Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Hon fick aldrig förklara sin ståndpunkt eftersom Allard ständigt avbröt henne. Syftet med debatten verkar för Allards del ha varit att få motståndarna att framstå som hemska och onda. Tack vare debattens upplägg och klippning fick han som han ville.
Trams, ordet var fritt. Problemet är när du inte har något argument och försöker distrahera genom att spotta ur dig en massa käbbel i stället.
Det blir för mycket information, vilket också är hela poängen. En enda stor distraktion, som att be AI spotta ur sig en hel uppsats om något du hade kunnat svara på i ett par meningar. Var kortfattad och lägg fram dina argument.
Det är helt rätt att avbryta när nån håller på med sånt käbbel. Annars kan lägre intelligenta lyssnare som inte orkar lyssna på hela talet helt enkelt acceptera ett icke svar som legitimt.
Sen ska du självklart inte hålla på med dödshot, men säger du nåt så korkat som sossen sa så är det ju inte alls konstigt att folk blir arga. Hade offret i det fallet vart nån jag känner hade jag kanske inte ens nöjt mig med bara hot.
Så med det sagt, ska du argumentera emot Allard så får du ju se till att faktiskt ha bra motargument, å har du inget att komma med så är det faktiskt inte fel att säga att han har rätt i sak i den specifika frågan. Svensk politik skulle verkligen behöva mer positiv energi där man visar uppskattning mellan partier i de frågor där man tycker lika och faktiskt samarbetar.