Citat:
Ursprungligen postat av
Flashhman
Precis det är vanligt med såna tjejer. Ha en backup kille ifall det behövs. Tyvärr är jag inte den typen.
Jag har ju fått små bitar av hennes tidigare liv och hur hon levde....Ja det är mpngs röda flaggor som borde ha fått mig att sticka.
Vi sågs ändå rätt så ofta. Jag var hos henne ett par dagar i månaden och hon kom till mig ett par dagar. Så överlag så sågs vi i princip 2v i månaden totalt. Hon kunde jobba hemifrån och jag kunde ta lite ledigt.
Herregud det låter exakt som mitt ex. Bråken tog aldrig slut. Kunde bråka tills vi somna för att vakna upp till fortsatt bråka. När jag väl inte orkade mer ja då var hennes svar "vi fungerar nog inte ihop". Sen höll det på så hela tiden. Antingen var jag tvungen att ständigt ha det stökigt och bråkigt eller så var det slut. Hon har ett problem där hon inte riktigt kan släppa saker. Så väl när hennes hjärna fastnar i något jag säger så blir det värre och värre tills vi går isär.
Känner igen mig väldigt mycket i det du säger. Stalker beteende. Hon kollar mina socialamedier om någon vän är tillagd då ringer hon och frågar vem det är, om någon försvinner så frågar hon varför. Har stängt alla mina socialamedier pga hennes stalkning.
Så skönt för dig att slippa henne!
Nu har det väl inte framgått, men jag är inte kille.
I sådana här fall spelar det nog mindre roll. Man har ju samma typ av erfarenhet och jag ville gärna dela med mig av min egen, då den påminner om din.
Vill också gärna berätta att jag sedan flera år tillbaka har en fin, rolig, snygg man och det är en sådan kontrast från tidigare år att jag fortfarande ibland tänker "men, va?, vi bråkar ju inte!??". Vad bra jag mår!
Min nye man är inte ett dugg svartsjuk och kollar aldrig min post, telefonnummer, manliga namn som förekommer i min omgivning etc.
Vilket mitt ex. alltid gjorde. Kollade t.o.m. upp min läkare.
Och denna svartsjuka -- mitt ex var så svartsjuk att han var svartsjuk på sig själv! Han var litet äldre än jag och jag ramade in en vacker ungdomsbild på honom (påminde om James Dean) och ställde fram det i vardagsrummet. Exet kände vid första anblick inte igen sig på fotot och fullkomligt exploderade och skrek och skällde över att jag t.o.m. hade mage att ställa fram foton på de killar jag "var otrogen med". Vilket jag idag nästan ångrar att jag inte var då -- istället gav jag honom flera av mina bästa år -- helt förgäves. Och dessutom: jag var alltid trogen men det var inte han själv trots allt gap på mig!
Ja listan kan bli lång. Du verkar vara en bra kille med hjärtat på rätta stället.
Behöver inte en häxa eller en kontrollerande Lill-Hitler i ditt liv. Det gör ingen. Otrohet råkar nog alla ut för någon gång men det kan man inte skylla på sig själv för. Det händer när partnern 'ropar efter mycket" men då kan den "förlora hela stycket".
Var glad för att du är på god väg att läka.
Men, varför gillar inte dina kompisar tjejer? Har alla dåliga erfarenheter? Förresten, du nämnde dina föräldrar. Hoppas de är varma och förstående. Själv vågade jag aldrig berätta för mina hur mitt liv såg ut. De hade bara anklagat mig eller så hade de låtsats som inget.