2026-09-02, 13:49
Medlem
sebertos avatar
Partiet Ambition Sverige lägger inlägg på ansiktsboken om att det är invandrare.
Citera
2026-09-02, 13:50
Medlem
kvertys avatar
Ja få pinsamt för alla att det var två degenererade pursvenskar
Citera
2026-09-02, 13:50
Medlem
karlgunnars avatar
Vita äckliga jävla incelnazister alltså, hoppas dom får vad dom förtjänar i fängelset.
Citera
2026-09-02, 13:51
Medlem
Blackhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Sa inget om att han agerat fel!
Om han försvara sin dotter och har han stått upp för henne genom att själv starta det hela är det självklart ingen ursäkt till att slå ihjäl honom.

Ifrågasätter bara folk som kommer med påhitt om att det var invandrare och beskriver det så jävla grovt med hopp på huvudet osv.
En rak höger kan en person slänga iväg i stridens hetta, men att inför ett 40-tal personer hoppa jämfota på huvudet när en fader skyddar sin dotter låter så brutalt.
Stämmer de uppgifterna ska personen/personerna dömas till livstid.

S är dömd för exakt samma brott tidigare. Gruppmisshandel med sparkar och stampande på liggande offer. Så känns väl inte så otänkbart att det är samma nu?

Om den ene är dömd för misshandel och brott mot knivlagen, säger min fördomsprofil att detta har han gjort många gånger. Eller hade han bara otur att bli gripen bägge gångerna.. folk från Trollhättan borde väl veta vad dessa två är för typ av killar? Anabola, tjackisar, kolatorskar, Benzo typer? Lortfolk med tattarfamiljer?
Senast redigerad av Blackheart 2026-09-02 kl. 13:56.
Citera
2026-09-02, 13:51
Medlem
Åtal skall väckas senast 30 september 2026 kl 10:00
dom kommer bli så jävla möra
Citera
2026-09-02, 13:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Aftonbladet har gått ut med artikel att så är fallet där de intervjuat dottern.

Så skulle nog påstå att det är mer ön ett rykte.

Du glömmer att nämna att det var ett slagsmål enligt dottern. Det innebär att pappan aktivt deltog.

Men det är också att betrakta som ett rykte än så länge.

Tids nog får vi svar på vad som hänt..
Citera
2026-09-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Det vore mycket bättre om polisen genast berättade vilka som är anhållna för att det inte ska spridas felaktiga uppgifter i sociala medier.

Det är ju egentligen helt otroligt att man inte genast går ut med namnen i dagens samhälle med sociala medier.

Vem som helst kan skriva "jag känner en som var där och han säger att det var invandrare" och sedan exploderar ryktesspridningen och personen sitter och har jätteroligt bakom skärmen med sitt trollface.jpg

Problemet med att genast gå ut med det hade ju varit om man inte har händelseförloppet väldigt klart för sig och det framkommer att den ena av de misstänkta inte alls gjort sig tydligt till dråp utan enbart knuffat BO sen kommer den andra killen och går berserk och så har du gått ut med bådas bild/namn
Citera
2026-09-02, 13:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktfabrik
Va? Att brottsrubriceringen är dråp och inte mord har så klart ingenting med vem som "började" att göra.
Jo det har det sannolikt. Dråp är ett mord med förmildrande omständigheter. Att han började och killarna inledde striden som självförsvar men mynnade ut i ett mord då de använde övervåld det är en förmildrande. Varför tror du det rubriceras som dråp ? Kan man undra.
Citera
2026-09-02, 13:58
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackheart
Haha. Den bajsmackan fick du allt äta upp idag. För kan de va så att de små pundarpojkarna är dina vänner? Jobbigt läge. Dessutom är ju en av dom redan dömd för nästan exakt samma typ av misshandel förra året.

Vad menar du? När jag skrev det så var det väl precis som jag sa, eller? Häktningsframställan blev väl inlämnad idag, eller? Och i samband med det så blev namnen offentliga.

Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig, visar du upp en signerad kopia på häktningsframställan eller likvärdiga dokument från gårdagen och tidpunkten då jag skrev att det var OBEKRÄFTAT så får jag väl smöra på mitt bajs och äta. Jag väntar.
Citera
2026-09-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
WT lirar under samma tak som babbarna (oroväckande stor andel runtomkring dalarna och karlstad).

Nu är det ju så att Sebastian är från Lilla Edet som det verkar men bor numera i Trollhättan så vad detta har med dalarna och Karlstad att göra har jag ingen aning om förutom att det hela hände i Karlstad. Skall man gå efter var det sker får vi väll stänga ner hela Stockholm och Malmö.
Citera
Medlem
Får träff på dottern i Lexbase?
Citera
Medlem
Älskar att folk försöker dra politiska kopplingar mer än att hedra offret eller prata om gärningen och eventuella påföljder. Ja det var svenskar som var gärningsmän, konstigt vi bor i Sverige.. suck

Låt oss inte glömma alla andra liknande situationer som hänt där det inte var en Svensk gm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in