2026-09-02, 19:38
Medlem
Varit i en lång relation och innan sommaren gjorde jag slut för jag var färdig med att må så dåligt då det alltid handlat om henne känslor och hennes mående medan mina känslor ignorerade och blev förkastade.

Har gått fram och tillbaka under sommaren för att tillslut göra slut. Detta bröt på mig totalt då jag verkligen gång på gång försökte göra mitt bästa för att få henne att känna sig speciell på min bekostnad.

Har mått piss i 3v nu och försökt att komma på fötter trots att jag i vissa stunder har legat och mått piss.

Senaste 2 smsen hon skickade handla om hur det inte fungerar mer och att det är bäst vi går isär där jag inte alls svarade för det var bara nonsens svar för att hon skulle må bättre och uttrycka sig som att hon har kämpat.

Igår får jag ett sms om att hon vill ses och prata om saker och ting. Att hon kan få svar på vissa frågor för det gör henne kluven.

Jag är helt paff och vet inte om jag ska svara henne dra åt helvete, inte svara alls eller förklara för henne vilken skit hon har varit senaste åren.

Hon ska åka 400km till min stad, förmodar hon ska träffa någon annan samtidigt då hon alltid har sökt någon i min stad tidigare och älskar denna stad.

Både förbannad och kluven om man ens ska svara eller bara skita i det och ta kontrollen och inte låta henne mer göra mer skada.

Har tagit hårt denna relation då jag verkligen älskade henne. Har inte varit perfekt i denna relation men har verkligen gett helhjärtat.

Sjukt jobbigt sms då jag äntligen börja komma på fötterna.
Citera
2026-09-02, 19:41
Medlem
J.Doessons avatar
Men du har väl gjort klart för henne varför du gör slut när du gjorde det? Isf så får hon väl åka till din stad då för att träffa denna nya och du blockar henne.
Citera
2026-09-02, 19:41
Avstängd
Be henne dra åt helvete eller svara inte ens.
Citera
2026-09-02, 19:50
Medlem
triptykens avatar
Kan ju inte svara i praktiska termer för du vet ju självklart bäst MEN tänk på dig själv. Folk pratar ofta om själviskhet och narcissism mm - men det gör att folk som ibland gärna ger mer än dom får använder det som ursäkt varför dom skadar sig själva för att få andra att må bra.

Tänk på vad DU vill. Inte vad hon vill, låtsas att jag eller nån av dom andra i tråden är henne - en helt främmande person som du inte har några minnen eller tankar kring. Hur skulle du bete dig om att jag bad att få träffa dig och det fick dig att må som dom gör nu?

Du hade ju sagt "errrr nej?" och sen var det allt.

Vill du vara schysst på nåt sätt säg "jag orkar inte det" och låt det bero. Du behöver inte kalla henne nåt, du behöver inte berätta ett dyft. Gör det sen. När du är på tryggare mark rent personligt. Strunta i förolämpningar och förklaringar och ilska.

Genom att dras in i det här så gör du ju bara dig själv mer illa - du låter henne diktera din verklighet ännu mer?

Snacka med en nära kompis om hur du mår eller familjemedlem du litar på. Det gör enormt mycket även om det inte är nåt ni brukar göra.

Tänk på Flashmann först ett litet tag i alla fall.
Citera
2026-09-02, 19:53
Medlem
Döda kontakten helt, radera precis allt om henne, kasta alla grejer som påminner dig om henne.

Det kommer svida när ärren visar sig

Lycka till och prata inte med henne längre det gör saken bara värre för dig det är uppenbart att hon är manipulativ

Hon har redan gått vidare skulle knappt bry sig eller fälla en tår om du skulle dö.
Citera
2026-09-02, 19:55
Medlem
Onanikrems avatar
Hon åker knappast 40 mil enkel väg för att fika och prata med dig och sedan hem igen.
Någonstans skall hon ju sova, och det är knappast hos dig.

Förutsatt du berättat varför du gjorde slut tycker jag inte du har mer skyldigheter mot henne.
Bestäm ett telefonsamtal med henne där du återigen redogör för varför du gjorde slut. Välj tid när du är pigg, nykter och inte neddrogad. Dvs. väl förberedd. Efter samtalet har du en öl, en cognac, haschpipa eller vad du nu tröstar dig med redo.

Förhoppningsvis slipper du höra av henne igen.
Citera
2026-09-02, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Men du har väl gjort klart för henne varför du gör slut när du gjorde det? Isf så får hon väl åka till din stad då för att träffa denna nya och du blockar henne.

Ja det var tydligt i slutet på smsen att det inte kommer fungera mer. Dagarna innan som vi var med varandra var hon dessutom väldigt respektlös mot mig genom skrika och säga saker som att jag kanske borde hitta någon annan om det inte passar mig etc. Det gjorde mig bara tyst tills jag kom hem för att därefter har kortare konversationer för att sen helt och hållet sluta svara på hennes manipulativa sms om hur ledsen hon är.
Citera
2026-09-02, 20:04
Medlem
von.Boegroeffs avatar
Du har gjort slut, då är det väl avklarat? Finns ingen anledning att träffa den man har haft ett förhållande med för att "prata ut" eller nåt sånt, speciellt inte om det inte varit bra mellan er den sista tiden.
Citera
2026-09-02, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026-08-21
Be henne dra åt helvete eller svara inte ens.

Aa kändes lite som att vilja skriva tänker inte fylla ditt ego mer och ha det fint. Inte ens en ursäkt i hennes sms. Bara "jag, jag och mina känslor(alltså om hennes). Åtminstone skriv ursäkta för ditt beteende eller så. Inte ens de. Hon vill reda ut det och få svar på hennes frågor för hon känner sig kluven och att saker och ting inte är lösta.
Citera
2026-09-02, 20:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flashhman
Aa kändes lite som att vilja skriva tänker inte fylla ditt ego mer och ha det fint. Inte ens en ursäkt i hennes sms. Bara "jag, jag och mina känslor(alltså om hennes). Åtminstone skriv ursäkta för ditt beteende eller så. Inte ens de. Hon vill reda ut det och få svar på hennes frågor för hon känner sig kluven och att saker och ting inte är lösta.
Du är bara tidsfördriv på att hon förmodligen ska träffa någon annan i din stad som du skrev.
Citera
2026-09-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DI3SEL
Döda kontakten helt, radera precis allt om henne, kasta alla grejer som påminner dig om henne.

Det kommer svida när ärren visar sig

Lycka till och prata inte med henne längre det gör saken bara värre för dig det är uppenbart att hon är manipulativ

Hon har redan gått vidare skulle knappt bry sig eller fälla en tår om du skulle dö.

Har verkligen gjort de. Kastat allt jag har fått av henne när vi gjorde slut och tog bort alla bilder....

Blev stark nog för att börja se framtidsplaner och fokusera på bygga upp mig genom ta mc kort, vilja resa och spendera ensam tid ett par år för att bli stark...Så kommer detta sms.

För att fylla hennes ego
Citera
2026-09-02, 20:07
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashhman
Ja det var tydligt i slutet på smsen att det inte kommer fungera mer. Dagarna innan som vi var med varandra var hon dessutom väldigt respektlös mot mig genom skrika och säga saker som att jag kanske borde hitta någon annan om det inte passar mig etc. Det gjorde mig bara tyst tills jag kom hem för att därefter har kortare konversationer för att sen helt och hållet sluta svara på hennes manipulativa sms om hur ledsen hon är.
Tråkigt beteende av henne. Men då har du gjort klart för henne och har ingen som helst skyldighet att låta henne få prata ut och få ett ”avslut”. Blocka henne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in