Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Linn Svansbo är tydligen ersätta i region Stockholm, d.v.s., en fritidspolitiker mycket långt ifrån partitoppen. Att hon inte är en slipad tv-debattör är inte märkligt. Jag är bra på att skriva, men inte särskilt kvicktänkt eller bra på live-situationer. Jag hade gjort ett sämre jobb än henne.
Att hon inte lyckades förklara Sossarnas rättspolitik tycker jag inte motiverar dödshoten mot henne.
Nä det är klart att det inte motiverar dödshot. Sen är det inte svårt att förklara sossarnas rättspolitik, du kan hänvisa till partiprogrammet eller köra med samma trick som politiker alltid kör med när media vill att de kommenterar enskilda fall och helt enkelt svara med att du inte tänker kommentera enskilda fall.
Hon gjorde bort sig, dels genom att kommentera det enskilda faller och sedan uttryckligen säga att det var rätt att våldräktsbabben fick komma tillbaka till hemtjänsten. Men det är ju så sossarnas politik ser ut, så hon har ju inte fel i sak, kanske dags att välja en mer nykter ideologi så att du inte hamnar i en situation där du måste försvara sådana vansinnigheter.
Högre uppsatta sossar är skickliga på att undvika att svara på kritiska frågor.