2026-09-02, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och varför har de inte gjort det under dessa fyra år som gått? De har ju haft majoritet. Men att tillåta 16-åringar att byta kön var viktigare.
Berättigad fråga...
Citera
2026-09-02, 18:17
Medlem
Hoppas verkligen att det blir en lagändring. Är ju helt absurt att det är brottsligt att varna andra om dömda pedofiler.
Citera
2026-09-02, 18:21
Medlem
tretiotreslaks avatar
Hur kan det vara olagligt att berätta vad folk begått för brott när det finns tillgängligt för allmänheten?
Citera
2026-09-02, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalerna
Hoppas verkligen att det blir en lagändring. Är ju helt absurt att det är brottsligt att varna andra om dömda pedofiler.
Vi skulle ha det som USA har när det gäller sexbrott.

citat google

Citat:
USA:s delstater har en gemensam databas på internet med uppgifter om dömda pedofiler och andra sexbrottslingar. Denna databas innehåller fler än 500.000 dömda sexbrottslingar som måste registrera sig hos myndigheterna. Databasen beskriver hur de dömda ser ut, vilka brott de begått, vilken slags bil de kör och var de bor.
Citera
2026-09-02, 18:29
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Rättsväsendet gör inte sitt jobb med pedofilerna, så då får folket göra det själva.
Jaså? De som "hängdes ut" hade väl alla sonat sina brott, eller har jag missat något?
Citera
2026-09-02, 18:38
Medlem
Syrons avatar
Jimmie och SDare vill som vanligt dalta med de kriminella de håller med och som de kan locka att rösta på dem.
Citera
2026-09-02, 18:41
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Hur kan det vara olagligt att berätta vad folk begått för brott när det finns tillgängligt för allmänheten?

Jag får inte visa kuken för andra, fastän 50% av jordens alla människor har en kuk.
Citera
2026-09-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalerna

Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Vi skulle ha det som USA har när det gäller sexbrott.

citat google

Ska de även gälla de flickor och pojkar i tonåren som idag stämplas som barn-våldtäktsmän för de hade samtyckande sex med någon som var ett eller ett par år yngre?

”En tredjedel av alla som åtalas för våldtäkt mot barn själva är under 18 år.
• Den vanligaste gärningsåldern för någon som åtalas för våldtäkt mot barn är 15 år. Den näst vanligaste är 16 år.
• När den som åtalas för våldtäkt mot barn är 15 år så är målsäganden vanligtvis 14 eller 13 år.”

https://kvartal.se/jennystrindlov/artiklar/de-laser-bara-valdtakt-mot-barn-och-sen-ar-man-domd/cG9zdDo3NzI4MQ
Citera
2026-09-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jaså? De som "hängdes ut" hade väl alla sonat sina brott, eller har jag missat något?
Sonat? När det gäller aktuell brottslighet mot kvinnor och barn så blir det inte tal om försoning. De offren är att betrakta som extra sköra.
Citera
2026-09-02, 19:06
Medlem
feemaxxxs avatar
L ökning kan vara en false flag för att inte väljarna ska lägga röster på ngn annan i tidö. Nu stannar man kvar med L som seda får typ 2,5 % och Tidö förlorar
Citera
2026-09-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Den mannen, Jonathan, är en hjälte!!!
Han borde få pris för sitt arbete.

Han hänger både ut pedofiler och vidriga våldtäktsmän som begått brutala överfall.

Dom är ju redan infångade och dömda. Vilket hjältedåd utförde han?
Citera
2026-09-02, 19:13
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lukterna
Jimmie Åkesson är för att man daltar med vissa brottslingar.

Jag kräver att regeringen benådar Jonathan Alfvén och andra personer som varnat för farliga pedofiler som har förgripit sig på barn. Just i det här fallet har vi politiker möjligheten att agera snabbt för att skydda barnen och för att ge Jonathan rättvisa. Jag kräver att vi gör det.
Mina tankar är idag med Jonathan och hans familj. Vinner SD och tidöpartierna valet ska jag lyfta detta på vårt första regeringssammanträde. Vinner det blågula laget valet kan vi ge upprättelse till Jonathan Alfvén.

https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid02oH1edX5MNxxwrHBhYePwnoLY8mfAYh57xji4JsdXBKf xSAgNBn3Qv654TzH6Agsrl

Vad tycker ni? Ska man benåda såna som med uppsåt begår brott?
Jimmie verkar gå samma väg som Mr Trump. Benåda sina kompisar men inte ta tag i nåt viktigt. Kommer Jimmie aldrig att köra nåt eget som handlar om politik istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in