2026-08-31, 08:31
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Det kan du testa själv genom att förtidsrösta, sen gå dit på valdagen och säga att du ändrat dig. Då fiskar man upp din lagda röst och du kan själv kolla av denna innan du röster igen.

Fast då kan man ju lika gärna rösta på valdagen istället för att göra det två gånger.
Citera
2026-08-31, 09:26
Medlem
DoggingDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Förtidsröstning är efterblivet. Tänk om något ändrar sig radikalt?

Såg du några israeler?

Israeler, är det de som har långa krokiga näsor och palestinasjalar? Dem kryllar det ju av så jag tänkte inte på om det stod extra många av dem uanför vallokalen just när jag var där.
Citera
2026-08-31, 09:27
Medlem
diseuses avatar
Bland folk med rötterna utanför Sverige ser det ut att bli en väldigt dramatisk ökning av antalet förtidsröster:

https://fienden.substack.com/p/pagar-det-en-jordbavning-i-utsatta
Citera
2026-08-31, 16:40
Medlem
✅️✅️
Citera
2026-08-31, 21:54
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightsky26
Majoriteten kommer att förtidsrösta. Det är bara gamla gubbar som röstar på valdagen. Det är en högtidsstund för dem. De tar på sig helgdagsrocken, ställer sig i kö och tittar på varandra med självbelåtna blickar över att de har "gjort sin plikt".

Majoriteten tror jag med. Förra valet förtidsröstade drygt 48% och det ökar nog i år.
Citera
2026-08-31, 22:10
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Fast då kan man ju lika gärna rösta på valdagen istället för att göra det två gånger.

Poängen var att kolla om rösten registrerats korrekt inte att underlätta för sig själv.
Citera
2026-09-01, 18:34
Medlem
smickras avatar
12 dagar kvar och nästan 900.000 har förtidsröstat. Imorgon över en miljon kanske.
Citera
2026-09-02, 11:38
Medlem
Riksreptilens avatar
Radion hade detta som en av huvudnyheterna på f m.
Det är en ökning med ca 40% jämfört för tre år, sedan.

https://www.sverigesradio.se/artikel/extra-stort-intresse-for-att-fortidsrosta

" Förtidsröstningen i Sverige har pågått sedan den 26 augusti och under de första sju dagarna har över 990 000 väljare förtidsröstat.

Jämfört med samma period 2022 är det 40 procent fler, enligt statistik från Valmyndigheten."

Jag tolkar det som många blivit trötta på blaskiga budskap och lite väl mediatränade partiledare.
Många har nog hårt schema på helgerna och vill undvika långa köer.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-09-02 kl. 11:39. Anledning: Stavvel
Citera
2026-09-04, 10:21
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Radion hade detta som en av huvudnyheterna på f m.
Det är en ökning med ca 40% jämfört för tre år, sedan.

https://www.sverigesradio.se/artikel/extra-stort-intresse-for-att-fortidsrosta

" Förtidsröstningen i Sverige har pågått sedan den 26 augusti och under de första sju dagarna har över 990 000 väljare förtidsröstat.

Jämfört med samma period 2022 är det 40 procent fler, enligt statistik från Valmyndigheten."

Jag tolkar det som många blivit trötta på blaskiga budskap och lite väl mediatränade partiledare.
Många har nog hårt schema på helgerna och vill undvika långa köer.
Känns som om de utökat möjligheten med att förtidsrösta, fler platser och bra öppettider
Citera
2026-09-08, 17:37
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
12 dagar kvar och nästan 900.000 har förtidsröstat. Imorgon över en miljon kanske.
Det är förvisso bekvämast att förtidsrösta, men säkrat är att göra det på valdagen. Vi har redan sett att det strulat en gång detta val, och sker det två ggr är det en trend.
Citera
2026-09-08, 18:43
Medlem
Pruttars avatar
Nu har jag förtidsröstat på Vänsterpartiet och gjort min plikt. Det var väldigt mycket folk som skulle förtidsrösta och en lång kö, såg ut som de flesta skulle rösta vänster.
Citera
2026-09-08, 18:45
Medlem
Pruttars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlicka
Förtidsröstat på sd, alla niggrer o blattar ska ut ur landet nu!

Anmält ditt inlägg. SDare ska ut ur landet. Vänsterpartiet ska det vara.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in