2026-09-04, 11:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Precis, och nu finns alla domar och beslut öppna att läsa, och svaret är glasklart: mamman har under flera års tid ägnat sig åt ett systematiskt umgängessabotage och helt struntat i vad domstolarna har beslutat. Till slut fanns inga andra rättsliga alternativ kvar än polishämtning.

Att mamman på plats ställer till en scen och samtidigt filmar förloppet, för att vinna sympati på sociala medier som om det vore ett bevis på att polisen gör fel är anmärkningsvärt korkat. Självklart blir situationen traumatisk för den lilla killen, men det ansvaret vilar till 100 % på mamman.

Hade hon följt lagen och domstolens beslut från början hade polisen aldrig behövt blanda sig i, och överlämningen hade kunnat ske i lugn och ro. Det är mycket märkligt att vissa tar mamman i försvar och klandrar polisen som bara utför sitt uppdrag, när hela den faktiska bakgrunden finns svart på vitt i domstolsdokumenten.

Du kommer med fakta. Dom som reagerat på den korta filmen ( 99% kvinnor ) tyckte att det
KÄNDES fel. Vi lever i ett känslostyrt samhälle idag.
Citera
2026-09-04, 11:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
När man ser en video på barn hämtade av polisen. Så blir videon ett bevis på att mamman är den som den som har fel i historien. Det värsta är att pöbeln köper mammans historia och förstör ännu mer för familjen och speciellt barnen. Pöbeln bör be barnet och pappan om ursäkt.

Exakt detta. Läs domarma innan du börjar gorma och anklaga polisen och pappam är ett gott råd att följa.
Citera
2026-09-04, 11:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Du kommer med fakta. Dom som reagerat på den korta filmen ( 99% kvinnor ) tyckte att det
KÄNDES fel. Vi lever i ett känslostyrt samhälle idag.

Ja och det var mammans fel att polisen ens behövde komma.

Varför är det alltid män som ska ha skulden för allt elände?
Citera
2026-09-04, 11:56
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ja och det var mammans fel att polisen ens behövde komma.

Varför är det alltid män som ska ha skulden för allt elände?

Kvinnorna tycker det känns bra att det är en man man kan skylla på.
Blir enklare så.
Citera
2026-09-04, 12:05
Medlem
Threadkillers avatar
Jisses, vilken cirkus mamman har ställt till med. Tack till Beria och kurt-sune som skrivit längre inlägg om vad som faktiskt framkommer i domen. Jag har läst igenom den och finner ingen orsak att upprepa vad de redan skrivit.

Den här kvinnan framstår som oerhört manipulativ och tycks ha lyckats dupera hela grannskapet - eller åtminstone så stora delar av det att de som genomskådar henne inte törs säga något. Nu även med hjälp av kyrkan. Obehagligt.

Jag har inga förhandskunskaper om instagramkontot "barneniskaraborg" men de framstår ju som psykopat-feminister. Om det aktuella fallet skriver de:
"#lillaA har under lång tid utsatts för tvångsumgänge där Socialtjänsten i Götene fysiskt tvingat A till att träffa sin pappa.

Idag blev han med våld tagen av polisen för att föras till sin "pappa". Själva polishämtningen pågick i ca 7,5 h där lillaA kämpade mer än vad en liten 5-åring ska behöva göra. Efter 7,5 h så lyckas poliserna lura mamman och bonuspappan att gå ifrån sonen för att "få berätta sin historia". Under tiden ligger lillaA i sängen med sin storayster som är tonåring. Polisen knuffar in bonuspappan helt oprovocerat i en spegel så den och en garderob spricker. Mamman brottas ner och handfängslas i 45 minuter. Storasyster brottas ner brevid lillaA och en polis sätter sig på henne medans några andra poliser sliter ut lillaA med våld i bara kalsongerna.

Det här är verkligheten. Såhär behandlas barn i Sverige som säger nej till att vara med sin våldsutövande pappa.

DELA och SPRID, tagga alla du känner så videon blir synlig."
Det finns INGENTING i domarna om våldsutövande från pappans sida, utan endast från bonuspappans sida (han är inte heller dömd för det, ska påpekas, men barnen ska ha sagt det vid en socialtjänstutredning). Den bonuspappa som mamman numera är "bara särbo" med men som ändå fanns på plats. Instagramkontot hävdar att polisen "helt oprovocerat" puttat in samma bonuspappa i en spegel, fan tro't. Och de sätter citationstecken kring "pappa" - den biologiska pappan alltså.

Att peka ut honom som "våldsutövande pappa" helt utan minsta tillstymmelse till grund (har jag inte missat något så har inte ens mamman anklagat honom för det) borde helt klart bli en förtalsanmälan. Hoppas de åker dit rejält i så fall.

Det är den här sorten (både mamman, "barneniskaraborg" och de kvinnor - uteslutande kvinnor - som ger dem ryggdunkar i kommentarsfältet) som gör att man börjar ifrågasätta kvinnlig rösträtt.

Mamman har haft tusen chanser att förhindra detta. Fy fan vad hemskt.
Citera
2026-09-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beria
Kanske. Men då får du nog komma med något konkret som visar det.

I just det här fallet har socialtjänsten knappast strukit mamman medhårs. Utredningarna tar upp att hon inte förmått trygga barnet inför umgänge, att barnet hamnat i en lojalitetskonflikt, att han riskerat att förlora kontakten med sin pappa och att mammans agerande bidragit till situationen. Det har dessutom funnits uppgifter om våld i hennes eget hem.

Så jag ser inte riktigt vad könet tillför här. Problemet är snarare att det tog fem år, flera domar, verkställighetsärenden och hundratusentals kronor i viten innan systemet faktiskt lyckades genomdriva något.

Om du menar att en pappa hade behandlats annorlunda får du gärna visa ett jämförbart fall. Annars är det mest en känsla.

Konkret? Ett fall skulle inte räcka.

Hittade iallafall tidigare att om det nämndes våld i en vårdnadstvist så var det till skillnad mot vad trollen på Facebook tror en stor sannolikt att mamman vann oavsett hur bevisat eller sannolikt det var.

Här omfattas barnet av våld i mammans omgivning, och det blir i praktiken ingen notis alls - hon är fortfarande tilltänkt som framtida vårdnadshavare.
Citera
2026-09-04, 14:32
Medlem
Vi missar fortsatt barnperspektivet här. Och vad har pappan gjort för att möjliggöra hämtning? Allt ligger inte på mamman. Pappan har också en del i att visa att han är en trygg person för barnet.

Och om det nu är så himla viktigt att barnet har rätt till båda sina föräldrar. Varför klipps mamman med familj av helt från barnet? Barnets egen utsago är att han inte får ha sin smartklocka, han får inte gå på toaletten ifred. Han bevakas.

Han får enligt uppgifter inte heller gå i skolan trots att skolplikt råder.

Domen från tingsrätten säger inte allt utan är ett otroligt nedbantat skrivelse om en otroligt infektera situation som inte belyser hela sanningen.
Citera
2026-09-04, 14:41
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenCeciliaLind
Vi missar fortsatt barnperspektivet här. Och vad har pappan gjort för att möjliggöra hämtning? Allt ligger inte på mamman. Pappan har också en del i att visa att han är en trygg person för barnet.

Och om det nu är så himla viktigt att barnet har rätt till båda sina föräldrar. Varför klipps mamman med familj av helt från barnet? Barnets egen utsago är att han inte får ha sin smartklocka, han får inte gå på toaletten ifred. Han bevakas.

Domen från tingsrätten säger inte allt utan är ett otroligt nedbantat skrivelse om en otroligt infektera situation som inte belyser hela sanningen.

Läs domarna snälla och återkom.

Ja mammor kan vara dumma de med..
Citera
2026-09-04, 14:43
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenCeciliaLind

Har du ens läst domarna?
Mamman har ju hindrat hämtningarna!
Han uppger att han vill att båda är delaktiga i vårdnaden.
Vem säger att han inte får gå i skolan? Mamman?

Det är uppenbart att du missat barnperspektivet med ett snedskott på 90 grader.
Citera
2026-09-04, 14:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Har du ens läst domarna?
Mamman har ju hindrat hämtningarna!
Han uppger att han vill att båda är delaktiga i vårdnaden.
Vem säger att han inte får gå i skolan? Mamman?

Det är uppenbart att du missat barnperspektivet med ett snedskott på 90 grader.

Många som inte klarar av att läsa.domarna

Vad fan är detta? Varför är det bara pappor som kan vara "dumma"?

https://www.gp.se/debatt/ett-rattsvidrigt-overgrepp-att-hamta-ett-halvnaket-barn-med-vald.e9b8538f-4837-4ac1-b935-69aed8fead2 4?
Citera
2026-09-04, 15:15
Medlem
ImStillCutes avatar
Citat:
Många som inte klarar av att läsa.domarna

Vad fan är detta? Varför är det bara pappor som kan vara "dumma"?

https://www.gp.se/debatt/ett-rattsvidrigt-overgrepp-att-hamta-ett-halvnaket-barn-med-vald.e9b8538f-4837-4ac1-b935-69aed8fead2 4?

Kort svar, Ja. Uppenbarligen är det så.
Inlägget var skrivet av en som har egenuppfattningen:

"Visa profilen för Marie Larsson
Marie Larsson
Idag kan jag stolt berätta att jag har jag blivit auktoriserad socionom — ett erkännande av min långvariga erfarenhet, min rättssäkra handläggning och min höga professionella kompetens. 🍾!"

Bäva månde alla pappor i tvist!
Citera
2026-09-04, 15:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImStillCute
Kort svar, Ja. Uppenbarligen är det så.
Inlägget var skrivet av en som har egenuppfattningen:

"Visa profilen för Marie Larsson
Marie Larsson
Idag kan jag stolt berätta att jag har jag blivit auktoriserad socionom — ett erkännande av min långvariga erfarenhet, min rättssäkra handläggning och min höga professionella kompetens. 🍾!"

Bäva månde alla pappor i tvist!

Socionom = Dunning Kruger-utbildning.

De tror på allvar att deras magkänsla har rätt i alla lägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in