2026-09-03, 07:45
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Var väl en kvinna som sa i debatten att Allard har många incelväljare online så dessa hatiska kommentarer mot kvinnan bör inte förvåna någon.
Citera
2026-09-03, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Det är inte debatter han för utan symptom på att något är fel på honom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_of_speech

Man hör ju att karln är funktionsnedsatt. Gissar på autism pga att han är ointresserad av att höra andras åsikter och inte riktigt låter såsom när man pratar med någon man uppfattar som manisk.

Intressant att högern går och röstar på honom endast för att hans nazistiska eller iallafall mer extremhögerorineterade narrativ.

Det är ingen som "går upp i tonläge". De försöker föra dialog med någon som för monolog och saknar kognitiv kapacitet för att föra ett samtal med en annan person.

Du vet mycket väl att du sitter och ljuger i din beskrivning av vad som händer i videon pga du är vänstern och inte gillar honom. Att du inte gillar honom är helt ok för mig, men den där gaslighting skaver. Du kan kolla ex. de där två tjejer i början av videon, de är ju närmast till hysteriska. Han har själv även bemött ett antal gånger att han inte är nazist utan han vill utvisa invandrare som inte sköter sig. Att inte vilja ha ociviliserade människor i Sverige är inte nazism utan att ta ett samhällsansvar.
Citera
2026-09-03, 08:37
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Nej, säger bara att det hade varit uppfriskande om kommunist-blaskan Flamman hade varit mindre selektiva i sin rapportering.

Linn Svansbo vill ha våldtäkts-blattar som torterar äldre i Sverige. För det förtjänar hon inte dödshot och de som hotar är efterblivna, men jag kan inte påstå att jag känner så där jättemycket sympati med henne och hennes krokodil-tårar heller. Hon är minst lika vidrig som näthatarna.

Jag håller inte med Linn i flertalet saker, men när säger hon det? Vad jag vill minnas säger hon att de som inte har rätt att vara här ska utvisas?

Det som då blir viktigt är ju hur vi skriver lagar för vilka som får utvisningsbeslut.

Vi kan liksom inte bara använda statsapparaten till att utöva makt godtyckligt. Vi har en rättstat och den ska vi värna. Annars kommer vi få större problem.
Citera
2026-09-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Resultatet blev som väntat: anonyma dödshot till de som var dumma nog att debattera med Allard:
Jag hoppas att du blir sönderslagen och sönderskuren i ansiktet din jävla fitta.

Så skrev David_the_truth_78 efter att jag mött Markus Allard i en debatt i Youtubekanalen Studio 3. [...]

Fyra timmar efter att debatten ser min inkorg ut så här:

Jag önskar att du nån gång blir så grovt misshandlad så att du får äta med sugrör resten av ditt liv.

Din vidriga lilla hora.

Du är så vidrig så det finns inget straff som är hårt nog för dig.

Dö för fan, dö ditt skräp.

https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/
Hur ska politiker hantera populister som Allard? Debatterar de inte med honom anklagas de för att vara "fegisar" och "fittor". Debatterar de med honom drabbas de inte bara av Allards fradgatuggande vrede utan också av dödshot. Damned if you do, damned if you do't?

Vad hade du själv gjort i samma situation? Hur många dödshot mot dig själv och din familj hade du stått ut med innan du hoppade av politiken?

Det är inte synd om någon av de där. Hat är ok, när man blandar in hot är det fel.

Markus Allard måste konsekvent avböja exempelvis blomsterbud och liknande just för att inte bombskyddet ska behöva åka ut till hans hus daglig basis. Förstår du hur jävla mycket riktiga hot han får?

Media och framförallt socialdemokraterna, miljöpartiet och vänsterpartiet brukar medvetet blanda samman hat och hot för att kunna stämpla lagligt hat och kritik som något olagligt (hot)

Mitt hat mot de där jävla fritidspolitikerna är helt utan gränser. Jag önskar de värsta kunde kastas i fängelse, speciellt heroinisten och hon som började dra in incels i debatten. Resten var bara dumma opportunister som bara tjänar sig själva.
Citera
2026-09-03, 08:58
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag håller inte med Linn i flertalet saker, men när säger hon det? Vad jag vill minnas säger hon att de som inte har rätt att vara här ska utvisas?

https://youtu.be/R90i6AIv3zw?t=204

Citat:
Allard: Det jag pratar om är asociala invandrare
Svansbo: Vilka är det?
Allard: Kriminella invandrare, jag tog två exempel. Tex den här tortyr-babben vi hade i äldreomsorgen i Örebro kommun som gick runt och våldtog...
Svansbo: Och hur tänker du att man hjälper integrationen i Sverige när man uttrycker sig på det där sättet om människor?
Allard: Jag vill inte ha integration, jag vill få ut den här människan.
Svansbo: Det säger väl allt om din politiska agenda.
Allard: Ja, verkligen. Jag vill få ut honom, du vill ha honom kvar?
Svansbo: Eh... Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Vi kan liksom inte bara använda statsapparaten till att utöva makt godtyckligt.

Det görs ju redan.
Citera
2026-09-03, 09:57
Medlem
Citat:
Linn Svansbo är tydligen ersätta i region Stockholm, d.v.s., en fritidspolitiker mycket långt ifrån partitoppen. Att hon inte är en slipad tv-debattör är inte märkligt. Jag är bra på att skriva, men inte särskilt kvicktänkt eller bra på live-situationer. Jag hade gjort ett sämre jobb än henne.

Att hon inte lyckades förklara Sossarnas rättspolitik tycker jag inte motiverar dödshoten mot henne.
Nä det är klart att det inte motiverar dödshot. Sen är det inte svårt att förklara sossarnas rättspolitik, du kan hänvisa till partiprogrammet eller köra med samma trick som politiker alltid kör med när media vill att de kommenterar enskilda fall och helt enkelt svara med att du inte tänker kommentera enskilda fall.

Hon gjorde bort sig, dels genom att kommentera det enskilda faller och sedan uttryckligen säga att det var rätt att våldräktsbabben fick komma tillbaka till hemtjänsten. Men det är ju så sossarnas politik ser ut, så hon har ju inte fel i sak, kanske dags att välja en mer nykter ideologi så att du inte hamnar i en situation där du måste försvara sådana vansinnigheter.

Högre uppsatta sossar är skickliga på att undvika att svara på kritiska frågor.
Citera
2026-09-03, 10:29
Medlem
En undersökning har ju visat att dessa mail etc sänds ut från vänstern.

Detta för att det ska uppmärksammas i media.

Se vilka hot vänstern får från högerfolket.
Ahh nazister och rasister och fascister etc etc.

En riktigt bra strategi för att få det att se ut att allt hat kommer från högern.

Verkligheten är dock en annan.

Varför tror ni högern alltid har mer polisbevakning vid tal, evenemang etc?

Jo för att vänstern skapar fler konflikter.
Gapar och skriker och stör.
Så det behövs mer poliser, väktare etc.

Man ser aldrig det motsatta.
Vänstern får vara ifred.
Ingen som står och skriker kommunistfittor och liknande under deras tal etc
Citera
2026-09-03, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrenadeSermon
Du behöver ha skinn på näsan om du ska ge dig in i politiken. Snöflingor som blir kränkta av lite hatmail är för klena mentalt för att hålla på med politik.

Vill vi verkligen ha ett land vars hela politikerkår består av sociopater som Markus Allard?
Citera
2026-09-03, 10:46
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Vill vi verkligen ha ett land vars hela politikerkår består av sociopater som Markus Allard?

Vill vi verkligen ha ett land vars hela politikerkår består av sociopater som Linn Svansbo, Magdalena Andersson, Daniel Helldén, Ulf Kristersson, Fredrik Reinfeldt, Anders Borg etc..?
Citera
2026-09-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Vill vi verkligen ha ett land vars hela politikerkår består av sociopater som Linn Svansbo, Magdalena Andersson, Daniel Helldén, Ulf Kristersson, Fredrik Reinfeldt, Anders Borg etc..?

Du må ha andra åsikter än ovan nämnda personer. Det betyder inte att de är sociopater. Markus Allard däremot är ett klockrent exempel på en sociopat.
Redan i början på förra mandatperioden, begärde flera fullmäktigeledamöter att få lås på sina korridorer ute i trapphuset. Enligt kommunstyrelsens ordförande John Johansson (S) var det efter att Markus Allard stormat in i en tjänstemans kontor och börjat gorma om vad personen ”kostade”.

John Johansson beskriver arbetsmiljön på kommunfullmäktiges sammanträden som bitvis ”fruktansvärd”.

– Det har hänt att människor brustit i gråt. Han har härmat folk, utseendehånat folk, betett sig illa och kallat folk för, jag vill inte citera … men han använder extrema ord och beskriver politiska motståndare på ett väldigt nedvärderande sätt.

https://www.etc.se/story/vad-fan-aer-det-markus-allard-pratar-om-egentligen
Frågan jag ställde är inte hypotetisk. Politiken riskerar att tas över av sociopater som Markus Allard och välbetalda lobbyister för de är de enda som står ut i den arbetsmiljön.
Citera
2026-09-03, 11:01
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Marcus Allard debatterade i veckan mot 20 fritidspolitiker:

(FB) Debatt: Markus Allard vs 20 väljare

Allard förnekade sig inte utan gapade som han brukar. Påhopp, öknamn och ständiga avbrott så att motståndarna knappt fick en syl i vädret. Till råga på allt fulklipptes inslag så att det framstod som om hans motståndare påstod saker de aldrig gjort.

Resultatet blev som väntat: anonyma dödshot till de som var dumma nog att debattera med Allard:
Jag hoppas att du blir sönderslagen och sönderskuren i ansiktet din jävla fitta.

Så skrev David_the_truth_78 efter att jag mött Markus Allard i en debatt i Youtubekanalen Studio 3. [...]

Fyra timmar efter att debatten ser min inkorg ut så här:

Jag önskar att du nån gång blir så grovt misshandlad så att du får äta med sugrör resten av ditt liv.

Din vidriga lilla hora.

Du är så vidrig så det finns inget straff som är hårt nog för dig.

Dö för fan, dö ditt skräp.

https://www.flamman.se/markus-allards-hat-slutar-i-min-inkorg/
Hur ska politiker hantera populister som Allard? Debatterar de inte med honom anklagas de för att vara "fegisar" och "fittor". Debatterar de med honom drabbas de inte bara av Allards fradgatuggande vrede utan också av dödshot. Damned if you do, damned if you do't?

Vad hade du själv gjort i samma situation? Hur många dödshot mot dig själv och din familj hade du stått ut med innan du hoppade av politiken?

Svansbo är ju en vidrig slyna som inte vill utvisa blattar som torterar äldre människor.

Hon får helt enkelt skylla sig själv när hon har sådana äckliga åsikter. Klart att det är många som reagerar starkt då.

Framförallt personer som har äldre närstående med hemtjänst.
Citera
2026-09-03, 11:05
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Du må ha andra åsikter än ovan nämnda personer. Det betyder inte att de är sociopater. Markus Allard däremot är ett klockrent exempel på en sociopat.
Redan i början på förra mandatperioden, begärde flera fullmäktigeledamöter att få lås på sina korridorer ute i trapphuset. Enligt kommunstyrelsens ordförande John Johansson (S) var det efter att Markus Allard stormat in i en tjänstemans kontor och börjat gorma om vad personen ”kostade”.

John Johansson beskriver arbetsmiljön på kommunfullmäktiges sammanträden som bitvis ”fruktansvärd”.

– Det har hänt att människor brustit i gråt. Han har härmat folk, utseendehånat folk, betett sig illa och kallat folk för, jag vill inte citera … men han använder extrema ord och beskriver politiska motståndare på ett väldigt nedvärderande sätt.

https://www.etc.se/story/vad-fan-aer-det-markus-allard-pratar-om-egentligen
Frågan jag ställde är inte hypotetisk. Politiken riskerar att tas över av sociopater som Markus Allard och välbetalda lobbyister för de är de enda som står ut i den arbetsmiljön.

John Johansson, vilken bäbis. Jag tvivlar på att Allard har "stormat" in på någons kontor och "gormat". Som när Nerikes Allehanda påstod att han "attackerat" en "student" (som visade sig vara en journalist) och när ÖP lade ut den påstådda attacken visade det sig vara ett helt vanligt jävla samtal.

Vi kanske behöver politiker med skinn på näsan och faktiska argument istället för de mjäken vi har idag som har en oh så polerad yta, men ett för Sverige destruktivt inre. Falska manipulativa hjon. Det är sociopati om något.

Om du slutar lyssna på korrupta politiker och slutar läsa rena propaganda-tidsskrifter kanske du en vacker dag kommer till den insikten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in