2026-09-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Snarare är det som gubbfan tänker som en tvärsäker autist utan gråskalor. Det syns i hans besserwissiga stil i kommentatorsfältet. Han debatterar inte , han dömer och hånar och förminskar.
Specialintressen ( Möp) som han tror han vet det mesta om och blir syrak så fort han känner sig utmanad.

Naej, den gubben saknar humor , prosan är torr som fnöske och beter sig som något slags legend ?
Det är väl därför han inte syns i stora media? Han är helt enkelt inte mediaförbar.

Och saknar djupare kunskaper.
Citera
2026-09-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
L.W. missar en detalj och du tar det som inteckning för att han saknar kunskap. Hur har du det med kognitionen?

Jag har ju här i tråden efter att bara ha läst bloggen någon dag visat på ytterligare fel. "Militärexperten" skriver gång på gång att Sverige har 300 robotar till Patriot. Han tror det eftersom vi fick godkännande att köpa 200 Pac3 och 100 Pac2 en gång i tiden. Alla med minsta koll vet att vi inte har 300 robotar. T ex finns det bara bekräftelse på skarp order av 16 st Pac3.

Häromdagen skrev han att svenska lager och logistikcentraler kommer brinna ner i krig eftersom sprinklersystemet inte funkar om strömmen går. Han vet alltså inte som gammal byggnadsingenjör att det sedan många år är krav på separat vattentak och lokalt dieselaggregat för att driva sprinklersystemet om strömmen går.

Nu fick du helt plötsligt 3 grova fel på ett par dagar. Plus hyllandet av sexualförbrytaren. Och då har jag inte ens läst mer än ett par inlägg.
Citera
2026-09-04, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag har ju här i tråden efter att bara ha läst bloggen någon dag visat på ytterligare fel. "Militärexperten" skriver gång på gång att Sverige har 300 robotar till Patriot. Han tror det eftersom vi fick godkännande att köpa 200 Pac3 och 100 Pac2 en gång i tiden. Alla med minsta koll vet att vi inte har 300 robotar. T ex finns det bara bekräftelse på skarp order av 16 st Pac3.

Häromdagen skrev han att svenska lager och logistikcentraler kommer brinna ner i krig eftersom sprinklersystemet inte funkar om strömmen går. Han vet alltså inte som gammal byggnadsingenjör att det sedan många år är krav på separat vattentak och lokalt dieselaggregat för att driva sprinklersystemet om strömmen går.

Nu fick du helt plötsligt 3 grova fel på ett par dagar. Plus hyllandet av sexualförbrytaren. Och då har jag inte ens läst mer än ett par inlägg.

Nu undrar jag på allvar hur du mår: Du är alltså så fixerad vid en människa att du letar efter små faktafel för att punktera någon slags imaginär bubbla du anser hen befinna sig i. Ganska obehagligt och smått patologiskt

Du behöver börja läsa och röra på kroppen så att du kan sortera dina tankar bättre.

L.W. gör en god insats i folkbildningens- och försvarsviljans tjänst, förutom det tunga lass han drar i Ukrainafrågan. Att människor inte är perfekta i dina ögon får du lära dig lägga där hän om du ska orka med livet.
Citera
2026-09-04, 08:58
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Nu undrar jag på allvar hur du mår: Du är alltså så fixerad vid en människa att du letar efter små faktafel för att punktera någon slags imaginär bubbla du anser hen befinna sig i. Ganska obehagligt och smått patologiskt

Du behöver börja läsa och röra på kroppen så att du kan sortera dina tankar bättre.

L.W. gör en god insats i folkbildningens- och försvarsviljans tjänst, förutom det tunga lass han drar i Ukrainafrågan. Att människor inte är perfekta i dina ögon får du lära dig lägga där hän om du ska orka med livet.

Om någon presenterar saker som fakta och det visar sig vara fel, är åtminstone jag tacksam om någon annan uppmärksammar det. Framförallt om det gäller en inflytelserik (nåja) person. Och 300 jmf 16 är inget "litet fel", samma med sprinklersystemet.
Citera
2026-09-04, 09:06
Medlem
Citat:

Har du läst bloggen alls? Han drar inget "tungt lass", han kopierar bara vad Erik14 et. al sprider i kommentarsfältet.
Citera
2026-09-04, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Har du läst bloggen alls? Han drar inget "tungt lass", han kopierar bara vad Erik14 et. al sprider i kommentarsfältet.

Nej, det där är en lögn.
Citera
2026-09-04, 09:26
Medlem
Citat:

Tråden handlar om Lars Wilderäng och hans blogg. Det är ren konsumentupplysning att informera folk om att han inte vet vad han skriver om. Det är också värt att informera folk om att han samarbetar med en vidrig sexualförbrytare och multikriminell.

Att du väljer att angripa mig som person snarare än det jag skriver är ett typiskt sektbeteende.
Citera
2026-09-04, 10:16
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francois-Marie
Perra har varit enda anledningen att jag tittat förbi ibland. Med sina djupa kunskaper om Rysslands inre har hen gett ovärderlig information i motsats till den stora flocken av sektliknande lismare och fjäskare som huvudsakligen postar meningslösa kommentarer på forumet.

Jag undrar om Lars är stolt över engagemanget från dessa sykofanter eller om han i hemlighet skäms över deras infantila kommentarer men vill ha kvar trafiken till bloggen. Det finns till exempel ett riktigt kioskmongo som VARJE förmiddag då dagens Ukraina-artikel kommer ut är bland de första in i kommentarsfältet och postar samma hjärndöda kommentar, dag ut och dag in:

Citat:
Masja_13
2026-09-04 09:53 - 09:53:35

God morgon Cornucopiakämpar! Vi ger aldrig upp!

Слава Україні! 🇸🇪 🫶 🇺🇦

#RussiaIsATerroristState

Tänk att sitta framför Lars blog varenda morgon och tålmodigt vänta på en ny blogpost för att få gå in och leverera den fåniga kommentaren. Varje dag. Vad ska en sån gök ta sig för när kriget en dag tar slut?
Citera
2026-09-04, 10:19
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag undrar om Lars är stolt över engagemanget från dessa sykofanter eller om han i hemlighet skäms över deras infantila kommentarer men vill ha kvar trafiken till bloggen. Det finns till exempel ett riktigt kioskmongo som VARJE förmiddag då dagens Ukraina-artikel kommer ut är bland de första in i kommentarsfältet och postar samma hjärndöda kommentar, dag ut och dag in:

Tänk att sitta framför Lars blog varenda morgon och tålmodigt vänta på en ny blogpost för att få gå in och leverera den fåniga kommentaren. Varje dag.

Är där fortfarande mongon som tävlar om att vara det första inlägget för dagen, för att som "pris" vinna att skänka en summa till valfritt UA-biståndsprojekt? Precis som att man inte kan göra det ändå, utan att skylta med sin enorma generositet
Citera
2026-09-04, 10:23
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Är där fortfarande mongon som tävlar om att vara det första inlägget för dagen, för att som "pris" vinna att skänka en summa till valfritt UA-biståndsprojekt? Precis som att man inte kan göra det ändå, utan att skylta med sin enorma generositet

Definitivt. Så sent som igår var där en som skröt om att han minsann skulle ge 10.000 kr plus genom att köpa någon slags "utrustningspaket" från sexualbrottslingen och donera.

Det brukar inte heller bara vara första kommentaren utan alla på s.k pallplats skryter om donationer (hur många som faktiskt utförs kan man ju spekulera i).
Citera
2026-09-04, 10:26
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Definitivt. Så sent som igår var där en som skröt om att han minsann skulle ge 10.000 kr plus genom att köpa någon slags "utrustningspaket" från sexualbrottslingen och donera.

Det brukar inte heller bara vara första kommentaren utan alla på s.k pallplats skryter om donationer (hur många som faktiskt utförs kan man ju spekulera i).

Hahaha, precis min tanke också 😂 Vad är det för fel på folk
Citera
2026-09-04, 10:39
Medlem
Francois-Maries avatar
Citat:

Bibelns ord om änkans skärv verkar inte var något för cornucopiasektens följare. Att inte skryta med sin generositet är inte så gångbart i kommentarfältet.
Har man tur kan man till och med få en klapp på axeln av de andra sykofanterna eller om det sker ett under av sektledaren själv.

Likt medeltida flagellanter straffar man sig dessutom med extra donationer i händelse man ser sig gjort något fel. Eller också vredesdonerar man om det något man upprörts av.

Sektbeteendet manifesteras också i om man råkat hänvisa till något som är haram, tex till x.com eller något annat misshagligt som egentligen är oberörbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in