2026-09-03, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Såklart MSM släpper detta precis innan valet, de satt säkert med "scoopet" i veckor/månader, men valde nu..... Uppenbart

Nu vet jag inte hur hon vurmat för Ryssland, men i vilket fall behöver ju Sverige som stat samt MSM nyansera bilden va hela Ukraina-Ryssland-konflikten. Det är ju ren Ukraina-propaganda för det mesta...men ett mynt har som bekant två sidor

Skulle du ha fällt ett sådant uttalande under efterkrigstiden så skulle du garanterat ha SÄPO:s ögon på dig. Jag antar att du är en ung finnig pojkspoling, i alla fall l tankevärlden, eller en flicka med flätor så din historielöshet må ursäkta det hela, för den här gången.
Citera
2026-09-03, 17:42
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Denna typen av nyheter kommer alltid ut passande innan valen. Och det är alltid SD som granskas.

Motexempel bara för att tydliggöra hur grunt ditt argument är:

Expressen granskar vänstern I DAG, TOPPNYHET

https://www.expressen.se/nyheter/politik/skatteintakter-blir-miljonvinster-i-miljopartisters-valfardsbolag/
Citera
Medlem
Verkar inte finnas en enda jävla vettig människa eller parti att rösta på i det här jävla lallarlandet.
Infiltratörer, kollaboratörer och korrupta svin hela jävla packet.
Fy fan!
Citera
Medlem
SirTomhamHatts avatar
Behöver inte icke folkvalda tjänstemän i riksdagen genomgå säkerhetskontroll innan anställning eller är detta något som uteslutande är till för oss som inte jobbar i maktens korridorer?
Citera
2026-09-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Vad är problemet?

SVT gör sitt jobb och rapporterar om ett allvarligt avslöjande från Expo.

eller

SD avlönar ryska spioner.

Ja det normala borde ju vara att man blir oroad av själva händelsen som renderar rubrikerna.
Citera
2026-09-03, 17:52
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Jag har fullt förtroende för SD i försvarsfrågan. Jimmie Åkesson har i åratal, över ett decennium, drivit kravet på ett starkare försvar och jag vill minnas att han fick skit för det av Reinfeldt. Jodå, här framträder Reinfeldt i sin falska ynkedom medan Jimmie Åkesson franstår i som klok och ansvarstagande. Och han fick ju 100 % rätt!

https://www.youtube.com/watch?v=YD21vjXyktA

Jag har med spänning väntat på vad för skandaler som den vänsterextrema organisationen EXPO, och andra vänsterextremister, har sparat och plocka fram för att skada SD och Tidö-partierna. Och mycket riktigt, så här i slutskedet av valspurten "hittar" de en funktionär i Riksdagen som har spridit ryssvänlig propaganda. En nyhet för EXPO? Knappast. Det här har pågått sedan Ryssland invaderade Krim år 2014 för tolv år sedan. Och bomben exploderar tio dagar före valet!

INGEN sprider längre ryssvänlig propaganda i Sverige utom ryska agenter och och kanske en handfull knäppskallar. Det var inte helt ovanligt att man för länge sedan visade förståelse för Rysslands motiv: Angela Merkel, Gerhard Schröder, Depardieu, Marine le Pen och ja faktiskt en del Sverigedemokrater. Men så är det inte längre sedan flera år tillbaka. Även hos de vilseledda ryssvänner som tidigare kan ha funnits i Sverige i Sverige har poletten trillat ner och att Ryssland och den ryska regimen inte är något annat än bara ren skit.

EXPO:s "bomb" är en icke-fråga och endast och uteslutande avsedd att skada Sverigedemokraterna och det blågula laget.

Hade du resonerat på samma sätt om en tjänsteman hos Vänsterpartiet hade avslöjats som ryssvän?

Nå...?
Citera
2026-09-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Det är ju inte direkt någon nyhet att SD inte kan hålla rent från putinister, men den här storyn var ändå ganska graverande.

Tjänstemannen var med redan vid Pavel Gamovs katastrofresa 2017 och har spridit putinism både innan och efteråt. Man är bra blåögd om man tror att detta skulle ha gått hela partiet förbi under alla dessa år.

Nope. Om jag kan tänka mig att ta en kula för landet i krig så kan jag väl stå ut med sossarna i fyra år även om det svider. Jag har inget förtroende för SD i försvarsfrågan och då kan jag inte bidra till att de får ministerposter och inflytande i det här läget.

Grattis C eller blankrösten, vi ses nästa helg.
Ja, för du, Expo-riddaren, hade ju verkligen tänkt rösta på SD före denna skitartikel.

Vilket jävla valsvammel ni håller på med. Så jävla löjligt.

Tar man Expo seriöst ska man skjutas för man är så extremt efterbliven att det inte finns någon mening att låtas existera. Detta inkluderar alla på SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
SD verkar ha svårt att sluta med Ryssvurmandet!
Går ända upp i partitoppen.

Har Expo sagt det, så är det så….
😂😂😂
Citera
Medlem
Vänstertrollen går i taket.

Ja det är en enskild person som givetvis ska kastas ut ur partiet.

Samtidigt så verkar man inte bry sig om att Vänsterpartiet kryllar av terrorsympatisörer och Islamister.

Tråden förtjänar inte att ligga högst upp.
Citera
Medlem
Tropicalss avatar
Alla som för fram fiendens budskap bör själva betraktas som fienden.
Citera
2026-09-03, 17:55
Medlem
Citat:
Vad är problemet?

SVT gör sitt jobb och rapporterar om ett allvarligt avslöjande från Expo.

eller

SD avlönar ryska spioner.
SVT jobbar med kommunisterna på Expo? Detta är extremt allvarligt eftersom det är skattepengar det handlar om. Eller är vi kommunister nu helt plötsligt? Landsförräderi deluxe på SVTs personal. Arkebusering!
Citera
2026-09-03, 17:58
Medlem
Citat:
Motexempel bara för att tydliggöra hur grunt ditt argument är:

Expressen granskar vänstern I DAG, TOPPNYHET

https://www.expressen.se/nyheter/politik/skatteintakter-blir-miljonvinster-i-miljopartisters-valfardsbolag/

Är Expressen statligt ägd? Det är väl en borgartidning?
Dessutom granskas samtliga vänsterpartiet, det riktas ej mot ett specifikt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in