2026-09-03, 12:47
Avstängd
Jon10s avatar
Ska dock tilläggas att en gång på bussen när jag gick i skolan satt jag vid dom här 4 sätena i bussen.

Det var lediga säten brevid mig så kommer 2 st kvinnor i slöja och en utav de kvinnorna pekar som ”där är ledigt säte” då visar den andra kvinnan med slöja nej med huvudet och säger rakt ut ”smuts”.

Bara för att jag var svensk.

Så rasism goes both ways.
Citera
2026-09-03, 12:47
Medlem
En vän till familjen publicerade ett signalement på gärningsmannen på Facebook i söndags:
Min dotter Yasmine var påväg hem ifrån träningen med sin elscooter och kör förbi en äldre man i Helsingborg (kan ha varit påverkad utav alkohol eller liknande) som knuffar henne med sin axel hårt medan hon kör i fullfart och flyger in i en stolpe och sedan i marken och säger "jävla muslim jävel"

Hon fick röda händer och sveda på läpp och haka.
Händelsen är polisanmäld.

Mannen var lång och stor
Hade blont långt hår med lite skägg.
Hade en grön kofta med bruna finbyxor.
Bar en kartongkasse.
Citera
2026-09-03, 12:50
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag hade trott på det om det hade varit en 18 årig pojke. Jag förstår precis hur Taquiya fungerar och hur de använder den.
Hur i detta fall?
Citera
2026-09-03, 12:51
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Klocka 19:30 förra torsdagen var 13-åriga Yasmine från Helsingborg på väg hem från fotbollsträningen. Hon berättar om hur en man attackerade henne:
13-åriga Yasmine från Helsingborg berättar att hon var på väg hem från sin fotbollsträning i torsdags vid halv åtta på kvällen då hon körde förbi en äldre man på sin elsparkcykel. När hon passerar mannen i full fart knuffar han henne hårt i sidan samtidigt som han säger ”jävla muslimjävel”, säger hon till Dagens ETC. Yasmine, som inte har en chans att hinna reagera, kastas rakt in i en stolpe och slår därefter ansiktet i marken.

– Först blir jag helt chockad. Men sen när jag gick upp från marken blev jag jätteledsen. Vad har jag gjort honom liksom? Varför är inte jag värd samma som andra människor, säger hon.

https://www.etc.se/inrikes/13-aariga-yasmine-knuffades-av-elsparkcykel-islamofobiska-utspel-paaverkar-maenniskor
Yasmine klarade sig med lindrigare skador men det kunde ha slutat värre. Händelsen har polisanmälts:
När dottern kom hem var Mariam i tvättstugan.

– Yasmine var extremt ledsen. Hon grät och förstod inte varför någon skulle vilja ge sig på henne med våld.

Mariam ringde polisen på en gång och gjorde en anmälan.
Även HD har skrivit om historien som på nätet (https://x.com/BusuladzicSead/status/2093752055454175550) naturligtvis påståtts vara uppdiktad:
Yasmine, 13, knuffades till marken på väg hem från träningen

När 13-åriga Yasmine var på väg hem från fotbollsträningen blev hon kallad ”jävla muslimjävel” och knuffad till marken av en man. Det berättar hon för HD när tidningen träffar henne några dagar efter händelsen, som fått stor spridning i sociala medier. Nu försöker polisen identifiera mannen.

https://www.hd.se/helsingborg/yasmine-13-knuffades-till-marken-pa-vag-hem-fran-traningen/
Ungdjävulen ljuger så klar. det gör de så fort de öppnar munnen.
Citera
2026-09-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
""Varför är inte jag värd samma som andra människor, säger hon""

Där dog denna historia. INGEN 13 åring har ett sånt språk.

rent påhitt, klart dum-tjacken på ETC köper detta rakt av
ja nej muslimungen ljuger .
Citera
2026-09-03, 12:57
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Hur i detta fall?

Jag kan ta ett exempel från Pallywood där de producerar flera olika nyhetsklipp med samma personer, en där mamman grinar för att hennes barn blev dödade i en israelisk bombattack som de visar på SVT och BBC, en annan med samma mamma där mamman skrattar av lycka att hennes barn dog martyrdöden och är i himlen med Allah, som de visar för palestinierna.

Eller den där ungen härommånaden som blev dödad i en israelisk attack på Gaza där ingen nämnde att zonen som ungen blev dödad i var en röd evakueringszon och hade varit det i flera månader samt att hennes föräldrar lämnat området för att ta sig till en säker zon och lämnat kvar sitt barn i krigszonen. Enkla sätt man kan ändra på sanningen med lite vinklar eller hur?
Citera
2026-09-03, 12:58
Avslutad
Det kan vara sant, men frågan är om något enstaka fyllo ska få ligga till grund för en föreställning om ökad fientlighet.
Citera
2026-09-03, 13:01
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Polisregion syd bekräftar att Helsingborgspolisen har upprättat en anmälan om misshandel. Yasmine tycker det är konstigt att polisen inte rubricerar det som hatbrott.
De som observerade den oprovocerade attacken är naturligtvis välkomna att höra av sig till Polisregion syd.

Ja vi får se, det är möjligt att det inte finns några, det är svårt att se något som inte har skett.
Citera
2026-09-03, 13:02
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Jag kan ta ett exempel från Pallywood där de producerar flera olika nyhetsklipp med samma personer, en där mamman grinar för att hennes barn blev dödade i en israelisk bombattack som de visar på SVT och BBC, en annan med samma mamma där mamman skrattar av lycka att hennes barn dog martyrdöden och är i himlen med Allah, som de visar för palestinierna.

Eller den där ungen härommånaden som blev dödad i en israelisk attack på Gaza där ingen nämnde att zonen som ungen blev dödad i var en röd evakueringszon och hade varit det i flera månader samt att hennes föräldrar lämnat området för att ta sig till en säker zon och lämnat kvar sitt barn i krigszonen. Enkla sätt man kan ändra på sanningen med lite vinklar eller hur?
Precis som dom gör här i Sverige alltså.
Dom ljuger och påstår att det finns problem med brottslighet bland invandrare.
Det är väl precis samma sak?
Citera
2026-09-03, 13:07
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Precis som dom gör här i Sverige alltså.
Dom ljuger och påstår att det finns problem med brottslighet bland invandrare.
Det är väl precis samma sak?

På vilket sätt är det lögn att invandrare är överrepresenterade i brott?
Citera
2026-09-03, 13:11
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
På vilket sätt är det lögn att invandrare är överrepresenterade i brott?
Det handlar ju om att folk behöver höra det dom vill höra.
Du är inte annorlunda.
Du vill ha kriminella invandrare och då är det politiker och medias uppgift att ge det till dig och dina sorgliga likar.
Dom har inget annat val.
Citera
2026-09-03, 13:13
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Det handlar ju om att folk behöver höra det dom vill höra.
Du är inte annorlunda.
Du vill ha kriminella invandrare och då är det politiker och medias uppgift att ge det till dig och dina sorgliga likar.

Trams. Invandrare är överrepresenterade i brott och muslimer är överrepresenterade bland brottslingar jämfört med andra religiösa grupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in