2026-09-02, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Men dom vännerna du har som inte är ollon mot kvinnor? Prata med dom! Eller din morsa, eller farsa, om dom säger saker som får dig att må dåligt prata med dom om det! Skit i den här tjejen nu, den här hösten är DIN höst! När du reder ut saker med familj och vänner och dig själv.

Den här tjejen är bara ett symptom, hon är inte ond eller ondskefull, hon agerar utefter sina felaktiga tankar och beteenden hon med. Men nu är det DIN höst! Hösten du tar tag i gamla surdegar och snackar med familj och vänner. Tänker över vad för handlingar i ditt liv som du gör mot dig själv som får dig att må dåligt. Punkter i livet när du gått med på saker som skadar dig.

Du är säkert som alla i Sverige, en toppenperson, och som alla i Sverige har du gammal mjölk som ligger och surnar i bagaget. Den här hösten är hösten som DU går igenom kyl och skafferi och slänger dom där gamla rötna byttorna du sparat av ingen orsak alls. Det är hösten DU snackar med morsan och farsan och säger emot om dom får dig att må dåligt!

Se hon, ditt ex, som nån som lärde dig nåt om dig själv.

Den här hösten är DIN höst och ingen annans. Ta tillfället i akt och ta tag i dom där gamla surdegarna. Prata med vänner, snacka med familj, bena ut när du känner att du mår dåligt och våga säga till morsan och farsan eller polarna "det här är inte min grej, jag går nu" eller hur du nu vill snacka om att våga backa ut från situationer när du mår piss.

Jävlar vad grym du är. Ett sådant svar hade jag inte förväntat mig att höra från någon men det du säger stämmer till 100%.

Jag tänker faktiskt fråga min tjej kusin som jag har väldigt bra kontakt med och som vet en del om mina relationer.

Känner samma sak. Vill avsluta detta året positivt och bara blicka framåt. Kommer bara förlora mig själv om jag ger henne mer utrymme.

Tack verkligen för ditt råd. Gick från att hela hjärtat bultade och jag börja svettas, blev förbannad för att sedan bli stressad. Men nu känner jag en lättnad där jag inte känner behov av att svara henne eller ge henne mer utrymme i mitt liv. Förlorade nästan mig själv och mer tänker jag inte göra.

Lovat mig själv nu 2 år ingen relation eller dejtade för att istället fokusera på karriär och personlig utveckling. Träffa nya människor, läta mig nya saker och se världen från ett annat perspektiv.
Citera
2026-09-02, 21:43
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashhman
Varit i en lång relation och innan sommaren gjorde jag slut för jag var färdig med att må så dåligt då det alltid handlat om henne känslor och hennes mående medan mina känslor ignorerade och blev förkastade.

Har gått fram och tillbaka under sommaren för att tillslut göra slut. Detta bröt på mig totalt då jag verkligen gång på gång försökte göra mitt bästa för att få henne att känna sig speciell på min bekostnad.

Har mått piss i 3v nu och försökt att komma på fötter trots att jag i vissa stunder har legat och mått piss.

Senaste 2 smsen hon skickade handla om hur det inte fungerar mer och att det är bäst vi går isär där jag inte alls svarade för det var bara nonsens svar för att hon skulle må bättre och uttrycka sig som att hon har kämpat.

Igår får jag ett sms om att hon vill ses och prata om saker och ting. Att hon kan få svar på vissa frågor för det gör henne kluven.

Jag är helt paff och vet inte om jag ska svara henne dra åt helvete, inte svara alls eller förklara för henne vilken skit hon har varit senaste åren.

Hon ska åka 400km till min stad, förmodar hon ska träffa någon annan samtidigt då hon alltid har sökt någon i min stad tidigare och älskar denna stad.

Både förbannad och kluven om man ens ska svara eller bara skita i det och ta kontrollen och inte låta henne mer göra mer skada.

Har tagit hårt denna relation då jag verkligen älskade henne. Har inte varit perfekt i denna relation men har verkligen gett helhjärtat.

Sjukt jobbigt sms då jag äntligen börja komma på fötterna.

Det låter som om hon vill komma för staden och inte för dig.
Hon dejtar säkert någon ny men vill kunna komma till dig om han inte passar för då behöver hon inte betala hotell.

En tjej som vill att allt ska handla om henne har svårt för att bli dumpad.
Om du träffar henne kommer du troligtvis må sämre.
Bättre att låta det vara nog nu.

Egentligen behöver du inte svara eller så skriver du:
Är upptagen.
Behövs inte mer.
Citera
2026-09-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Svaret är enkelt. Ignorera sms:et och blockera henne överallt där hon skulle kunna komma åt dig. Alla sociala medier och hennes nummer, bara block alltihop! Tillslut så vaknar du upp en dag där du mår bra och upptäcker att du inte tänkt på henne alls på ett tag.

Done, done and done!

Alla sms raderade nu och även blockad. Jävlar vilken lättnad det blev. En stor klump bara försvann från ingenstans och är otrolig tacksam för svar och stödet!

Ibland vill man bara ha svar och fråga....men ibland är det bäst att bara gå vidare. Där var jag kluven.

Men nu....Enormt stor lättnad. Grymt av dig och tack!

Kan känna nu i efterhand att jag var inte respekterad innan, varför skulle jag bli det nu!
Citera
2026-09-02, 22:34
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Done, done and done!

Alla sms raderade nu och även blockad. Jävlar vilken lättnad det blev. En stor klump bara försvann från ingenstans och är otrolig tacksam för svar och stödet!

Ibland vill man bara ha svar och fråga....men ibland är det bäst att bara gå vidare. Där var jag kluven.

Men nu....Enormt stor lättnad. Grymt av dig och tack!

Kan känna nu i efterhand att jag var inte respekterad innan, varför skulle jag bli det nu!

Utmärkt. Du har satt stopp för att hennes dysfunktionella mönster ska skada dig.

Kommer du att lämna din lägenhet under helgen/resa bort?
Citera
2026-09-02, 22:54
Medlem
Gillar inte att slänga mig med diagnoser, men många "dysfunktionella" saknar helt den empatiska delen och tycker/tror att dom straffar dig genom att vara i ditt ansikte, besöka "din" hemstad och vill ha någon typ av reaktion, ge dom inte det!

Förstår det känns skit, men håll dig sysselsatt, det blir lättare med tiden!
Citera
2026-09-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det låter som om hon vill komma för staden och inte för dig.
Hon dejtar säkert någon ny men vill kunna komma till dig om han inte passar för då behöver hon inte betala hotell.

En tjej som vill att allt ska handla om henne har svårt för att bli dumpad.
Om du träffar henne kommer du troligtvis må sämre.
Bättre att låta det vara nog nu.

Egentligen behöver du inte svara eller så skriver du:
Är upptagen.
Behövs inte mer.

Det var exakt så jag tänkte. Liksom så fort vi har tjafsat och det är slut tidigare så har hon bara skaffat tinder och försökt snacka med någon i min stad som är 40 mil ifrån henne. Liksom mer respektlös kan man inte vara.

Hon vill kunna ligga med någon om det inte går bra med dejten eller ha boende så hon slipper hotell.

Nej har raderat och tänker inte ge henne mer utrymme.
Citera
2026-09-02, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Utmärkt. Du har satt stopp för att hennes dysfunktionella mönster ska skada dig.

Kommer du att lämna din lägenhet under helgen/resa bort?

Japp.

Har börjat kolla runt lite om man ska ta och åka iväg på spa helg eller bara åka över till en annan stad. Bjuda sig själv på en god middag, kanske gå på bio. Byta miljö helt enkelt. Det räcker med fredag och lördag då söndag kommer hon förmodligen åka hem.

Fredag är redan planerat så där är det redan klart. Tänkte se om jag kan hitta något kap på spa från lör till söndag.
Citera
2026-09-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHHS
Gillar inte att slänga mig med diagnoser, men många "dysfunktionella" saknar helt den empatiska delen och tycker/tror att dom straffar dig genom att vara i ditt ansikte, besöka "din" hemstad och vill ha någon typ av reaktion, ge dom inte det!

Förstår det känns skit, men håll dig sysselsatt, det blir lättare med tiden!

Hon har verkligen inte empati denna tjej. Hon har så många städer att välja på men ty förbannat ska hon åka 40 mil för att dejta någon i min stad. Liksom kan vara en kollega, en vän eller någon bekant man känner men de fattar hon inte. Detta har hänt innan då vi hade uppehåll. Förklara för henne det är de mest respektlösa man kan göra. Liksom hon bor nära huvudstaden och en annan storstad så att åka dubbla sträckan hit handlar mer om äckligt beteende.

Hon är en trasig tjej har jag insett som behöver hjälp. Hon söker bekräftelse och uppmärksamhet med hennes beteende och blir glad när hennes ex har hört av sig, vilket inte jag har gjort.

Fick en otrolig lättnad och stor glädje när jag kände att mer utrymme har hon inte hos mig genom att radera alla sms och blocka.

Jag var nära att svara men tror det hade sårat mig mer.
Citera
2026-09-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kan ju inte svara i praktiska termer för du vet ju självklart bäst MEN tänk på dig själv. Folk pratar ofta om själviskhet och narcissism mm - men det gör att folk som ibland gärna ger mer än dom får använder det som ursäkt varför dom skadar sig själva för att få andra att må bra.

Tänk på vad DU vill. Inte vad hon vill, låtsas att jag eller nån av dom andra i tråden är henne - en helt främmande person som du inte har några minnen eller tankar kring. Hur skulle du bete dig om att jag bad att få träffa dig och det fick dig att må som dom gör nu?

Du hade ju sagt "errrr nej?" och sen var det allt.

Vill du vara schysst på nåt sätt säg "jag orkar inte det" och låt det bero. Du behöver inte kalla henne nåt, du behöver inte berätta ett dyft. Gör det sen. När du är på tryggare mark rent personligt. Strunta i förolämpningar och förklaringar och ilska.

Genom att dras in i det här så gör du ju bara dig själv mer illa - du låter henne diktera din verklighet ännu mer?

Snacka med en nära kompis om hur du mår eller familjemedlem du litar på. Det gör enormt mycket även om det inte är nåt ni brukar göra.

Tänk på Flashmann först ett litet tag i alla fall.
Det där var ett väldigt bra svar, ta till dig det TS.

Jag vet, det är som att ha sovit med en främling när uppbrottet är ett faktum. Se det istället som att du nu är fri.
Citera
2026-09-03, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Döda kontakten helt, radera precis allt om henne, kasta alla grejer som påminner dig om henne.

Det kommer svida när ärren visar sig

Lycka till och prata inte med henne längre det gör saken bara värre för dig det är uppenbart att hon är manipulativ

Hon har redan gått vidare skulle knappt bry sig eller fälla en tår om du skulle dö.
Brutalt, men sant. Att hålla kvar vid någon man fått korgen av, är bristande självrespekt.
Citera
2026-09-03, 01:41
Medlem
Citat:
Har verkligen gjort de. Kastat allt jag har fått av henne när vi gjorde slut och tog bort alla bilder....

Blev stark nog för att börja se framtidsplaner och fokusera på bygga upp mig genom ta mc kort, vilja resa och spendera ensam tid ett par år för att bli stark...Så kommer detta sms.

För att fylla hennes ego

Du har ingen skyldighet att lyda hennes nycker. Om hon behandlat dig så illa som du beskriver låter det mer som om hon ville bli av med dig.

Träffa henne inte. Och vad har hon att vara kluven om? Hon vet att du mår piss och hon vet hur hon ska manipulera dig tillbaka om hon så vill.

Men nu ska du absolut inte vara ensam ett par år.
Se dig omkring och njut av det du själv vill. Träffa andra tjejer för det finns bra sådana, även som vänner.
Citera
2026-09-03, 02:10
Medlem
Citat:
Aa lite de. Vill ha kontroll hela tiden. Blir galen om hon inte får svar på sina frågor. Det är lite av den anledningen jag inte orkade med henne. Vi kunde ha en diskussion idag för att imorgon kommer med fler frågor och bråka mer. Till slut orka jag inte..neverending story

Om hon har borderline är inte säkert men hon vill ha dig instängd i ett hörn för att plocka fram när hon inte har någon annan.Hur hennes liv såg ut om hon bor 40 mil bort måste ha varit knepigt för dig att veta. Hur ofta sågs ni egentligen under tiden ni var ihop?

Jag var gift i 15 år med en person som hade borderline. Denna person kunde bråka i timmar, veckor och årstal om någn bagatell. Vi bråkade kanske 50 gånger per dag. Hela tiden detta.med kontroll. Jag blev t.o.m.stalkad p.g.a. svartsjuka.
När jag begärde skilsmässa svarade personen med att gifta om sig innan.vi var skilda. Det går utomlands, i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in