2026-09-02, 15:46
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Nej, jag lurades in i avtal med Tele2 som sedan spärrade min möjlighet att stänga av en tjänst när min ekonomi försämrades samt ena avtalet löpt ut och då la in hög avgift samt höjning på något jag själv inte ville ha utöver att de raderade avtalet jag under svek, lurats att signera led BankID för att bara ersätta med något jag aldrig ens godkänt.

Först utsätts man för brott i sitt hem och ute på gatan. Därefter av systemet, sedan kommer företagen och agerar lika brottsligt. Och ingen behöver oroa sig för att drabbas av de lagar och regler de bryter emot för att använda mot sina offer.

För mig innebär det stor insikt i hur dåligt Sverige fungerar. För den enskilde medborgaren står skyddslös och så vidare.

Makt korrumperar, men något som korrumperar ännu mer är pengar.

För mig är det bra erfarenheter från verkligheten att se hur privata aktörer agerar så länge de kan komma undan.

Kolla hur många anmälningar de har hos ARN och tänk på hur extremt många det är som aldrig orkar driva saker vidare eller ens försöka.

https://www.radron.se/vardagskunskap/skamlistan-2025-har-ar-foretagen-flest-klagar-pa/

Sjukt märkligt att det ligger på mig hur de agerar systematiskt. Tele2 är organiserad brottslighet och att de inte arbetar så emot alla innebär inte att de inte gör det mot tusentals människor i samhället. Det är trots allt samma kriminella medarbetare som orsakat andra anmälningar än vad jag berättar om men med exakt samma beteenden.

Med kontantkort slipper man ju allt sånt. Man måste ju inte ha abonnemang.
Citera
2026-09-02, 15:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Med kontantkort slipper man ju allt sånt. Man måste ju inte ha abonnemang.
Alltså de lurade mig på ett bredband som de startade samma dag i min bostad, trots att jag redan hade ett befintligt. Innan jag visste det så tog jag tv via dem men deras tjänster fungerade inte och deras hemsida var det ständigt strul med samt kundtjänst.

Jag har mobilsurf nu via Hallon istället. Aldrig haft problem med Hallon men Tele2 är ett av många mer aggressiva företag idag. Fick senast häromdagen en falsk faktura som skickats till Kronofogdemyndighetenfrån ett annat bolag jag är i fejd med pga deras beteenden/attityd. Den falska fakturan är givetvis ett sätt att försöka skada mig för att ett annat bolag drog tillbaka en tidigare räkning de skickat till Kronofogdemyndigheten.

Otroligt intressant att man som medborgare i Sverige aldrig får göra minsta fel (betala en räkning sent eller missa någon dag med posten) medan både myndigheter och företag tillåts bryta mot lagar och regler och använda dem systematiskt till egen fördel.
Citera
2026-09-02, 16:09
Medlem
fitz-humes avatar
Det kan tyckas vara märkligt men de små nischbolagen (t ex Fello, Vimla) är alla seriösa, billiga och lättillgängliga medan ägarna Tele2, Telenor, Tre och Telia gör allt för att lura skjortan av fattiga kunder som påprackats ett abonnemang med extra allt av någon påflugen babbe i närmaste shoppinggalleria. Jag vet inte hur många gånger jag har stött på folk med minimal sjukersättning eller försörjningsstöd som tvingas betala teleräkningar på runt en tusenlapp i månaden.
Citera
2026-09-02, 16:10
Medlem
Citat:
Har du kronfogdeskulder pga falska fakturor?

Vadan denna märkliga fråga? Nej, men jag har erfarenhet av båda i olika typer av supportärenden.
Citera
2026-09-02, 16:22
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Deras kundtjänst är så värdelös och där jobbar bara okunniga idioter, kärringar och invandrare som oftast bara förvärrar problemen.
Det verkar inte finnas några ansvariga chefer som man kan kontakta om missförhållandena.

Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med ansvariga för Tele 2 och prata allvar med dem.
Nån som vet vilka dom är och har kontakt uppgifter till dom?

Helt riktigt. Samma med Telenor, bara en massa svartskallar som jobbar där = usel service och obefintlig kunskapsnivå.
Citera
2026-09-02, 16:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Vadan denna märkliga fråga? Nej, men jag har erfarenhet av båda i olika typer av supportärenden.
Saken idag är att alla som arbetar med människor agerar mycket negativt och sedan blir de upprörda över att de får arga kunder och väljer sedan att ta ut det på de kunder de kan för att de känner sig kränkta av helt andra människor. Då tål de inte kritik. Men tål man inte kritik ska man inte arbeta med system som ska fungera heller. För människor kommer klaga när de inte får vad de betalar för eller sina rättigheter tillgodosedda.

Klart att kunderna blir arga över att bli blåsta.
Idag är det normaliserade synsättet att kunden alltid har fel.

Jag köpte en gång till exempel en hemsida. Jag gillar att pyssla lite med personlig utveckling ibland. Sedan när tekniken strulade och jag frågade kundtjänst fick jag hela tiden "Jag vet inte. " till svar. Alltså från en ren it-produkt. Tänk då hur det är när random människor sätts att svara i telefoner, arbeta inom kundtjänst eller i än värre fall, ska tolka lagar, regler och förordningar (myndigheter).

Klart det går åt helvetet när folk inte behöver ha någon kompetens. It-tomten som bara svarade "Jag vet inte." På mina frågor, försökte åtminstone inte sabotera för mig och var inte otrevlig heller. På det viset var han en av de bättre inom olika tjänster men det kändes verkligen som om jag försökte prata med en random haschtomte eller som någon som var full. Det ger jag ungefär kompetensen för. Skillnaden är att på Tele2 ljuger de ihop svar när de inte kan teknologin som strular.
Citera
2026-09-02, 17:06
Medlem
Citat:
Saken idag är att alla som arbetar med människor agerar mycket negativt och sedan blir de upprörda över att de får arga kunder och väljer sedan att ta ut det på de kunder de kan för att de känner sig kränkta av helt andra människor. Då tål de inte kritik. Men tål man inte kritik ska man inte arbeta med system som ska fungera heller. För människor kommer klaga när de inte får vad de betalar för eller sina rättigheter tillgodosedda.

Jag köpte en gång till exempel en hemsida. Jag gillar att pyssla lite med personlig utveckling ibland. Sedan när tekniken strulade och jag frågade kundtjänst fick jag hela tiden "Jag vet inte. " till svar. Alltså från en ren it-produkt. Tänk då hur det är när random människor sätts att svara i telefoner, arbeta inom kundtjänst eller i än värre fall, ska tolka lagar, regler och förordningar (myndigheter).

Klart det går åt helvetet när folk inte behöver ha någon kompetens. It-tomten som bara svarade "Jag vet inte." På mina frågor, försökte åtminstone inte sabotera för mig och var inte otrevlig heller. På det viset var han en av de bättre inom olika tjänster men det kändes verkligen som om jag försökte prata med en random haschtomte eller som någon som var full. Det ger jag ungefär kompetensen för. Skillnaden är att på Tele2 ljuger de ihop svar när de inte kan teknologin som strular.

Jag har liknande erfarenheter från både Tele2 och Telia där jag bedömer att Telia är allra sämst. Men vad har det med ev kronofogdeskulder pga obetalda fakturor att göra?
Citera
2026-09-02, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag har liknande erfarenheter från både Tele2 och Telia där jag bedömer att Telia är allra sämst. Men vad har det med ev kronofogdeskulder pga obetalda fakturor att göra?
Jag har inte betalat de falska fakturorna eftersom jag försökt säga upp tjänsten just pga dålig ekonomi och att jag blev tvungen att avbryta studier dvs ställas utan inkomst en månad efter att inom ett år redan stått utan sådan.

Detsamma gäller den senaste. Den tänker jag inte heller betala. Falsk faktura från ett inkassobolag som är förbannade för att jag betalade en räkning innan de skickat krav på mig och att jag sedan betalade deras avgift. Då har de lagt till 1556 kr för att de minsann endast gett mig mindre än ett dygn att betala deras kostnad på.

Företagen är sinnessjuka och arbetar strukturellt och systematiskt med att skuldsätta folk. Jag accepterade en faktura på omkring tvåhundra till Kronofogdemyndigheten efter att ha pratat med en riktigt otrevlig nedlåtande typ men överklagade nästa som de då medvetet om att jag stod itan inkomst ändå skickat direkt till Kronofogdemyndigheten. Därav hav de mig nu mindre än 24 timmar för en inkassokostnad jag aldrig sett när jag betalade en ursprunglig räkning eftersom jag inte fått något krav på förseningen.

Som sagt, jag är knappast den enda som fått svårt med ekonomin men att de då sitter och kämpar för att skuldsätta mig är sinnesjukt. Samma sak med mitt hyresbolag som då höll mina pengar när jag råkade dubbelbetala en hyra och omedelbart behövde ha tillbaka den felaktiga. Då försökte kärringarna på kontoret Mimer ABlåtsas skicka pengarna fel osv för att hag meddelat att jag verkligen behövde dem tillbaka snabbt. Jag begärde ut informationen de då skickat vilket de vägrade ge mig. Samtidigt så sitter min farbror och förösker antagligen förskingra min arvsdel och övertalar min farmor att inte ge mig någpt alls av mitt arv (enskilt arv han saknar rätt till) då han har en gammal fejd med min döde pappa Samtidigt som hans dotter åtminstone innan sin mammaledighet arbetade på Mimer och var i konflikt med min pappa. Som om inte det är tillräckligt så sitter samma kärring som fick min morbror att neka till att ta mig som fosterbarn, och arbetar på kontoret och är samma as som "råkade skicka mina pengar fel". Det är alltså eftervåld för att jag är mina föräldrars dottdf som jag alltid utsatts för av systmen efter att först jag behandlats som Askungen utan prins eller bal hemma, men så kommer kapitalisterna och ska rövknulla mig istället.

Problemet med alla fel i världen är människan och människan kommer endast följa reglerna om hon är rädd för konsekvenserna av att göra fel.

Människan är i grunden en mycket självisk människa. Se på min farbror och farmor. För att slippa ge mig min egen arvsdel, låter de mig hellre får mitt liv förstört medan min farbror köper hus i Hallstahammar så fort min farfar dör och sedan övertalar min farmor att flytta dit till honom. Allt för att gynna sin egen plånbok och försöka sno ett arv som han inte ens ska ha. Riktigt äcklig jävel. Men så ser maktmissbruk och korruption ut, allt för pengar och ingenting för andras rätt. Sedan säger han "Varför skaffar du inte ett jobb istället?". Jag får inte ens vård för mina sömnproblem så att jag kan komma upp eftersom människor saboterar exakt överallt så fort de får chansen.

Men jag har iallafall gett SD min röst. In farbrors "bonusson" är t.ex transsexuell. Så jag hoppas på en höger som plockar bort skitkostnader vi inte behöver såsom onödig och dessutom oetisk transvård på barn när vi kan satsa pengarna på människor som behöver vård på riktigt. Såsom jag aldrig fått för något alls oavsett hur allvarligt sjuk jag varit. Ska jag inte få vård så kan transsexuella betala sina egna operationer och mediciner också. De är inte ens sjuka på riktigt.

Folk får se en dag vad kapitalistföretagen kommer göra med dem så fort de är tillräckligt stora bolag.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-09-02 kl. 18:58.
Citera
2026-09-02, 20:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Hemsida hos Tele2? När fan hände det? Aldrig hört talas om att de kränger hemsidor.
Citera
2026-09-02, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Hemsida hos Tele2? När fan hände det? Aldrig hört talas om att de kränger hemsidor.
Nej det var ett annat företag som inte upptrdde som banditer utan bara var okunniga. Dvs ren it-tjänst där jag då förväntade mig att de som arbetade med kundsupport faktiskt förstod sig på teknologin men så var det inte. Var väl något av alla dessa ihopkastade teknikföretag bara. Minns inte ens vad stället hette.
Citera
2026-09-02, 21:04
Medlem
Bara boomers och efterblivna som har problem med Tele 2.

Du läser ett avtal
Du tecknar ett avtal
Du får det du avtalat

Vad är problemet? Är du analfabet?
Citera
2026-09-02, 22:01
Medlem
vemsfels avatar
Älskar Tele2 när man ringer och hamnar i Sundsvall där någon med släpig norrländska trött hjälper en byta abonnemang och lösa billigare pris, alltid utan krusiduller. Ibland har man otur och hamnar i Kabul men då lägger man på och ringer igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in