Hittade denna tråden på X
https://x.com/PlainviewLegacy/status/2094155085425119682
Citat:
En pappa i Värmland ska enligt uppgift ha sett sin dotter bli tafsad på av 3 män igår natt. Pappan ingrep men skadades grovt och fördes till Örebro sjukhus för akut vård.
Han är nu bekräftad avliden av skadorna.
Vila i frid Mattias. Må ditt namn och gärning leva för evigt.
En kommentar-tråd under inlägget:
Nerd
·
6h
Jag var där med ett kompisgäng precis när det hände. Brutalt otäckt och snabbt gick det
Plainview
@PlainviewLegacy
·
5h
Nåt mer du kan delge om situationen?
Nerd
·
5h
Det var stökigt och livat i hela Karlstad denna helgen men den händelsen var nog det värsta. Han gick snabbt ner i backen efter något slag mot huvudet, väl nere på marken så fick han stampar och hopp mot ansikte och bakhuvud. Ambulans och polis va snabbt på plats
Nerd
·
5h
Man kunde höra hur dom bröt revben och säkert stora delar av hela bröstkorgen i dom 15 minutrarna dom gjorde HLR innan dom körde iväg honom. Det gick från livat efter en rockfestival till helt knäpptyst och ingen kunde förstå riktigt vad som hade hänt
EE
·
5h
Och du/dina kompisar tittade bara på med andra ord? Eller är din ursäkt att det gick väldigt snabbt? Eller så trollar du tråden.?
Nerd
·
5h
Så kan man säkert uppleva det, vi stod med våra flickvänner och skulle kliva in i en taxi när det skedde, det var säkert 40 personer mellan dom och oss. Vi hade aldrig hunnit fram då han gick i backen efter dom första 2-3 slagen. Det var många som samlades runt honom
Plainview
@PlainviewLegacy
·
2h
Hur många var det totalt som gick loss på honom enligt din bedömning?
Nerd
·
2h
Jag skulle uppskatta det till att tre styckna är direkt inblandade, bara två är dock gripna. Oklart hur stort deras gäng var då hela den gatan brukar vara fylld med Gucci kepsar. Det hände någon meter utanför en känd visitations zon
--------------------------
Hur säker informationen är vet jag icke.