Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Ballard påminner lite om Trump också. Initialt upplevs han (i Örebro i vart fall) som en "frisk fläkt" men sedermera visar han sig vara en narcissistisk 5-åring.
Jag håller fullständigt med. Var initialt väldigt underhållande att titta på när han satte dom korkade kommunalpolitikerna på plats, bröt mönster och rörde om i klägget. Men efter hand har jag börjat tröttna allt mer och se igenom honom.
Han har rätt om mycket, men jag förstår inte varför han måste uttrycka sig så otroligt aggressivt och använda uttryck som blöjnassar använder ("KAOZBLATTEN SKA UT!"). Han är också extremt dålig på att lyssna och använder aggression och personangrepp för att få motståndaren ur spel.
Han kommer som bekant från extremvänstern och jag tycker mer och mer att man kan urskilja en Stalin i honom, inte minst då han vill införa arbetsläger och använder en extremt auktoritär stil överlag.
Han är helt klart en svensk Trump på många sätt, och det är samma typ av personer som älskar honom som älskar Trump. Och precis som Trump är han en produkt/symptom av samtiden, med det allt växande politikerföraktet.