2026-09-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Ofta han sa det. Det har familjen och ETC lagt till. Problemet är att familjen låter sina barn köra elsparkcykel öht, ännu mer i full fart böand folk.

Varför skulle han inte sagt det? På det här forumet finns det gott om empatiskadade som skriver mycket värre saker. Det är den här tråden bevis på
Citera
2026-09-04, 07:05
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Någonting säger mig dock att flashbackincels aldrig hade behövt ”vittnen” om det var en utlänning som puttade en stackars svensk liten tjej

Antagligen för att majoriteten själva så gott som dagligen bevittnat babbar som inte kan bete sig i möblerade rum och vi är dessutom bekanta med hur brottstatistiken ser ut.

Vad däremot ingen någonsin bevittnat är dessa s k "rasistattacker" där svenska män rycker hucklen och skriker jävla muslim, och som brukar dyka upp i samband med valår och rapporteras i ETC.
Citera
2026-09-04, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
En vän till familjen publicerade ett signalement på gärningsmannen på Facebook i söndags:
Min dotter Yasmine var påväg hem ifrån träningen med sin elscooter och kör förbi en äldre man i Helsingborg (kan ha varit påverkad utav alkohol eller liknande) som knuffar henne med sin axel hårt medan hon kör i fullfart och flyger in i en stolpe och sedan i marken och säger "jävla muslim jävel"

Hon fick röda händer och sveda på läpp och haka.
Händelsen är polisanmäld.

Mannen var lång och stor
Hade blont långt hår med lite skägg.
Hade en grön kofta med bruna finbyxor.
Bar en kartongkasse.
Full fart och han kunde använda axeln? Ungen har ju då kört både för fort and för nära fotgängare..
Citera
2026-09-04, 07:16
Medlem
Det finns en hel del att misstro i denna historia.
-Vi har bara ena parten i historien!
Alltid i alla brottsmål, så är det alltid en fantastiskt stor skillnad på vad både parterna tycker sig ha upplevt.
-Har han verkligen ens puttat henne? Kör hon i full fart och med den hastighet som de går, så är det verkligen inte lätt att hinna och putta, speciellt inte för någon äldre.
Sedan kan det mycket väl vara så att hon har hållit på att köra på honom och han som skydd utifrån kroppens naturliga reflexer är att lyft upp armarna för att skydda sig, vilket från hennes sida upplevt som en putt, hon har alltså varit otroligt nära.
-Sedan kan man inte heller stämpla "jävla muslimjävel" som ett rasistiskt utbrott. Detta är något som uttalas i affekt i en chockartad situation efter att någon har hållit på att bli överkörd och kan bli allt möjligt primitivt.
-Artikeln från ETC är också en riktigt lågvattenartikel enligt värsta skvaller journalistiken över en trafikförseelse i mängden med oklara uppgifter och vinklat för att passa vänsternarrativet.
Senast redigerad av Kammadaj 2026-09-04 kl. 07:20.
Citera
2026-09-04, 07:30
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Någonting säger mig dock att flashbackincels aldrig hade behövt ”vittnen” om det var en utlänning som puttade en stackars svensk liten tjej

Man blir skeptisk när man utsätts för verklighetsstatistik. Jag kommer själv ihåg hur det var första gången jag var i Brandbergen eller Jordbro och på den tiden var det inte så många muslimer där som det är i svenska småorter idag.
Citera
2026-09-04, 07:45
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattbussen4
Fetade: Det tror jag med. Bra formulerat.

Tack detsamma. Känns fint att veta att vi är flera som krigar på

Personligen tror jag inte att svensken kommer att låta sig utrotas lika lätt som våra hjärntvättare försöker få oss att tro.
Citera
2026-09-04, 07:51
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Klocka 19:30 förra torsdagen var 13-åriga Yasmine från Helsingborg på väg hem från fotbollsträningen. Hon berättar om hur en man attackerade henne:
13-åriga Yasmine från Helsingborg berättar att hon var på väg hem från sin fotbollsträning i torsdags vid halv åtta på kvällen då hon körde förbi en äldre man på sin elsparkcykel. När hon passerar mannen i full fart knuffar han henne hårt i sidan samtidigt som han säger ”jävla muslimjävel”, säger hon till Dagens ETC. Yasmine, som inte har en chans att hinna reagera, kastas rakt in i en stolpe och slår därefter ansiktet i marken.

– Först blir jag helt chockad. Men sen när jag gick upp från marken blev jag jätteledsen. Vad har jag gjort honom liksom? Varför är inte jag värd samma som andra människor, säger hon.

https://www.etc.se/inrikes/13-aariga-yasmine-knuffades-av-elsparkcykel-islamofobiska-utspel-paaverkar-maenniskor
Yasmine klarade sig med lindrigare skador men det kunde ha slutat värre. Händelsen har polisanmälts:
När dottern kom hem var Mariam i tvättstugan.

– Yasmine var extremt ledsen. Hon grät och förstod inte varför någon skulle vilja ge sig på henne med våld.

Mariam ringde polisen på en gång och gjorde en anmälan.
Även HD har skrivit om historien som på nätet (https://x.com/BusuladzicSead/status/2093752055454175550) naturligtvis påståtts vara uppdiktad:
Yasmine, 13, knuffades till marken på väg hem från träningen

När 13-åriga Yasmine var på väg hem från fotbollsträningen blev hon kallad ”jävla muslimjävel” och knuffad till marken av en man. Det berättar hon för HD när tidningen träffar henne några dagar efter händelsen, som fått stor spridning i sociala medier. Nu försöker polisen identifiera mannen.

https://www.hd.se/helsingborg/yasmine-13-knuffades-till-marken-pa-vag-hem-fran-traningen/
Får väl se sig för när hon framför ett fordon på trottoaren. Bra att någon sade åt henne. Men gissar att hon förstärkt orden en aning.
Citera
2026-09-04, 07:54
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Man blir skeptisk när man utsätts för verklighetsstatistik. Jag kommer själv ihåg hur det var första gången jag var i Brandbergen eller Jordbro och på den tiden var det inte så många muslimer där som det är i svenska småorter idag.

Fast vad betyder verklighetsstatistik egentligen?

Annars håller jag med. Landets småorter var översvämmade redan för tio år sedan, och det har bara blivit värre för varje halvår som har gått.

Många av de "ensamkommande" migranterna börjar antagligen redan få barnbarn, i takt med att deras kids blir tonåringar också. Men det verkar också fyllas på med nya i en oavbruten ström.
Citera
2026-09-04, 07:54
Medlem
Fettsugnings avatar
Man vet att det är val snart när vänstermedia drar igång sina uppdiktade rasistattackhistorier.
Citera
2026-09-04, 07:55
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Får väl se sig för när hon framför ett fordon på trottoaren. Bra att någon sade åt henne. Men gissar att hon förstärkt orden en aning.

Aka ljugit sig gul och blå
Citera
2026-09-04, 08:07
Medlem
Hegamons avatar
Nej, försök putta till en elssparkföraren i 20 blås, ni vill inte prova det. 13-åringen ser lika stor ut som mamman.

Som anekdot så blev jag påkörd av en sådan där invandrare (han tittade i mobilen samtidigt som han körde full rulle framåt) men man, kanske 25 år, vikt typ 70 kg. JAAAA, 25 åringen åkte in i mig och flög bokstavligt mot ett räcke! Men det var ju för han körde in i axeln på mig och jag var tvungen parera lite så av ren tur fick elscooterföraren ta värsta smällen, han tappade balansen och fortsatte rakt in i ett räcke, kabonk. Jag puttade inte utan räckte jag spände axeln. Haha, både skotern flög och invandraren med, han gjorde en halv volt i luften och landade rakt över ett räcke, kabonk, smack, bonk.

Om det hänt eller inte, jag vet inte. Men med säkerhet inte som det återberättas i ETC.se. Möjligen den äldre mannen satt ut händerna för att skydda sig, det skulle möjligen kunna vara sanningen.
Senast redigerad av Hegamon 2026-09-04 kl. 08:18.
Citera
2026-09-04, 09:03
Medlem
Till er som undrat nej jag tänker inte rösta på vänstern och jag kan inte rösta på mp. O SD är otänkbart. Ville rösta på M men då får jag med SD så det blir S. Men ser man bort från politiken så har ni kass människosyn då ni säger att det var rätt åt flickan. Sen kan man ju diskutera huruvida 13åringar ska fara runt på sparkcykel heller. Sen gillar inte jag heller invandrare som inte sköter sig och kan tycka många är jävligt störande.Men tyckte att SD gick lite långt i sina utvisningar av tonåringar som skött sig o gått länge I skolan här osv. Men om man bortser från ursprung så är ju en 13åring en 13åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in