2026-09-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Hmm, kommer grabbarna släppas eller vad
Knappast
Citera
2026-09-04, 15:47
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
precis, står även i denna artikel:
https://www.nwt.se/karlstad/polisen-bekraftar-finns-ingen-misstanke-om-sexuella-ofredanden/

"Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen"

Det är en av de simplaste meningarna man kan formulera, och ändå verkar merparten av deltagarna i den här tråden missuppfatta den.

Dotterns utsago bygger på att hon mottagit ovälkomna närmanden "tidigare under kvällen".

Polisens utsago gör gällande att inga sådana aktiviter har skett "i samband med slagsmålet / dråpet / mordet / kalla det vad faan du vill".

Det finns fortfarande INGENTING som talar för att dottern eventuellt har hittat på allt eftersom "tidigare under kvällen" och "i samband med händelsen" är två från varandra vitt skiljda klockslag.

Jättelätt för vissa, gravt svårt för vissa andra @li*ia inräknad.

*=c
Senast redigerad av Turphiee 2026-09-04 kl. 15:49.
Citera
2026-09-04, 15:50
Medlem
NWT Skriver följande bla.
Fått dödsorsak
– Det som händer nu är att vi fortsätter med vittnesförhör och analys av beslagtaget material, säger Cecilia Aronsson.

En rättsmedicinsk obduktion har gjorts och under fredagen fick polis och åklagare information av rättsläkare om dödsorsaken.

Hur utlåtandet påverkar utredningen är oklart: Cecilia Aronsson vill inte kommentera innehållet i det.

Oklart uppsåt
Hon begärde de två männen häktade för dråp och – i andra hand – grov misshandel och grovt vållande till annans död.

Andrahandsvalet talar för att frågan om uppsåt, alltså de misstänktas avsikt att döda, är oklar.

Varför begärdes de då inte häktade för mord? Den frågan diskuteras flitigt på nätet.

Cecilia Aronsson vill inte själv berätta detaljerat hur hon resonerade.

– Det har med samtliga omständigheter att göra, säger hon bara.
Citera
2026-09-04, 15:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
"Det finns för närvarande ingen misstanke om sexuella ofredanden i samband med händelsen"

Det är en av de simplaste meningarna man kan formulera, och ändå verkar merparten av deltagarna i den här tråden missuppfatta den.

Dotterns utsago bygger på att hon mottagit ovälkomna närmanden "tidigare under kvällen".

Polisens utsago gör gällande att inga sådana aktiviter har skett "i samband med slagsmålet / dråpet / mordet / kalla det vad faan du vill".

Det finns fortfarande INGENTING som talar för att dottern eventuellt har hittat på allt eftersom "tidigare under kvällen" och "i samband med händelsen" är två från varandra vitt skiljda klockslag.

Jättelätt för vissa, gravt svårt för vissa andra @li*ia inräknad.

*=c

Det tyder väl isf på att det var farsan som gick fram till killarna gruffade och inte tvärtom.

"Kolla pappa, där är äcklet som raggade på mig!"
"Nu jävlar ska han få!"
Citera
2026-09-04, 15:53
Medlem
Står inget i NWT om kraftigt våld mot huvudet som orsak till dödsfallet!
Citera
2026-09-04, 15:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djurensvanner

Någon länkade till en låst artikel i NWT och bifogade en AI-sammanfattning av artikeln. Kan du citera lite från artikeln? AI är ju ren smörja.
Citera
2026-09-04, 15:56
Medlem
Kolla kl. 15:50 då citerade jag
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Någon länkade till en låst artikel i NWT och bifogade en AI-sammanfattning av artikeln. Kan du citera lite från artikeln? AI är ju ren smörja.
Citera
2026-09-04, 15:59
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Kolla kl. 15:50 då citerade jag

Haha, ja fan... Slarvigt av mig, ber om ursäkt. Satt å plitade ner ett eget inlägg då och scrollade inte tillbaks. Jag hittar ut själv!
Citera
2026-09-04, 16:00
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Nu sitter du och ljuger, MGM gick fram till flickan och tafsade, då klev BO fram och sa åt dom att ge fan i det. Sedan vet vi inte exakt vad som hände mer än att MGM slog ihjäl BO.

Det var ju så det inte gick till enligt vad vi vet.
Citera
2026-09-04, 16:11
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:

Nej det verkar vara falska uppgifter som sprids av folk i tråden.
Citera
2026-09-04, 16:13
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Marken riktade knappast våld mot huvudet.

Dessa uppgifter finns inte med i NWT påstås det.
Citera
2026-09-04, 16:14
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det tyder väl isf på att det var farsan som gick fram till killarna gruffade och inte tvärtom.

"Kolla pappa, där är äcklet som raggade på mig!"
"Nu jävlar ska han få!"

Alternativ till din teori:
Dotter: "Det var de där två *pekar på GM* som höll på borta på spelningen.
BO: "Hörni grabbar!! Ni ska ge faan i min dotter, hör ni det?"
GM: "häll käften innan jag knackar in pannan på dig jävla gubbfitta!"
BO: "va faan sa du???? Ge faan i min dotter!!"
GM *slår till / knuffar BO*
...

Säger INTE att det har gått till så. Säger att det är ETT AV MÅNGA scenarion som inte är helt orimliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in