2026-09-03, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kan du berätta varför Israel isf inte mördat Candace och Hasan Piker ännu för de känns väl en aning högre prioritet än en influencer som polade med Netanyahu.
Dom är väl inte bästa vänner med Trump?
Citera
2026-09-03, 14:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Dom är väl inte bästa vänner med Trump?

Fattar inte vad du menar. Skulle Israel mördat Kirk för att Kirk var pro-Trump?
Citera
2026-09-03, 14:12
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar. Skulle Israel mördat Kirk för att Kirk var pro-Trump?
Israel kan ha varit inblandat i mordet eftersom Trump och Charlie var så nära ja. Charlie skulle troligen blivit president om han fått leva.
Citera
2026-09-03, 14:15
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Israel kan ha varit inblandat i mordet eftersom Trump och Charlie var så nära ja. Charlie skulle troligen blivit president om han fått leva.

Närmare än J.D. Vance eller?
Citera
2026-09-03, 14:17
Medlem
Citat:
Närmare än J.D. Vance eller?
Det tror jag. På ett personligt plan. Och J D Vance är ju inte kritisk till Israel på riktigt. Det var Charlie.
Citera
2026-09-03, 14:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Men dina "debunkningar" brukar ju oftast vara trams. Så jag är ganska säker på att det varit överdriven trafik från Israel.
Enligt dig finns det absolut inga bevis mot Tyler, så varför skulle jag tro eller ens bry mig om att du håller med om debunkningarna?

Jag bara menar att det här har redan varit uppe och inget har ändrats så du kan läsa de posterna istället för att dra upp det igen.
Citera
2026-09-03, 15:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det tror jag. På ett personligt plan. Och J D Vance är ju inte kritisk till Israel på riktigt. Det var Charlie.

Jo, J.D. Vance är MER än "kritisk" till Israel, och du är totalt jävla dum i huvudet om du tror att Charlie Kirk var kritisk till Israel.
Citera
2026-09-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Enligt dig finns det absolut inga bevis mot Tyler, så varför skulle jag tro eller ens bry mig om att du håller med om debunkningarna?

Jag bara menar att det här har redan varit uppe och inget har ändrats så du kan läsa de posterna istället för att dra upp det igen.
Jag drog inte upp det. Det var en fråga från någon angående vad jag ansåg vara undersökning av brottsplats.
Citera
2026-09-03, 15:22
Medlem
Citat:
Jo, J.D. Vance är MER än "kritisk" till Israel, och du är totalt jävla dum i huvudet om du tror att Charlie Kirk var kritisk till Israel.
Var det därför Charlie antydde att Israel lät massakern ske? För att han var okritisk?
Citera
2026-09-03, 15:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Var det därför Charlie antydde att Israel lät massakern ske? För att han var okritisk?

Charlie sa inte att Israel ville att massakern skulle ske nej. Din läsförståelseförmåga motsvarar en efterblivens. J.D. Vance hänger med öppet antisemitiska personer som inte bara hatar Israel utan judar generellt. Charlie Kirk var en Israelvän som regelbundet åkte till Israel och hade flera Israelresor inplanerade. J.D. Vance undviker att åka till Israel om han inte måste.
Citera
2026-09-03, 15:57
Medlem
Citat:
Charlie sa inte att Israel ville att massakern skulle ske nej. Din läsförståelseförmåga motsvarar en efterblivens. J.D. Vance hänger med öppet antisemitiska personer som inte bara hatar Israel utan judar generellt. Charlie Kirk var en Israelvän som regelbundet åkte till Israel och hade flera Israelresor inplanerade. J.D. Vance undviker att åka till Israel om han inte måste.
Var det därför som Charlie skrev att han tänkte lämna den proisraeliska rörelsen? För att han var okritisk mot den?
Citera
2026-09-03, 16:52
Medlem
rednaxela90s avatar
Citat:
Var det därför som Charlie skrev att han tänkte lämna den proisraeliska rörelsen? För att han var okritisk mot den?
Du överbetonar vad Charlie Kirk sa och skrev. Han var kritisk mot vissa saker som den israeliska regeringen gjorde, men överlag var han en Israel-vän. Hans stöd för Israel var också förankrat i hans kristna övertygelse, bland annat synen att man ska välsigna och inte förbanna Israel. I Bibeln står det: ”Jag skall välsigna dem som välsignar dig och förbanna den som förbannar dig” (Första Moseboken 12:3), och det var något som Charlie Kirk trodde på.

Hans sista bok, Stop, in the Name of God: Why Honoring the Sabbath Will Transform Your Life, handlade dessutom om sabbaten och argumenterade för värdet av att återupptäcka och praktisera sabbatsvilan.

Så även om Candace Owens och andra med liknande uppfattningar nu i efterhand försöker framställa Charlie Kirk som en del av deras antisemitiska gäng, så var han inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in