2026-09-05, 16:51
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
Eeeh. Nu gällde detta SD eftersom SD slickar både Ryssstjärt och Israelstjärt.
Ställ din "obildade, korkade eller onda"-fråga till SD istället vettja.
Att slicka Ryssland i arslet är att i förlängningen slicka Iran i arslet. Och du känner väl redan till Irans inblandning i Palestina?
Citera
2026-09-05, 16:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
Eeeh. Nu gällde detta SD eftersom SD slickar både Ryssstjärt och Israelstjärt.
Ställ din "obildade, korkade eller onda"-fråga till SD istället vettja.
Okej, du tillhör facket korkade då.
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.
https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Citera
2026-09-05, 17:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.
https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-minst-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet
Det är sverigedemokratisk opportunism. Detta är kärnan i partiet --> https://frivarld.se/sakerhetsradet/sds-rysslandsroster-sticker-ut-i-europaparlamentet/
Citera
2026-09-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jodå, det här kan visst få väljare att byta block.

Allt beror på hur Ulf Kristersson väljer att agera. Sätter han hårt mot hårt så kanske väljare från SD går till M istället.

Men städas det inte upp så kan väljare byta block för att slippa SD i en regering.

En förtroendefråga helt enkelt.

Man måste vara en riktig praktidiot om man byter block för en sån här grej. Att man hellre låter V och MP styra och ställa i avgörande och kritiska frågor, än att rösta på Tidö för att en brud som saknar politiskt inflytande kanske tyckte att Putin var en hyvens kille för 15 år sen.
Citera
2026-09-05, 17:16
Medlem
Citat:
Tål att upprepas för alla vänsterdårar som maniskt upprepar vad de blivit lärda av fakemedia.

Tror dock inte det gör någon skillnad, galenskap går inte att bota.
Citera
2026-09-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det är det jag sa från början. Såna här nyheter påverkar troligen den flyktiga väljarbasen, men det betyder troligen bara att väljarna byter parti inom samma block, precis som V så går vissa till S eller MP efter islam-kritiken. Det var dock nån här som menade på att det inte berör SD:s väljarbas alls, vilket jag menar är felaktigt. Jag menar; varför ens krishantera ifall man är helt säker på att ingen lämnar, samt varför ens orka motdebattera en sån här nyhet här på FB om man nu är så säker?

Även om SD, som jag nämnde tidigare, sällan tar skada av mediadrev är de rejält överkänsliga för kritik från EXPO-håll av någon sjuk anledning som ingen förutom de själva tycks förstå. Hur många kompetenta politiker har de inte kastat ut genom åren efter att Mattias Karlsson fått ett telefonsamtal från något kräk på deras redaktion?
Citera
2026-09-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Även om SD, som jag nämnde tidigare, sällan tar skada av mediadrev är de rejält överkänsliga för kritik från EXPO-håll av någon sjuk anledning som ingen förutom de själva tycks förstå. Hur många kompetenta politiker har de inte kastat ut genom åren efter att Mattias Karlsson fått ett telefonsamtal från något kräk på deras redaktion?
Nu är nog Robert Aschberg. Vice ordförande. info@expo.se glad och slår sej på sina knä när SD blir granskade 🤮
Citera
2026-09-05, 17:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är sverigedemokratisk opportunism. Detta är kärnan i partiet --> https://frivarld.se/sakerhetsradet/sds-rysslandsroster-sticker-ut-i-europaparlamentet/
Tack, där fick jag den historiska utvecklingen inom partiet. SD har gjort en resa, minst sagt. Viktigast nu är hur dom står i dag.

Kvinnan som tråden handlar om bör väl inte få hantera alltför känslig information i framtiden, kan jag tycka. Nu är hon barnledig så SD har tid på sig att utforma hennes framtid inom partiet och på hennes arbetsplats. Även om det inte finns något konkret brottsligt från hennes sida så kan man inte vara nog försiktig. Det är min åsikt.
Citera
2026-09-05, 17:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Man måste vara en riktig praktidiot om man byter block för en sån här grej. Att man hellre låter V och MP styra och ställa i avgörande och kritiska frågor, än att rösta på Tidö för att en brud som saknar politiskt inflytande kanske tyckte att Putin var en hyvens kille för 15 år sen.

Det här är ett dilemma.
Citera
2026-09-05, 17:54
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Du har alltså inga bevis och sitter där och endast missbrukar din yttrandefrihet med substanslöst skitprat. Precis som Expo och Statsmedia.

Ja, jag utgår från att SD-ledningens brevvänner i Expo faktiskt inte skulle ljuga om en sådan sak som att tjänstemannen i fråga faktiskt är anställd av riksdagen för SDs räkning.

Menar du Mattias Karlssons brevkompisar på export ljuger om det? Är hon kanske miljöpartist eller centerpartist?
Citera
2026-09-05, 18:17
Medlem
Nu när det börjar bli mer tydligt att det här handlar om smutskastning av en privatperson inställer sig frågan, ska verkligen EXPO skattefinansieras när de sysslar med påverkansoperationer som den här? Är det verkligen rimligt att jag som har sunda högervärderingar betalar skatt som till viss del går det propagandister för extremvänstern?
Citera
2026-09-05, 18:34
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Nu när det börjar bli mer tydligt att det här handlar om smutskastning av en privatperson inställer sig frågan, ska verkligen EXPO skattefinansieras när de sysslar med påverkansoperationer som den här? Är det verkligen rimligt att jag som har sunda högervärderingar betalar skatt som till viss del går det propagandister för extremvänstern?
Första frågan är väl om de får något sådant stöd. Jag hittar dem inte i listan.
Däremot hittar jag Epoch Times som verkligen säljer osunda högervärderingar.
Jag hittar även en lokaltidning från moderatstyrda kommuner som drar in 5,4 miljoner i bidrag bara för att de delat upp sin verksamhet på 9 delar.
Känns som om traktens kända skattesmitare kan vara verksamma där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in