2026-10-06, 09:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heybabariba
Idag en morgon där han är mer lättkjänkt än vanligt. SpaceX rusar, och ”gården” är fortfarande osåld.

Och skriver:
”Svensken borde alltså vara lyckligare än någonsin – målet i livet är att ha så dyr bostad som möjligt. Det är sen gammalt. Nästa mål är att få upp bostadspriserna ännu mer så vi blir dyrast i EU!”

Han bidrar ju sannerligen inte särskilt mycket själv till det målet, som rear ut "gården" och ändå inte får den såld.
Citera
2026-10-08, 11:50
Medlem
2560ps avatar
Nu har jag dragit mitt strå till stacken, hopps Svenska Akademien läser Flashback:

(FB) Nobelpriset i litteratur 2026
Citera
2026-10-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Nu har jag dragit mitt strå till stacken, hopps Svenska Akademien läser Flashback:

(FB) Nobelpriset i litteratur 2026

Shame! Shame! Shame!

Läste idag att Lasse-Basse skaffat ett par smarta glasögon, s.k. glassholes för att kunna sända live till larmcentralen när han misstänker att det kryper ryssar i byxorna, f’låt buskarna.
Citera
2026-10-08, 18:23
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francois-Marie
Nu har det riktigt brunnit i proppskåpet för den god Olofsson. En av de mest värdefulla deltagarna i forumet, PERRAG har avstängts för påstådda SD-sympatier. Totalt grundlöst med alla vettiga mått mätt.

Perra har varit enda anledningen att jag tittat förbi ibland. Med sina djupa kunskaper om Rysslands inre har hen gett ovärderlig information i motsats till den stora flocken av sektliknande lismare och fjäskare som huvudsakligen postar meningslösa kommentarer på forumet.

Bloggaren blir mer och mer lik sitt hatobjekt Trump, med alltmer paranoida och osakliga svingar mot allt som misshagar hans höghet.

Skall man tillämpa samma paranoida syn som Olofsson, så verkar det som den gode bloggaren är en rysk asset som lyckats alienera större delen av den ursprungliga följarskaran. Typiskt rysk taktik att utså splittring under falsk flagg att stödja Ukraina. Troligen har han erbjudits pengar av ryssarna för att hans blogg ska framstå som extrem o osaklig och på så sätt bli mindre relevant för motståndet mot Ryssland

Fast det troligaste är väl att att mannen har psykiska problem. Tragiskt att se förfallet som skett under senaste året

Inte svårt att såra Olofssons ego, när man kommer med förstahandsuppgifter hur vissa platser ser ut eftersom även svenskar har varit i Ryssland. Men givetvis inte han då var det enklare med kick ban och raljerande.
Senast redigerad av junk 2026-10-08 kl. 18:48.
Citera
2026-10-08, 18:43
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
I den fruktansvärda trängseln på Bokmässan hamnade jag bakom en liten kort och bastant tjej. Eftersom vi inte kom framåt föll det sig naturligt att blicken hamnade på hennes ryggsäck. Oj, en sån däringa taktisk ryggsäck Wilderäng brukar skriva inlägg om, tänkte jag. Det stod ett namn på den, ett namn som jag glömt, och därför kopplade jag inte direkt ryggsäcken till Lena Pavlova Wilderäng, eller vad hon nu heter. Men när hon vred huvudet lite såg jag att det var just Lena Pavlova. Hon är extremt jävla kort och mycket fulare i verkligheten än på bild. Jag antar att namnet på ryggsäcken är någon död svensk legosoldat i Ukraina.

Var inte hon någonslags livakt till Olofsson när han trodde att spetnaz låg i varenda buske förut? Jag tror att jag såg honom i stan förut och var inte heller speciellt lång, dock såg han rätt bortkommen ut och väntade på någon vid ett fik.
Citera
2026-10-08, 21:25
Medlem
lockig.surdeg.spiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Var inte hon någonslags livakt till Olofsson när han trodde att spetnaz låg i varenda buske förut? Jag tror att jag såg honom i stan förut och var inte heller speciellt lång, dock såg han rätt bortkommen ut och väntade på någon vid ett fik.

De var i Stockholm den gångna helgen. Såg dem på Kungsholmsgatan iförda träningskläder. Ryskan har tappat formen ordentligt jämfört med senast jag såg dem vilket var 7-8 år sen.
Citera
Igår, 12:56
Medlem
Viktigt att påängtera att träsket mark/härryda ligger in toppen. Har han svårt att sälja huset? 😅
Citera
Igår, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Viktigt att påängtera att träsket mark/härryda ligger in toppen. Har han svårt att sälja huset? 😅

Haha.

Sen fjanteriet att kalla USA-regering för en ”regim” och följare som envisas med att skriva UZA istället för USA.

Ser gott om vänsterblivna som rydligen får vara kvar medan minsta förståelse för SD skickas ut.
Citera
Igår, 13:33
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01

Detta du tänker på?

(FB) De 10 bästa kommunerna (och vilka styr i dem)
Citera
Igår, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Detta du tänker på?

(FB) De 10 bästa kommunerna (och vilka styr i dem)

Precis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in