ur den arsenal NATO placerar ut här i och med DCA avtalet.

Vill du att ett folkslag ska dö ut kan jag vilja atombomba London. Du har ingen rätt att döma mig.

Jag har inte sagt att jag VILL att etniska svenskar ska dö ut. Jag sa att jag skiter i det.
Citera
2026-09-04, 21:13
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreValdez
Fienden?

Det är det här som är problemet. Den finns mentalt sjuka människor här i Sverige som tror sig befinna sig i krig. De bör satsas mer på mentalsjukhus för sådana människor innan de leder oss in i ett krig på riktigt.

Precis.

Min vän som jag pratade med häromdagen trodde på allvar att Putins plan var att flytta sig nordväst och ta över land efter land.
Citera
2026-09-04, 21:13
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Och det var 2015 som EXPO "grävde" fram att hon gjorde det också va?

Alla som är ärliga med sig själva fattar att EXPO släppte den här "bomben" först nu i valets slutspurt när S börjar dala ner till under 30% i opinionen.

EXAKT!
Citera
2026-09-04, 21:14
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swer99
Varför är ni SD:are så blåögda inför Putin? Vidrigt!

Verkar jag blåögd inför Putin? Det är nog bara du som tycker.
Citera
2026-09-04, 21:15
Medlem
Förstår inte problemet, kan någon förklara?
Citera
2026-09-04, 21:17
Medlem
Skafferns avatar
"Hennes väg till svenskt uppehållstillstånd gick, enligt en källa till Expo, genom ett skenäktenskap. Och sex år senare, i februari 2012, beviljades hon svenskt medborgarskap."

Vandelskrav är jag helt för.
Riv upp medborgarskapet och ut med halvmongolen bara
Citera
2026-09-04, 21:19
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catch22
Förstår inte problemet, kan någon förklara?
Typ en terrorkramande islamist, som skriver att Sverige och väst är islamofobiskt, har blivit anställd av V i riksdagshuset
Citera
2026-09-04, 21:23
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Verkar jag blåögd inför Putin? Det är nog bara du som tycker.

Nu kan ju jag inte tala för alla och jag har ingen aning om vad alla röstar för.
Men min uppfattning efter att ha läst tråden om Rysslands invasion av Ukraina, att de flesta där som är mot Ryssland definitivt inte är vänster, snarare SD:are eller åtminstone höger?
De som är för Ryssland är snarare gammelkommunister och långt i från högerröstande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in