2026-09-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hon åker knappast 40 mil enkel väg för att fika och prata med dig och sedan hem igen.
Någonstans skall hon ju sova, och det är knappast hos dig.

Förutsatt du berättat varför du gjorde slut tycker jag inte du har mer skyldigheter mot henne.
Bestäm ett telefonsamtal med henne där du återigen redogör för varför du gjorde slut. Välj tid när du är pigg, nykter och inte neddrogad. Dvs. väl förberedd. Efter samtalet har du en öl, en cognac, haschpipa eller vad du nu tröstar dig med redo.

Förhoppningsvis slipper du höra av henne igen.

Hon kommer förmodligen bo på hotell och dejta någon. Hennes vänner är inte Dem bästa. Snarare alla singlar som bara hoppar från kille till kille.

Det är en av anledningarna till att jag inte vill ha kontakt med henne. Hon fick mig att må så pass dåligt så jag började röka. När jag väl gjorde slut med henne innan sommaren så sluta jag tvärt och aldrig mer vill må så dåligt. Detta förändra min syn på livet...sen kom hon tillbaka. Börja bråka och skada mig mer vilket fick mig nästan att börja röka igen men var stark med mina känslor att inte ens gå i närheten.
Citera
2026-09-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashhman
Har verkligen gjort de. Kastat allt jag har fått av henne när vi gjorde slut och tog bort alla bilder....

Blev stark nog för att börja se framtidsplaner och fokusera på bygga upp mig genom ta mc kort, vilja resa och spendera ensam tid ett par år för att bli stark...Så kommer detta sms.

För att fylla hennes ego
Jäklar vad nice vad blir det för mc sen?

Blocka henne bara så att du inte får såna påminnelser jag vet att det gör ont varje gång du får ett meddelande vi har alla varit där..men det verkar som hon vet dina svagheter.

Själv gjorde jag mig en tjänst där jag raderade. Slängde precis allt om mitt ex 3 år utav skiten, varje gång jag såg nåt meddelande eller present så mådde jag dåligt.

Du har planer se bara framåt vem vet kanske blir bättre när du köper nya hojen, bättre partner än den själviska jävla skatan.

Använd den inre ilskan du har för att få modet att bryta allt.
Citera
2026-09-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kan ju inte svara i praktiska termer för du vet ju självklart bäst MEN tänk på dig själv. Folk pratar ofta om själviskhet och narcissism mm - men det gör att folk som ibland gärna ger mer än dom får använder det som ursäkt varför dom skadar sig själva för att få andra att må bra.

Tänk på vad DU vill. Inte vad hon vill, låtsas att jag eller nån av dom andra i tråden är henne - en helt främmande person som du inte har några minnen eller tankar kring. Hur skulle du bete dig om att jag bad att få träffa dig och det fick dig att må som dom gör nu?

Du hade ju sagt "errrr nej?" och sen var det allt.

Vill du vara schysst på nåt sätt säg "jag orkar inte det" och låt det bero. Du behöver inte kalla henne nåt, du behöver inte berätta ett dyft. Gör det sen. När du är på tryggare mark rent personligt. Strunta i förolämpningar och förklaringar och ilska.

Genom att dras in i det här så gör du ju bara dig själv mer illa - du låter henne diktera din verklighet ännu mer?

Snacka med en nära kompis om hur du mår eller familjemedlem du litar på. Det gör enormt mycket även om det inte är nåt ni brukar göra.

Tänk på Flashmann först ett litet tag i alla fall.

Du har nog rätt.

Jag som bara är svag för henne men i slutändan ger jag henne mer utrymma att skada mig mer.

I min värld vill jag alltid pleasa andra och försöka igen men varje gång har jag skadats mer påvägen och idag är jag starkare och vet att ingen förtjänar behandla mig så mer.

När det kommer till att prata med någon så har jag lite svårt då vissa av mina vänner är väldigt negativa allmänt mot tjejer så då hade det varit bara dåliga saker och familjen hade sagt jag är en idiot.

Så försöker hålla mina känslor för mig själv då jag inte orkar få höra vilken idiot jag är som dejtar tjejer eller idiot som bryr mig om tjejer.

Så kändes mest rimligt att fråga här och få känna vad majoriteten tycker. Verkar som det är ett enhetliga svar jag har fått.

Jag behöver ingen tjej idag och behöver fokusera på mig själv ett par år då jag känner relationer har varit mer skada än nytta. Förra relationen var otrohet och denna respektlöst. Så jag är rätt färdig.

Tack verkligen för ditt svar!
Citera
2026-09-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Jäklar vad nice vad blir det för mc sen?

Blocka henne bara så att du inte får såna påminnelser jag vet att det gör ont varje gång du får ett meddelande vi har alla varit där..men det verkar som hon vet dina svagheter.

Själv gjorde jag mig en tjänst där jag raderade. Slängde precis allt om mitt ex 3 år utav skiten, varje gång jag såg nåt meddelande eller present så mådde jag dåligt.

Du har planer se bara framåt vem vet kanske blir bättre när du köper nya hojen, bättre partner än den själviska jävla skatan.

Använd den inre ilskan du har för att få modet att bryta allt.

Jag har kört kawaski 1000 med en vän lite innan men fan det är nog för mäktigt just nu då jag inte har kört på ett tag. Så blir någon mindre variant😁.

Ska söka ny utbildning så har många planer jag vill göra och fokusera på mig själv.

Har blockat henne överallt förutom på mobilen. Men aa såsom jag känner henne lär hon knacka på min dörr till helgen. Men får väl undvika henne helt eller bestämt säga till henne stick.

Har ju redan slängt allt, foton, presenter och saker som påminner oss. Blockat henne överallt och verkligen försöker undvika att tänka på henne.

Det är nog smartast att göra så som du säger. Grym är du verkligen som fixade detta!

Jag tänker om man skapar självrespekt så får man en som repaekterar en...och detta är nog första steget för min del. Omvandla ilskan till att gymma och utvecklas.
Citera
2026-09-02, 20:50
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag har kört kawaski 1000 med en vän lite innan men fan det är nog för mäktigt just nu då jag inte har kört på ett tag. Så blir någon mindre variant😁.

Ska söka ny utbildning så har många planer jag vill göra och fokusera på mig själv.

Har blockat henne överallt förutom på mobilen. Men aa såsom jag känner henne lär hon knacka på min dörr till helgen. Men får väl undvika henne helt eller bestämt säga till henne stick.

Har ju redan slängt allt, foton, presenter och saker som påminner oss. Blockat henne överallt och verkligen försöker undvika att tänka på henne.

Det är nog smartast att göra så som du säger. Grym är du verkligen som fixade detta!

Jag tänker om man skapar självrespekt så får man en som repaekterar en...och detta är nog första steget för min del. Omvandla ilskan till att gymma och utvecklas.
Planera helgen så att du sover hos en kompis, stäng av telefonen under helgen. Väljer du att fronta henne kommer du må piss igen.
Citera
2026-09-02, 20:50
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Varit i en lång relation och innan sommaren gjorde jag slut för jag var färdig med att må så dåligt då det alltid handlat om henne känslor och hennes mående medan mina känslor ignorerade och blev förkastade.

Har gått fram och tillbaka under sommaren för att tillslut göra slut. Detta bröt på mig totalt då jag verkligen gång på gång försökte göra mitt bästa för att få henne att känna sig speciell på min bekostnad.

Har mått piss i 3v nu och försökt att komma på fötter trots att jag i vissa stunder har legat och mått piss.

Senaste 2 smsen hon skickade handla om hur det inte fungerar mer och att det är bäst vi går isär där jag inte alls svarade för det var bara nonsens svar för att hon skulle må bättre och uttrycka sig som att hon har kämpat.

Igår får jag ett sms om att hon vill ses och prata om saker och ting. Att hon kan få svar på vissa frågor för det gör henne kluven.

Jag är helt paff och vet inte om jag ska svara henne dra åt helvete, inte svara alls eller förklara för henne vilken skit hon har varit senaste åren.

Hon ska åka 400km till min stad, förmodar hon ska träffa någon annan samtidigt då hon alltid har sökt någon i min stad tidigare och älskar denna stad.

Både förbannad och kluven om man ens ska svara eller bara skita i det och ta kontrollen och inte låta henne mer göra mer skada.

Har tagit hårt denna relation då jag verkligen älskade henne. Har inte varit perfekt i denna relation men har verkligen gett helhjärtat.

Sjukt jobbigt sms då jag äntligen börja komma på fötterna.
Det fetade här gör mig väldigt fundersam. När gjorde du egentligen slut, före eller efter sommaren? Dessutom skriver hon (efteråt?) att det är bäst att ni går isär. Har du då verkligen gjort slut? Eller har hon inte fattat det?

Jag tänker att du nog inte varit tydlig nog. Hur exakt gjorde du slut (när än du gjorde det)? Vad sa du?
Om du inte varit helt tydlig är det inte konstigt om hon känner sig kluven. På hennes sms om att det är bäst ni går isär, låter det ju snarare som att det är hon som gör slut, eller (mer riktigt) föreslår det.

Jag kan inte föreställa mig något annat än att hon reser de 40 milen för din skull, för att reda ut allt. Ni har ju trots allt, enligt vad du säger, haft en lång relation.

Edit: Du har alltså inte sagt något om varför du gör slut, berättat att du tycker hon behandlat dig illa etc. etc. Är det så vi ska tolka dig?
Senast redigerad av TreponemaPallidum 2026-09-02 kl. 20:56.
Citera
2026-09-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Det fetade här gör mig väldigt fundersam. När gjorde du egentligen slut, före eller efter sommaren? Dessutom skriver hon (efteråt?) att det är bäst att ni går isär. Har du då verkligen gjort slut? Eller har hon inte fattat det?

Jag tänker att du nog inte varit tydlig nog. Hur exakt gjorde du slut (när än du gjorde det)? Vad sa du?
Om du inte varit helt tydlig är det inte konstigt om hon känner sig kluven. På hennes sms om att det är bäst ni går isär, låter det ju snarare som att det är hon som gör slut, eller (mer riktigt) föreslår det.

Jag kan inte föreställa mig något annat än att hon reser de 40 milen för din skull, för att reda ut allt. Ni har ju trots allt, enligt vad du säger, haft en lång relation.

Jag gjorde slut innan sommaren och vi hade inte kontakt i 2 månader. Sen under sommaren var det konsert så då fick vi kontakt igen. Vi träffades en gång till efter konserten och den gången så var vi väldigt tydliga mot varandra att om det inte fungerar mer så är det över. Jag åkte hem och vi hade lite sms där vi spotta lite skit mot varandra, jag kallade henne saker hon kallade mig saker och och då bestämde vi att nej det har gått för långt. Lycka till.

Hon skicka sms att nej hon har landat i att det kommer inte vara bra i framtiden att vi ses mer och att hon älskar mig och det gör ont.

Svarade inte på de smset.

Sen skicka hon ett till sms 2 dagar senare om att hon gärna kan finnas där som vän och stöttar mig i mitt liv om jag vill. Att hon egentligen har svårt att vara vän med någon hon älskar. Svarade inte heller på de.

Sen har vi inte hörts av fram tills hon skicka som jag beskrev i början av inlägget.

Så 3 sms har hon skickat utan att jag har svarat. Första 2 handla om att hon bad om ursäkt och vill vara vän. Och nu 3e sms om att hon vill ses och reda ut saker så hon är kluven.

Hon gillade aldrig det jag var intresserad av. Var väldigt tydlig med att saker som gör mig intresserade inte betyder henne något. Prata väldigt mycket om sina ex. Sa hemska saker om mina föräldrar, ett av hennes ex hade tydligen haft kontakt med henne som jag fick reda på flera månader senare. Ja massa skit.
Senast redigerad av Flashhman 2026-09-02 kl. 21:02.
Citera
2026-09-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Planera helgen så att du sover hos en kompis, stäng av telefonen under helgen. Väljer du att fronta henne kommer du må piss igen.

Jag ska nog sticka till min hemstad och ta det lugnt där fram till söndag. Då åker hon förmodligen hem.
Citera
2026-09-02, 21:28
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Alla klassiska tecken på en borderline-brud. Det finns bara ett enda råd att ge: BRYT HELT OMEDELBART.

Inget gott kommer komma ur att du har fortsatt kontakt med henne.
Citera
2026-09-02, 21:30
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Du har nog rätt.

Jag som bara är svag för henne men i slutändan ger jag henne mer utrymma att skada mig mer.

I min värld vill jag alltid pleasa andra och försöka igen men varje gång har jag skadats mer påvägen och idag är jag starkare och vet att ingen förtjänar behandla mig så mer.

När det kommer till att prata med någon så har jag lite svårt då vissa av mina vänner är väldigt negativa allmänt mot tjejer så då hade det varit bara dåliga saker och familjen hade sagt jag är en idiot.

Så försöker hålla mina känslor för mig själv då jag inte orkar få höra vilken idiot jag är som dejtar tjejer eller idiot som bryr mig om tjejer.

Så kändes mest rimligt att fråga här och få känna vad majoriteten tycker. Verkar som det är ett enhetliga svar jag har fått.

Jag behöver ingen tjej idag och behöver fokusera på mig själv ett par år då jag känner relationer har varit mer skada än nytta. Förra relationen var otrohet och denna respektlöst. Så jag är rätt färdig.

Tack verkligen för ditt svar!

Men dom vännerna du har som inte är ollon mot kvinnor? Prata med dom! Eller din morsa, eller farsa, om dom säger saker som får dig att må dåligt prata med dom om det! Skit i den här tjejen nu, den här hösten är DIN höst! När du reder ut saker med familj och vänner och dig själv.

Den här tjejen är bara ett symptom, hon är inte ond eller ondskefull, hon agerar utefter sina felaktiga tankar och beteenden hon med. Men nu är det DIN höst! Hösten du tar tag i gamla surdegar och snackar med familj och vänner. Tänker över vad för handlingar i ditt liv som du gör mot dig själv som får dig att må dåligt. Punkter i livet när du gått med på saker som skadar dig.

Du är säkert som alla i Sverige, en toppenperson, och som alla i Sverige har du gammal mjölk som ligger och surnar i bagaget. Den här hösten är hösten som DU går igenom kyl och skafferi och slänger dom där gamla rötna byttorna du sparat av ingen orsak alls. Det är hösten DU snackar med morsan och farsan och säger emot om dom får dig att må dåligt!

Se hon, ditt ex, som nån som lärde dig nåt om dig själv.

Den här hösten är DIN höst och ingen annans. Ta tillfället i akt och ta tag i dom där gamla surdegarna. Prata med vänner, snacka med familj, bena ut när du känner att du mår dåligt och våga säga till morsan och farsan eller polarna "det här är inte min grej, jag går nu" eller hur du nu vill snacka om att våga backa ut från situationer när du mår piss.

EDIT: försökte skicka PM men för ungt konto. Oberoende vad: ville mest pusha för att du ska tänka mer på dig och att detta är din jävla höst att rota i gamla surdegar
Senast redigerad av triptyken 2026-09-02 kl. 21:39.
Citera
2026-09-02, 21:34
Medlem
Svaret är enkelt. Ignorera sms:et och blockera henne överallt där hon skulle kunna komma åt dig. Alla sociala medier och hennes nummer, bara block alltihop! Tillslut så vaknar du upp en dag där du mår bra och upptäcker att du inte tänkt på henne alls på ett tag.
Citera
2026-09-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Alla klassiska tecken på en borderline-brud. Det finns bara ett enda råd att ge: BRYT HELT OMEDELBART.

Inget gott kommer komma ur att du har fortsatt kontakt med henne.

Aa lite de. Vill ha kontroll hela tiden. Blir galen om hon inte får svar på sina frågor. Det är lite av den anledningen jag inte orkade med henne. Vi kunde ha en diskussion idag för att imorgon kommer med fler frågor och bråka mer. Till slut orka jag inte..neverending story
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in