2026-08-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Fast uppenbarligen tyckte du att dråp var fel rubricering....
Jag tycker ingenting just nu, men någon påstod tidigare att området är kameraövervakat. Om det stämmer borde polisen ha på fötterna just nu och dråp tyder inte på att folk har stampat offret på huvudet. Vad tror du?
Citera
2026-08-30, 23:04
Medlem
Är BO Mattias Karlsson från Forshaga
Men heter Berger nu och bor i Arvika?
Citera
2026-08-30, 23:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag tycker ingenting just nu, men någon påstod tidigare att området är kameraövervakat. Om det stämmer borde polisen ha på fötterna just nu och dråp tyder inte på att folk har stampat offret på huvudet. Vad tror du?

Nej det gör det inte. Det instämmer jag i. Nyanserat och klokt av dig.
Citera
2026-08-31, 00:20
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffebryggaren94
Två mot en... Fega kräk.

Det är alltid flera mot en, väntar du dig en chans att försvara dig får du göra en tidsresa till 80-90-talet nån gång och inte ens där var det säkert att nån var kapabel att lösa sina konflikter själv.

Att det inte kommit fram vilka dom misstänkta är tyder på att det är dom vanliga.
Senast redigerad av Foliekavaj 2026-08-31 kl. 00:28.
Citera
2026-08-31, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makitasteve
M*tti*s B*rg*r
* = A
* = E
Båda GM gick på BO:s dotter i kön till Burger King, BO gick självklart emellan för att skydda sin dotter. Misshandeln avslutades med att BO fick huvudet instampat vilket ledde till hjärndöd.

Etnicitet är inte nödvändig att diskutera, det är oerhört tragiskt som hänt.

Etnicitet är fullt relevant då dessa sorters brott var mycket ovanligare förr.
Citera
2026-08-31, 05:03
Medlem
Härligt att läsa inläggen där ni skanderat om invandring, proletären, fagerstadådet, kommande val och annat som verkligen (inte) fört tråden framåt.. Under tiden har jag kollat upp lite som faktiskt kan ha relevans.

Jag tror jag fått det rätt nu och det var inte lätt för här är det rörigt värre. Men det kan förklara varför det varit förvirrat kring BO’s namn och ort i tråden. För ingen verkar vara folkbokförd tillsammans med den de är gifta/förlovade med (och där de sannolikt även bor mest).

Om jag inte är hel felinformerad så är BO Matth*as Berg*r. På Facebook stavar han utan h:et.

*=i, e

Han är enligt facebook förlovad och bor tillsammans med en S*ra P*rsson som bor i Arvika och som han ska ha levt tillsammans med i 20+ år och där även deras barn verkar bo. Han har även själv varit folkbokförd där för rätt många år sedan, men från dec 2024 är han officiellt folkbokförd på en adress i Karlstad (Skåre) där även hans syster står folkbokförd, också sedan dec -24. Systern är gift med en man som i sin tur är folkbokförd sedan 21 år tillbaka hos sin gamla pappa i en lägenhet i Karlstad.

*= a, e

Enligt mr.koll har BO i alla fall inte bytt något efternamn sedan 2019, innan dess är oklart.
Han är ursprungligen från Forshaga, oklart hur länge han bodde där. Enligt ena facebook-sidan bor han fortfarande där, men det är som bekant rätt rörigt.

Om det stämmer att det är han som avlidit så hoppas jag verkligen att han hade sina papper/testamente etc. i ordning. För den här röran lär bli katastrofal att reda i annars eftersom de varken var gifta eller bodde tillsammans. Å det brukar vara mer än nog att ha sorgen att hantera..
Senast redigerad av dalia83 2026-08-31 kl. 05:11.
Citera
2026-08-31, 06:45
Medlem
Trollmias avatar
Hittade denna tråden på X https://x.com/PlainviewLegacy/status/2094155085425119682

Citat:
En pappa i Värmland ska enligt uppgift ha sett sin dotter bli tafsad på av 3 män igår natt. Pappan ingrep men skadades grovt och fördes till Örebro sjukhus för akut vård.
Han är nu bekräftad avliden av skadorna.
Vila i frid Mattias. Må ditt namn och gärning leva för evigt.

En kommentar-tråd under inlägget:

Nerd

·
6h
Jag var där med ett kompisgäng precis när det hände. Brutalt otäckt och snabbt gick det
Plainview
@PlainviewLegacy
·
5h
Nåt mer du kan delge om situationen?
Nerd

·
5h
Det var stökigt och livat i hela Karlstad denna helgen men den händelsen var nog det värsta. Han gick snabbt ner i backen efter något slag mot huvudet, väl nere på marken så fick han stampar och hopp mot ansikte och bakhuvud. Ambulans och polis va snabbt på plats

Nerd

·
5h
Man kunde höra hur dom bröt revben och säkert stora delar av hela bröstkorgen i dom 15 minutrarna dom gjorde HLR innan dom körde iväg honom. Det gick från livat efter en rockfestival till helt knäpptyst och ingen kunde förstå riktigt vad som hade hänt

EE

·
5h
Och du/dina kompisar tittade bara på med andra ord? Eller är din ursäkt att det gick väldigt snabbt? Eller så trollar du tråden.?

Nerd

·
5h
Så kan man säkert uppleva det, vi stod med våra flickvänner och skulle kliva in i en taxi när det skedde, det var säkert 40 personer mellan dom och oss. Vi hade aldrig hunnit fram då han gick i backen efter dom första 2-3 slagen. Det var många som samlades runt honom

Plainview
@PlainviewLegacy
·
2h
Hur många var det totalt som gick loss på honom enligt din bedömning?

Nerd

·
2h
Jag skulle uppskatta det till att tre styckna är direkt inblandade, bara två är dock gripna. Oklart hur stort deras gäng var då hela den gatan brukar vara fylld med Gucci kepsar. Det hände någon meter utanför en känd visitations zon

--------------------------
Hur säker informationen är vet jag icke.
Citera
2026-08-31, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Härligt att läsa inläggen där ni skanderat om invandring, proletären, fagerstadådet, kommande val och annat som verkligen (inte) fört tråden framåt.. Under tiden har jag kollat upp lite som faktiskt kan ha relevans.

Jag tror jag fått det rätt nu och det var inte lätt för här är det rörigt värre. Men det kan förklara varför det varit förvirrat kring BO’s namn och ort i tråden. För ingen verkar vara folkbokförd tillsammans med den de är gifta/förlovade med (och där de sannolikt även bor mest).

Om jag inte är hel felinformerad så är BO Matth*as Berg*r. På Facebook stavar han utan h:et.

*=i, e

Han är enligt facebook förlovad och bor tillsammans med en S*ra P*rsson som bor i Arvika och som han ska ha levt tillsammans med i 20+ år och där även deras barn verkar bo. Han har även själv varit folkbokförd där för rätt många år sedan, men från dec 2024 är han officiellt folkbokförd på en adress i Karlstad (Skåre) där även hans syster står folkbokförd, också sedan dec -24. Systern är gift med en man som i sin tur är folkbokförd sedan 21 år tillbaka hos sin gamla pappa i en lägenhet i Karlstad.

*= a, e

Enligt mr.koll har BO i alla fall inte bytt något efternamn sedan 2019, innan dess är oklart.
Han är ursprungligen från Forshaga, oklart hur länge han bodde där. Enligt ena facebook-sidan bor han fortfarande där, men det är som bekant rätt rörigt.

Om det stämmer att det är han som avlidit så hoppas jag verkligen att han hade sina papper/testamente etc. i ordning. För den här röran lär bli katastrofal att reda i annars eftersom de varken var gifta eller bodde tillsammans. Å det brukar vara mer än nog att ha sorgen att hantera..

Bra jobbat, tog mig ca 1min att hitta genom att bara söka på hans namn på FB och såg att hans sambo var från Arvika. Vad tillförde ditt inlägg utom att bekräfta det som redan tidigare var bekräftat?
Senast redigerad av Dagisdanne 2026-08-31 kl. 07:05.
Citera
2026-08-31, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H

Fast det gör det väl, alternativ brottsrubricering hade väl varit grovt vållande men då saknas uppsåt.

Dråp tyder väl på att man insett att personen kan dö men kör på ändå ev avsiktligt.

Har tjaffset börjat inne på BK men att BO blir påhoppad utanför sen så kan man ju nästa tycka mord hade varit bättre av åklagarn.
Citera
2026-08-31, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm69x
Fast det gör det väl, alternativ brottsrubricering hade väl varit grovt vållande men då saknas uppsåt.

Dråp tyder väl på att man insett att personen kan dö men kör på ändå ev avsiktligt.

Har tjaffset börjat inne på BK men att BO blir påhoppad utanför sen så kan man ju nästa tycka mord hade varit bättre av åklagarn.

Om man hoppar på någons huvud är det väl mord?
Citera
2026-08-31, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dagisdanne
Bra jobbat, tog mig ca 1min att hitta genom att bara söka på hans namn på FB och såg att hans sambo var från Arvika. Vad tillförde ditt inlägg utom att bekräfta det som redan tidigare var bekräftat?

Ja, det har verkligen var konsensus rakt igenom hela tråden vem som är BO, inget ifrågasättande alls…. My bad..
Citera
2026-08-31, 08:07
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83

*=i, e

*= a, e

Mycket information är inte alltid kvalitativ information. Hans systers göromål kanske är irrelevant här?
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-08-31 kl. 08:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in