Citat:
Ursprungligen postat av
Bassplay
Ja alltså tar man "väljarnas" sida vet jag ju direkt vilken idiot du är.
Jag kan hålla med om att Allard avbryter för mycket , det får han lära sig att hålla tillbaka med, men ta tex andra tjejen, som håller på att börja gråta. Tydligt att hon är psykiskt sjuk och hon är en bra representant för MP.
Hon är ung, okunnig och dåligt påläst. Nu höll han sig lugn med henne utöver att använda en ton som passat bättre mot mig då jag tänt till istället "Vad fan svamlar du om?" Är typiskt om man vill bråka online, i en normal diskussion säger ingen sådant. Ingen frisk människa iallafall och det är väl därför hon är.frustrerad sedan. Hon tar en debatt hon inte klarar av i ett samtal med typiska härskartekniker utan att hon klarar av att bemöta sådant heller.
Sedan så säger jag inte att han inte har sina poänger men han har lika många sådana förlorade om inte fler förlorade än bra.
Om nordpomerna smälter försvinner människors dricksvatten och förmågan att vattna jordbruk vilket innebär torka samt massflykt. Dvs
klimatflyktingar. Om fler människor kommer på flykt, innebär det även att fler människor kommer hit och till Europa beroende av vart klimatet drabbas hårdast.
Vi kan börja med det som en konsekvens när man faktiskt inte vill ha mer invandrare.
Dålig miljö/klimatpåverkan=flyktingar
Det tillhör grundläggande allmännkunskap.
Även klimatflyktingar, dvs de som måste fly för att få dricksvatten, möjligheter att äta eller bara undkomma torka och bränder, är flyktingar då även deras liv hotas.
Om hela världen gjorde lika mycket klimatavtryck som svenska medborgare skulle vi behöva 3-4 jordklot.
Miljöförstöring drabbar de fattigaste absolut värst, även om det inte är i specifikt Sverige så år det svensk konsumtion. Även i Europa dör människor till följd av klimatet.
Om Europa står för 6 % av utsläppen så är det inte vad all vår konsumtion mm resulterar i. Om vi har bland de lägsta utsläppen så ska vi givetvis inte arbeta för högre utsläpp.
Raderade vi ut hela Europa så skulle givetvis klimatet påverkas positivt och vi är ett land av många. Tänker alla länder som så att "Vi spelar ingen roll" så innebär det givetvis att alla tillsammans skapar negativt klimat. Varför är våra klimatavtryck såpass stora att en planet inte är tillräckligt ifall alla ville leva som oss, om vi nu är obetydliga?
Sedan så ska människors arbeten givetvis leda till resultat, inte vara som påhittade projekt på arbetsförmedlingen för att dölja arbetslöshet genom falsk sysselsättning. Men det är en annan sak då otroligt många i arbete, tro det eller ej, arbetar.
Vad tjejen gör fel är att hon glömt bort vad hon själv pratar om. Sedan kan man inte påstå att sossarna inte är sossar i samma anda som man säger att de inte har tillräckligt med makt för att ha kunnat agera bättre och därefter att alla partier tycker likadant.
Nej sossarna har inte varit sossar sedan 70-80- talet eller något sådant. Däremot så lever vi i en demokrati vilket innebär att alla ska få vara med och bestämma, inte bara de som röstar på en sida och politiker är skyldiga att representera de som röstat fram dem och rösta samt lägga förslag och ändra/forma samhället efter det. Även rösta enot förslag som de tror inte följer väljarna eller är bäst för Sverige i lämgden. Problemet var att det har de allihopa skitit i eftersom de trodde att svenska folket representerade dem, inte tvärtom. Där klämmer skon mest, politikerna har arbetat efter att folk ska följa dem, inte att politik ska spegla folket.
Jag har inte några större klimatpolitiska åsikter mer ön att vi måste värna miljön av både egna skäl som ur human och solidarisk synpunkt.
Här kan ni läsa hur det t.ex krockar led att vara emot invandring och för miljöförstöringen.
https://www.naturskyddsforeningen.se/artiklar/andrat-klimat-driver-manniskor-pa-flykt/
Citat:
År 2050 kommer så mycket som 143 miljoner människor vara på flykt från sina hem på grund av klimatförändringar. Och det bara i Latinamerika, södra Asien och Afrika söder om Sahara. Det visar beräkningar från Världsbanken.
Citat:
Ett aktuellt exempel kommer från Syrien. Den stora torkan som härjade i Syrien 2007-2010 bidrog till att konflikten i Syrien bröt ut 2011. Det var den värsta torkan i Syrien i modern tid, skördar uteblev och många jordbruksfamiljer såg sig tvingade att flytta till städerna. Torkan var ovanligt svår och långvarig, och forskare menar att det sannolikt berodde på den globala uppvärmningen, som vi människor orsakat (Colin P. Kelley et al, 2015).