Citat:
Ursprungligen postat av
helrolog
Märkligt det här med decimaler, gick också gymnasiet på 80-tslet , där fanns absolut inga decimaler i betyget.
Sent svar. De dokument som finns är avbilder ur en så kallad
betygskatalog, där varje delkurs har ett siffervärde (ofta med decimaler, vet inte om det är medelvärden av kanske ett par delkurser).
I slutbetyget blir det heltals-siffror men något slutbetyg har jag inte sett.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin257
Skulle kunna vara ett klassiskt sabbatsår för någon som är skoltrött.
Så kan det vara.
Sen kan i vart fall inte jag släppa tanken på hur det såg ut runtikring honom - med kontaktförbudet (fadern) och annat som kan förklara perioder av frånvaro.
Citat:
Ursprungligen postat av
BiskopHansBrask
Synnerligen intressant, och det hör till etiketten att berömma det strilande flödet av tillkommande information.
Det kan förstås ha varit komplettering, arbete, annan utbildning eller något så prosaiskt som ett vanligt mellanår. Men med de skolresultat som nu ligger på bordet är komplettering åtminstone en fullt rimlig liten hypotes att låta vandra omkring i salongen, anser Biskopen.
Ja, och exakt vad som bidrog till perioder av "icke-studier" kanske inte blir känt för allmänheten. Men vi spekulerar (i väntan) högt och lågt (något jag för övrigt uppskattar)
Citat:
Ursprungligen postat av
BiskopHansBrask
Och Biskopen måste säga att skolarkeologi är betydligt mer spännande än namnet antyder. Man börjar med en lucka på ett läsår och innan kvällen är över sitter man och rotar i gamla betygskataloger som vore det Rosettastenen.
Biskopen är inte bara en seriös debattör utan också en underfundig en